Zemmy voor het eerst op FW

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Orion1996

Re: Zemmy voor het eerst op FW

Bericht door Orion1996 » wo 18 aug 2010, 17:02

Nog een Anna met een C-tje, wordt verwarrend straks ;)

Ik ben dus ook Anna, heb ook een C-tje en een zwart O-tje en ben 26 inmiddels, woon in drenthe en werk als fysiotherapeut.

Veel plezier met je paardje en natuurlijk hier op het forum
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
anna1987

Bericht door anna1987 » do 19 aug 2010, 13:43

@ janna wat leuk dat je bij bart vd berg timor rijd ! ik heb mijn merrie de moeder van zem dus die er nu niet meer is de eerste keer ook bij hem laten dekken door reinar en toen ik haar door timor heb laten dekken toen in de kudde heb ik dat veulen ook meegegeven zodat hij af kon spenen bij hun tussen leeftijdsgenootjes. Wel een beetje laat maar ik had ze toen thuis staan met ze 2tjes dus dan is het niet zo makkelijk om ze te scheiden. Ik wil er over een tijdje als onze ( nja van mijn ouders ) boerderij af is en er een loods staat dat ik wat stalletjes heb ook nog een wat ouder fjordje bij. Ik zag laatst piore te koop staan bij jullie dat vond ik ook wel een supermooie maar had gevraagd of ze ook onder het zadel was maar dat was helaas niet bekend.

@ iedereen harstikke bedankt voor alle leuke berichtjes tot nu toe !
Ilona

Bericht door Ilona » do 19 aug 2010, 15:57

Hoi Anna,
Ik voel een band! Mijn C-tje Castor is ook een flessenveulen. Hij was ongeveer 2 weken oud toen zijn moeder overleed. Zijn biest heeft hij dus nog wel bij zijn mams kunnen drinken.
Wat een werk he, zo'n flessenveulen. Maar het is het ook zo waard!
Oh ja, ik ben Ilona, 30 jaar oud en mijn maatje heet dus Castor van bijna 4,5 jaar oud alweer.

Merk jij ergens nog aan Zem dat zij een flessenveulen was? Castor is een reus geworden en merk of zie je er echt helemaal niets meer van.
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
janna
Contacteer:

Bericht door janna » do 19 aug 2010, 17:00

@ Anna: Van piorre wisten wij idd niet met zekerheid of ze ooit onder het zadel beleerd was.
Maar die is inmiddels al verkocht naar iemand die er huifkar tochten mee doet. Misschien dat we tegen de tijd dat je er klaar voor bent, wij jou nog aan een leuk paardje kunnen helpen. Je weet onze website en mailadres te vinden.... ;)
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Fabienne-Fotografie

Bericht door Fabienne-Fotografie » do 19 aug 2010, 17:56

hoi
ik ben Fabienne geboren op 26-04-1985 ;)
ik heb een 6 jarige merrie Azalia.
we zitten in de zelfde rubriek zaterdag! helaas kan azalia niet komen (blessure)
dus veel sucses!
Azalie :: Isabeau
anna1987

Bericht door anna1987 » vr 20 aug 2010, 10:24

@ilona
Ja je merkt het bij zem wel een beetje, in het begin was ze echt veel brutaler als andere normale veulens nu is ze wel zo ver opgevoed dat dat er allemaal uit is. En ik vind ook dat als je haar iets probeert te leren dan lijkt ze ook wel eerder te snappen wat je nou eigenlijk bedoelt. Heb je dat met castor ook ? en ja het is zeker veel werk haha ik had er ook nog bij dat ze bijna constant aan de antibiotica enzo zat omdat ze steeds ziek was later is dat nog omgeslagen na een jaar verkoudheid en daarna heeft ze gelukkig nooit meer iets gehad :)

@ janna Ja ik ga ook zeker eerst bij jullie kijken dan !

@ fabienne Ja ik had het gezien in het boekje ! het wordt wel een rustig rubriekje dan zo met zn 2en Wij hebben vandaag nog wat problemen met de trailer hoop dat het opgelost wordt anders kunnen ik en me nichtje morgen ook niet heen :(
roos

Bericht door roos » vr 20 aug 2010, 11:44

Hoi, welkom hier!

Ik ben Roselie, 25 jaar,en ben getrouwd met Michel.
In het dagelijkse leven ben ik kleuterjuf.
Ik ben in het bezit van:
Dancer, 24 jaar, onbekend X onbekend
Ekdal, 2 jaar en 3 maanden en errug groot!!, TimorXAnton.

Wij zijn er ook bij zaterdag, ik zie je dan wel!!!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Ilona

Bericht door Ilona » vr 20 aug 2010, 11:52

Castor is over het algemeeen een coole fjord. Dt is ook mede dankzij het stukje extra vertrouwen wat hij in mij heeft.
De eerste paar jaar vertrouwde hij volledig op mij. Dit is wel handig met de nieuwe dingen die je dan gaat doen.
Maar het laatste jaar is Castor ook wel meer op eigen benen gaan staan.

Ik kan er nu niet meer zomaar vanuit gaan dat hij bij iets nieuws wel rustig blijft zoals 'vroeger'.
Ik weet niet of hij echt dingen sneller oppakt dan andere fjorden/paarden. Op dit forum blijkt elke keer maar weer dat de C'tjes jaargang gewoon een topjaargang is (zie ook C'tje topic in Fjordenpraat). :D

Castor was ook wel heel erg brutaal. Maar sinds ik hem ben gaan rijden is het een stuk beter geworden. Hij heeft nu iets om zijn energie in te steken en de 'opvoeding' is hiermee ook wat beter geworden.
Soms heeft hij nog wel van die terugval momentjes dat hij weer even uit gaat proberen of hij niet een keer de baas kan zijn of dat hij even fijn met me wil spelen in de wei. Hier moet ik wel voor blijven waken en direct ingrijpen. Gelukkig ken ik zijn truucjes en ben ik hem meestal net een stapje voor ;)
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Plaats reactie