Jippie!!! Mooike voor het eerst voor de sulky gehad!!!

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
Mapie

Jippie!!! Mooike voor het eerst voor de sulky gehad!!!

Bericht door Mapie » zo 26 sep 2010, 19:43

Hoi hoi!

hier eindelijk de beloofde foto's van Mooike voor de sulky! :D
Ik heb haar nu alweer een maand en heb alles heel rustig aangepakt, ik wilde absoluut niks forceren.
Ik heb lekker veel met haar gewandeld, geknuffeld, in de bak gelongeerd, in het tuig erachter gelopen, de bak gesleept met een band etc. Gewoon lekker aan elkaar wennen en genieten van mijn mooie meiske. :+

Gisteren heeft mijn vriend een cavalettie sulky in een bouwpakketje voor mij opgehaald (wat is het toch ook een schat... :L). Dit hebben we gisteren samen helemaal in elkaar gesleuteld.
En vandaag was het dan zo ver, Mooike er voor zetten! Best spannend, ik ben absoluut geen ervaren menner, weet ook weinig van tuig etc. Mooike heeft gelukkig voldoende ervaring. Ze heeft in twee en vierspan gelopen, ook in tandum voorop. Maar ze is niet zo gewend om alleen voor de wagen te lopen en al helemaal niet voor een sulky.

Het ging allemaal super. Mooike stond gewoon te slapen toen de vrouw van de pensionstalling het tuig op maat ging maken en de sulky er aan hing.
Daarna een stukje gereden, ging prima! Alsof ze nooit anders had gedaan. Ben zoooo trots op mijn meisje.... :D :)ddd 8-)

Ik zal ophouden nu haha, hier de foto's! :D

Hét pakket! 8)
Afbeelding

Wieletjes monteren en de rem goed afstellen
Afbeelding

Vriendlief: 'Mag ik haar uit de wei halen????' (en dan te bedenken dat hij een tijdje terug bijna nog nooit een paard van dichtbij had gezien haha! O:) )
Afbeelding

Ff tuttelen
Afbeelding

Alles op maat maken, Mooike was inmiddels in slaap gevallen...
Afbeelding

En klaar!!! 8-) (ze heeft wel een grasbuik zeg... := )
Afbeelding

Om vervolgens rond te rijden alsof je beide nooit anders hebt gedaan, wat een heerlijk gevoel was dat!!! Zo trots, zo blij... (let niet op mijn bouwvakkersdecoleté... B-) )
Afbeelding

Heel trots zijn op mijn beauty! 8-)
Afbeelding

Lekker ff rollen na dat kriebelende tuig op je rug te hebben gehad... :+

Afbeelding

Ik blijf erbij, maar het is toch net een mini versie van een haflinger???
Afbeelding

En dan weer snel die grasbuik op peil houden! }-o
Afbeelding

Ik zit alleen nog met een vraagje. Iets wat de eigenaresse van de pensionstalling helaas ook niet weet omdat zij sulky's niet kent. Ik heb het idee dat hij karretje zo dicht op haar achterbenen staat. Ik ben bang dat ze haar benen stoot als ze draaft. Ik heb een klein stukje met haar gedraafd en dat gaat goed. Hieronder een filmpje, niet echt duidelijk, maar misschien kan iemand mij meer vertellen??? Ze loopt trouwens wat moeilijk, pijnlijk op de steentjes. Van de week laat ik haar dan ook rondom beslaan.
http://www.youtube.com/watch?v=cpHGEAfnOXE
http://www.youtube.com/watch?v=khZ2QbyhIUs

Bedankt voor het kijken en tips zijn van harte welkom!!! ;)

:wave:
Jessica
Laatst gewijzigd door Mapie op zo 26 sep 2010, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Zooo blij met mijn nieuwe aanwinst!!! :D Mijn mooie shet meiske MOOIKE!!! :L
Orion1996

Re: Jippie!!! Mooike voor het eerst voor de sulky gehad!!!

Bericht door Orion1996 » zo 26 sep 2010, 20:16

Wat een super leuk karretje. Veel plezier ermee
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Nathalie

Bericht door Nathalie » ma 27 sep 2010, 06:53

Echt een leuke dame hoor, daar heb je een mooie keuze mee gedaan. Het ene filmpje gaf een error, maar van wat ik op het andere filmpje kan zien (toch meer van achteren) staat ze er volgens mij goed voor hoor.

Wat een mooie wielen zitten er trouwens tegenwoordig op de cavaletti of is dat een extra optie?
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 27 sep 2010, 07:01

Voor zo ver het te zien is op de filmpjes staat ze niet te dicht op de kar lijkt me.
Wel wil ik je op iets anders wijzen. Het is wat lastig te zien maar het lijkt alsof je haar op foto 5 al voor de kar hebt staat terwijl ze nog geen hoofdstel met leidsels er aan vast om heeft. Als dit echt zo is dan raad ik je ten zeerste aan om dat nooit maar dan ook nooit weer zo te doen. Levensgevaarlijk om een paard voor een kar te hebben die geen hoofdstel om heeft. Als ze schrikken en op de kletter gaan kun je helemaal niks meer. Dit is zowat het eerste dat je leert tijdens een cursus voor het koetsiersbewijs. Mocht het gezichtsbedrog zijn op de foto dan heb ik niks gezegd.
Verder ziet het er prima uit en ik wens je nog veel menplezier.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » ma 27 sep 2010, 07:05

Wat ziet het er leuk uit! Ze doet het idd braaf. Heb je wel vaker op de kar gezeten en gemend?
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » ma 27 sep 2010, 07:05

Ik ga mee met Anita.

En wil toevoegen, dat je nu in verhouding de strengen te lang hebt, je pony trekt nu met het schoftje,
dat is niet de bedoeling. Je pony moet met de strengen trekken.
Echter als je die nu korter maakt loopt ie nog dichter op de kar, dus als het kan je lamoen langer maken.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Plaats reactie