Link naar 500 foto's van alle springers en deel van de dressuur ruiters.
http://picasaweb.google.com/kuiper15j/2 ... buutTobago#
Vandaag een mini fjorden meeting gehad, met fjorden en ehhhhhhh, wat zwart baroks.. Nou ja, beetje gebleekt in de zon, maar hij is echt!!! zwart...
In de brandende zon.. Op deze idioot hete dag, op journaal hoor ik net tot 40 graden, liepen wij leipo's over een kaal grasveld.
Vanochtend vroeg reden we naar Barendrecht, alwaar vroeger altijd een fjorden dag was, echter deze is tegenwoordig open voor alle rassen.
Dus ikke gevraagd, of Stroopwafels ook welkom waren, ja! dat waren ze.
Volgende vraag, zit er een hek om jullie dressuur bak? ja, dat zat er!
Deze vent is zijn gewicht in goud waard! Dat koppie... snappen jullie dat ik hem niet kon laten staan?
En check die vlecht!!! Ik als vlecht leek, ga het vermoedelijk ook ooit nog leren!
(Dit was poging 4... elke keer wordt ie netter! Doe er alleen wel half uur over.)
1.) Tobago in instappen. 2.) Tobago draf in proef 3.) Tobago galop in proef.
Vandaag dus Tobago zijn wedstrijd debuut.
Het begon met inrijden, in de vaardigheidsring.
Daar heen lopen aan de hand ging langs een blije geluidsinstallatie, echter Tobago deed alsof hij die al miljoenen keren had gehoord.
Op Tobago geklommen en ingestapt.
Alle vaardigheids hindernissen getest, in stap.
1 rondje gedraafd, maar daar was ik snel van genezen, de betonnen bodem,
met sprietjes hooi erin in stekend was dusdanig glad, dat hij meteen gleed.
Dus verder gestapt.
En ja, wij wijsneuzen zijn soort van in zomertenu..
plastronnie om, b.p. om.. T-shirtje eronder, je moet toch wat op zo'n dag.
Tobago is vast aan het oefenen voor de kuur op muziek en trekt zich geen snars aan van de geluidsinstallatie.
Net de bak in, chef Kleine Duiker als voorlezer gescoord! Bedankt voor het voorlezen!
Rondje stappen links en rechts om...
Begin groet, bij afwenden zwaaide hij uit, niet zo raar,
want die wending is nog wat krapjes voor mijn kleuter.
En onderweg op de gebroken lijn.
Ondertussen wederom AC afgewend en overgang stap net gedaan.
En de hoek door op weg naar de volte 10 m, die ietwat groot werd,
aangezien ik omtrekken niet eerlijk vond.
Halsstrekken werd lik-me-de-vesje, maar ach...
Volte 10 meter de andere kant op.
Eureka!!! Hij doet het!!! Nog volkomen onbevestigd, maar hij sprong in 1 x aan en in de goede galop! We gaan wel ahum iets up-tempo.
Overgang terug naar draf, liet ik hem totaal uit elkaar vallen.
Andere gebroken lijntje.
Bijna aan het einde, grijns.
Afgroeten.
Moest minder praten tegen mijn paard stond op mijn protocol

Nou dit was bewust je paard door de bak kletsen en hem elke 3 m de hemel in prijzen!!! Bij zijn debuutje.
Dressuur klassering geen idee. 217 pnt. Maar kan me eingelijk ook niet veel schelen, missie geslaagd! Paard heeft wereldwijsheid opgedaan!
En ohh, ohh, ohh, die voeten en handen.... Tape ze de volgende keer gewoon vast. Belachelijk gezicht! En die handjes moeten ook weer omhoog.
Verrek, we waren nog niet klaar!
Tussen door Tobago aan de trailer geknoopt en afgezadeld, maar ja, we moesten nog springen.
Dus zijn nieuwe witte setje peesjes om.
Wij hebben lol!
Ach, da's waar ook er was een waterbak.
Wie A zegt moet B zeggen, in 1e instantie wou ie er niet in, dus afgestapt,
mijn voetjes in leren laarsjes nat.. en toen ging ie! Daarna probleemloos.
Super ventje.
Het springen bestond uit parcousje met 9 hindernissen,
met in mijn ogen paar oneerlijke lijntjes voor kleuters en onervaren ruiters/paarden
en vanwege bodem gesteldheid (keihard en spekglad) niet ideaal.
Echter wat ging volgen had ik in mijn stoutste dromen niet kunnen verzinnen.
Wat een drama.... (niet dat er iemand viel, maar zucht... Zie de link bovenaan en dan aan het eind de springfoto's, dan snappen jullie mijn gedachten.)
Tobago net voor de start.
Mijn plan, rustig draven, terug nemen, dan de gladde bocht door en verder.
Hij moet vandaag het leuk gaan vinden, niet afgestraft worden door mijn onkunde.
Mijn timing is met Tobago nog niet zo best, maar die van de fotograaf af en toe ook niet! (sorry pa...)
Krijg de hik, hier lijkt het of hij het niet doet, maar hij sprong hem toch! deze keer.
Kan hem dit trouwens ook niet kwalijk nemen, dit was in mijn ogen 1 van de oneerlijke rare Lijntjes. (het muurtje en de groene, ook)
De ena laatste, mijn timing is nog steeds, ietwat off...
Met dit miserabele rondje zijn we 1e geworden. Bijna te erg voor woorden

We hadden 1 weigering en de snelste tijd

Bijna alles in draf gedaan, belachelijke lange lijnen gereden.
Met Tobago, die ook al 4 springlessen heeft gehad, de eerste nog niet eens snapte dat ie kon springen..
Toen een crosslesje deed en hij dacht....

En vorige week nog een crosslesje, zo braaf!!! Die Tobago.
Dus Tobago met stip op 1!!! super wereld beesie!!
Tobago bedankt! Zo'n onofficieel wedstrijd debuut had ik me niet kunnen wensen in mijn beste dromen.