Silas bitloos (zelf ontworpen hoofdstel) en NH
Re: Silas bitloos (zelf ontworpen hoofdstel) en NH
Laatst gewijzigd door Silas op vr 04 jun 2010, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
ik houd er niet van als mensen denken dat ik een dom blondje ben.. 

Het filmpje van Arno ken ik ook al een hele tijd en wat ik jammer vind is dat er voorbij gegaan wordt aan het feit dat ook van bitloze optomingen misbruik gemaakt kan worden en ook daar kun je hele akelige filmpjes van maken. Ook met deze optomingen kun je hard trekken en hele vervelende, nare druk uitoefenen...ook hierbij zijn optomingen die, bij ondeskundig gebruik, erg gemeen zijn (denk aan een mechanische hackemore bijv.).
Mijn persoonlijke voornaamste reden om bitloos te willen rijden is, dat het mij voor Cos prettiger lijkt als wij relaxed rondrijden, met nagenoeg geen teugeldruk, om dan ook liever niks in zijn mond te hebben. Ik ben ook niet tegen het bit, indien juist gebruikt, sterker nog...ik men met een Liverpool.
Het summum lijkt me idd alles op stem, zonder hoofdstel... prachtig!
Mijn persoonlijke voornaamste reden om bitloos te willen rijden is, dat het mij voor Cos prettiger lijkt als wij relaxed rondrijden, met nagenoeg geen teugeldruk, om dan ook liever niks in zijn mond te hebben. Ik ben ook niet tegen het bit, indien juist gebruikt, sterker nog...ik men met een Liverpool.
Het summum lijkt me idd alles op stem, zonder hoofdstel... prachtig!
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..

als ik over een jaartje of 4583 zover ben als dit, zal ik al heel tevreden zijn :p 
http://www.youtube.com/watch?v=7wLikusmCEA

http://www.youtube.com/watch?v=7wLikusmCEA
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Ja dat is er 1 die ik ook bedoelde,en echt niets om supergaaf.
En deze bestaat al een poosje haha buskruit was al uitgevonden
En deze bestaat al een poosje haha buskruit was al uitgevonden

hahaha..speciaal daarom laat ik een hengstenpluk groeien 

Laatst gewijzigd door Silas op za 05 jun 2010, 07:07, 1 keer totaal gewijzigd.

- kristelhans
Wauw wat een mooi filmpje.. Ik kreeg kippenvel! Ken je Honza Blaha ook? Ook fantastisch! Doet veel met grondwerk en lichaamstaal..
http://www.youtube.com/watch?v=oHQczRbB ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=oHQczRbB ... re=related
Laatst gewijzigd door Silas op vr 04 jun 2010, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.

- kristelhans
Oeh ja die ken ik..die heeft ALTIJD een leren hose aan!
Lekker off topic gaan we haha!

Gewoon een halster kopen die op meerdere plekken verstelbaar is dan kun je daar mee rijden. Doe ik ook wel eens, werkt prima. en hoef ik niet elke keer mee hoofdstel te verbouwen.
Ik ben verder niet van de bit-loze dingen, maar ik ben het wel met je eens dat die bitloze dingen echt niet diervriendelijker zijn dan met bit.
Dus goed dat je daar overna denkt.
Dat spelletje he wat je doet, is dat tegen dominatie zeg maar?
Olaf loopt gewoon ook wel achter me aan in de bak, dus daarvoor hoef ik het niet te doen. Maar is wel keertje leuk om zo iets te doen misschien?
Ik ben verder niet van de bit-loze dingen, maar ik ben het wel met je eens dat die bitloze dingen echt niet diervriendelijker zijn dan met bit.
Dus goed dat je daar overna denkt.
Dat spelletje he wat je doet, is dat tegen dominatie zeg maar?
Olaf loopt gewoon ook wel achter me aan in de bak, dus daarvoor hoef ik het niet te doen. Maar is wel keertje leuk om zo iets te doen misschien?
Ik heb al veel van die filmpjes bekeken. Veel ervan vind ik mooi maar er toch bekruipt me regelmatig een onbehaagelijk gevoel. Het oogt zo naar "het opleggen van je wil". Ik mis "de vrije wil".
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
- cowgirlwillie
- Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
- Contacteer:
het deed mij ook meteen aan een western side pull denken die zijn er idd met raw white of touw, maar ook gewoon compleet van leer hoor.
kijk maar http://shop.kiayranda.com/Bridles.html
tja ik zie hier best vreemde reacties eerlijk gezegd..
onbekend maakt onbemind daar hou ik het dan maar op.
natuurlijk kan het zoals het al jaren kon en verbaas ik mij soms ook wel hoever mensen gaan in het proberen te begrijpen en worden we soms een beetje te mieperig.
Maar ik denk dat het goed is om te kijken naar wat de materialen doen, wat je wil bereiken en of het dan allemaal zo hard nodig is.
vroeger reden ze ook met veel heftigere dingen. (ik denk ineens even aan van die scenes uit black beauty haha)
ik rij ook het liefst bitloos, niet dat lyn er zoveel last van heeft, maar ik rij veel dagtochten trektochten en dan wil ik dat ze bijv makkelijk onderweg kan eten.
ik rij ook blootvoets.
Ik heb ook boomloos gereden totdat ik merkte dat dat voor ons niet werkt. mijn paard hing onder mij en ik werd meegetrokken en kon niet goed een onafhankelijke zit krijgen. ik had dus te weinig steun waardoor het zadel ging glijden en ik alsnog drukplekken kreeg.Nu rij ik met een flex boom dat vind ik een mooi compromi. zelf loop ik ook niet graag met een zware rugtas met een rechte plank erin.
ik vind het niet normaal om spijkers in een hoef te slaan.
tuurlijk als dit ervoor zorgt dat de hoef niet te snel slijt of omdat je zo een hoefprobleem oplost prima. maar als het niet echt nodig is liever niet.
Wij rijden hier op zandwegen, brede bermen, bospaadjes en in de bak. de hoeven slijten heel rustig nauwelijks eigenlijk.
het bespaart mij ook heel wat geld trouwens ook een goeie reden!
oh jee en ik wilde hier niet eens te diep op ingaan... nou ja moest het even kwijt.
ieder zo zijn ding. ik zeg niks over dressuur heb het zlef zeker 10 jaar gereden op m niveau. maar ik maak tegenwoordig andere keuzes. NH en western ook leuk!
kijk maar http://shop.kiayranda.com/Bridles.html
tja ik zie hier best vreemde reacties eerlijk gezegd..
onbekend maakt onbemind daar hou ik het dan maar op.
natuurlijk kan het zoals het al jaren kon en verbaas ik mij soms ook wel hoever mensen gaan in het proberen te begrijpen en worden we soms een beetje te mieperig.
Maar ik denk dat het goed is om te kijken naar wat de materialen doen, wat je wil bereiken en of het dan allemaal zo hard nodig is.
vroeger reden ze ook met veel heftigere dingen. (ik denk ineens even aan van die scenes uit black beauty haha)
ik rij ook het liefst bitloos, niet dat lyn er zoveel last van heeft, maar ik rij veel dagtochten trektochten en dan wil ik dat ze bijv makkelijk onderweg kan eten.
ik rij ook blootvoets.
Ik heb ook boomloos gereden totdat ik merkte dat dat voor ons niet werkt. mijn paard hing onder mij en ik werd meegetrokken en kon niet goed een onafhankelijke zit krijgen. ik had dus te weinig steun waardoor het zadel ging glijden en ik alsnog drukplekken kreeg.Nu rij ik met een flex boom dat vind ik een mooi compromi. zelf loop ik ook niet graag met een zware rugtas met een rechte plank erin.

ik vind het niet normaal om spijkers in een hoef te slaan.
tuurlijk als dit ervoor zorgt dat de hoef niet te snel slijt of omdat je zo een hoefprobleem oplost prima. maar als het niet echt nodig is liever niet.
Wij rijden hier op zandwegen, brede bermen, bospaadjes en in de bak. de hoeven slijten heel rustig nauwelijks eigenlijk.
het bespaart mij ook heel wat geld trouwens ook een goeie reden!
oh jee en ik wilde hier niet eens te diep op ingaan... nou ja moest het even kwijt.
ieder zo zijn ding. ik zeg niks over dressuur heb het zlef zeker 10 jaar gereden op m niveau. maar ik maak tegenwoordig andere keuzes. NH en western ook leuk!
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!

***************************..
Laatst gewijzigd door Silas op vr 04 jun 2010, 21:28, 2 keer totaal gewijzigd.

- cowgirlwillie
- Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
- Contacteer:
silas: mijn paardje loopt ook voor de wagen 1x per week rijden we op de weg. dan worden die hoefjes netjes gevijld. ik hoef maar 1x per 10 12 weken de hoefsmid laten komen die er een klein randje afhaalt en vijlt. ze heeft echt goede hoeven denk ik. enb ik gaf al aan dat zolang het kan ik daar vooral voor ben maar ook begrip heb als je echt alleen maar op de weg kan rijden en het te hard slijt of als je een hoefprobleem hebt.
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Zijn die hoeven dan ook een familietrekje?
Die van Ronan zijn ook niet geweldig..
Geef daarom dagelijks biotine. Hou ze regelmatig vochtig en hij staat vierkant op ijzers met voor zooltjes. Zo is het wel te doen. Heb de biotine van Suzanne mee gekregen toen ze hem kwam brengem.
Ga wel beetje offtopic
Die van Ronan zijn ook niet geweldig..
Geef daarom dagelijks biotine. Hou ze regelmatig vochtig en hij staat vierkant op ijzers met voor zooltjes. Zo is het wel te doen. Heb de biotine van Suzanne mee gekregen toen ze hem kwam brengem.
Ga wel beetje offtopic

Mama van Gwen
(7-2-15)