Mijn afgekeurde Tootje + Filmpje thuis

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Sjolvir

Re: Mijn afgekeurde Tootje + Filmpje thuis

Bericht door Sjolvir » zo 28 mar 2010, 15:33

Hier nog een Tootje fan (en Fjordy natuurlijk!!!)

Beste Amber,
Echt balen van die bal, die gedraaid zat, kan je die ook zelf draaien?
(heb hengst gereden, waarbij je ze zelf kon draaien, verkeerd kon leggen en weer terug en geloof me die had super sperm!)
Dat van die 4 vind ik steilloos, want ook al ben je veterinair afgekeurd,
doet dat niets af aan het exterieur en de gangen van je paard.
Ik ben gisteren niet geweest, maar geloof dat ik behalve hoop frustratie weinig gemist heb.
Geef dan eerlijke punten en zeg gewoon, veterinair afgekeurd.

Al gaat Tootje ooit naar de olympische spelen als cross of springpaard,
dan nog heb je geen B fjordsport springen en besta je niet voor het stamboekAfbeelding.
Maar voor FW is Toot een super pony!!!Afbeelding
En zo te zien wordt hij een waardig opvolger van Fjordy.

Vind het wel jammer dat ze jonge enthousiaste fjorden mensen door een 4 te geven,
beroven van hun enthousiasme om ook iets voor het ras te betekenen.
Aan de Fjorden paarden zelf ligt het niet.........
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Marijke_

Bericht door Marijke_ » zo 28 mar 2010, 16:05

Miekjuh schreef: Het is wel ontzettend zuur voor je, ik zal als ik jou was ook de da die je erbij hebt gehad er op aanspreken, dit is wel iets wat een da moet kunnen voelen nl.
Dat die dierenarts er naast zat dat kan ik dan wel weer begrijpen. Dat is dezelfde veearts als die van Cratos zei zet hem maar op 6 kg sportbrok dan komt het allemaal goed O:) .

Het is zonde Amber, maar het blijft wel jouw paard je gaat er gewoon mee doen wat jij leuk vindt. Dat is misschien nog wel mooier dan hem de dekdienst in doen. :).
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Amber_

Bericht door Amber_ » zo 28 mar 2010, 16:48

Esther schreef:Dat is ook wel weer waar natuurlijk Amber.. Ze hadden hem wat hoger kunnen geven.. Wat voor bemerking had hij op zijn gangen??
Onregelmatig
Was het er wel mee eens dat hij in bak wat kort liep hoor :j Maar op gegeven momen kwam er wel wat uit. En met ereronde werd kwam hij lekker los !
Yoline schreef:Toot is echt prachtig!! Ontzettend veel uitstraling en houding :~ wat ik bij veel hengsten gister toch wel een beetje heb gemist.
Ik denk dat ie voor de fokkerij wat te luxe is, maar dat je er een geweldig sportpaard aan hebt. Nu ik Toot in het echt heb gezien ben ik trouwens helemaal overtuigd van de Manus x Karlien combinatie :D
Wauw dank je :+:
Klopt wel dat Tootje er luxe is, viel mezelf gisteren erg op !
Wel super dat je nu helemaal voor combi van Manus X Karlien bent :D

Miekjuh schreef:
Nou ja het Z zegt ook niet alles, er lopen soms paarden in het Z die totaal niet kunnen draven..

Het is wel ontzettend zuur voor je, ik zal als ik jou was ook de da die je erbij hebt gehad er op aanspreken, dit is wel iets wat een da moet kunnen voelen nl.
Wat betreft de 4 snap ik het ergens wel, hoewel je zegt dat hij met een 6 ook 34 punten had gehaalt heb ik het idee dat ze sommige paarden expres wat lagere punten geven om ze zo zeker weten niet weer terug te zien op de hk.
Kijk naar al dat jonge grut, die punten waren imo ook niet normaal, ik vind dat er minstens 2 zeker weten een aanhoudpremie hadden mogen hebben, die worden nu zo afgeslacht door de jury dat die mensen ze nooit weer voorstellen op de jury, wat heel zonde zou kunnen zijn als blijkt dat ze als 3 of 4 jarige wel goed uitgegroeid zijn..

Aan de andere kant kun je nu lekker met Toot aan de slag, geen gedoe om hem bij een hengstenhouder achter te laten enz.. het is zuur maar ergens ook wel lekker...
Ja zo'n idee had ik dus ook, zo laag gepunt .. Wel zo zonde voor de rest van de hengsten, want ik had ook van zeker 1 2 jarige aanhoud verwacht. Maar zo jaag je zoveel mensen weg. :=

Zoals Marijke al zegt idd, is het dezelfde DA..
Binnenkort word Fjordy ge-ent, en laat ik hem nog is voelen, kijken wat hij dan zegt. }-o
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
claudia

Bericht door claudia » zo 28 mar 2010, 17:05

En dat is nou het frustrerende, ze zien die onregelmatige pas en je bent klaar.
Dat dat door spanning en stress kan komen daar kijken ze niet naar.
Maar dan is het beeld wel gezet en dan moet daar iets heel goeds tegenover staan wil je nog op een goed punt uitkomen.

Tja, en dan lag punten bij het jonge spul.
Zoals ik het op de foto's kan zien was het ook niet echt bijzonder. Maar ik zou persoonlijk niet gaan met zo'n jong dier.
Er kan nog zo veel gebeuren in die jaar, dat je het geld beter aan voer en hoefsmid kunt besteden.
Er zijn er maar weinig die als jaarling komen en dan ook nog goede punten krijgen, die zie je als 3 jarige niet meer terug.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Mieke

Bericht door Mieke » zo 28 mar 2010, 17:11

Zo kan ik me nog een gevalletje Yvar herrineren, die kon op de Hk niet normaal doen omdat hij bij zizoran weg moest (klef en bef) afgekeurd maar de maandag erop met de zadelproef kregen we van bijna ieder jurylid te horen, jee als we dit gezien hadden zaterdag dan was hij er zeker weten door geweest.. beetje jammer he?...

Maar goed, ik maak me al nergens meer druk om, gaat toch bijna nooit zoals we willen dat het gaat ;)
Ctje :)
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » zo 28 mar 2010, 17:15

Toot is en blijft voor jou een wereld knol.

En dat is het aller belangrijkste toch? Het is zuur, maar ik denk dat het zowiezo moeilijk is als particulier, je hengst ggk te krijgen, hoe stom dat ook is.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
claudia

Bericht door claudia » zo 28 mar 2010, 17:17

Miekjuh schreef:Zo kan ik me nog een gevalletje Yvar herrineren, die kon op de Hk niet normaal doen omdat hij bij zizoran weg moest (klef en bef) afgekeurd maar de maandag erop met de zadelproef kregen we van bijna ieder jurylid te horen, jee als we dit gezien hadden zaterdag dan was hij er zeker weten door geweest.. beetje jammer he?...

Maar goed, ik maak me al nergens meer druk om, gaat toch bijna nooit zoals we willen dat het gaat ;)
Ik kan me dat nog herinneren.(was ook een leuk paard)

maar wij hebben dat ook met Vlin en Vlim mee gemaakt.
Vlim was thuis de held en Vlin niet maar op de keuring draaide het helemaal om.
En met de proeven was Vlim weer braver en rustiger dan Vlin.

Natuurlijk zijn het momentopnames maar het is wel frustrerend.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » zo 28 mar 2010, 17:23

Ja echt jammer Amber, Toot was het beste in conditie, mooiste type; echt toonbeeld van Fjord en sportief! DE richting die het stamboek van mij wel op zou mogen gaan, ipv de zware brede Fjorden met een lage halsaanzet...
Jammer was idd dat hij een paar keer iets onregelmatig was, wat, denk ik dan, kwam door spanningen.
Want hij liet dit niet zien als hij ontspannen liep. Jammer dat ze hem dat zo hebben aangerekend...
Ik weet niet of ze hetzelf tegen je nog gezegd hebben, maar mijn oude 'stagebaas' vond Toot hun favoriet!
Share

Bericht door Share » zo 28 mar 2010, 17:23

Tootjeeeeeeeee :+:

Ik hoor het eigenlijk niet te zeggen maar ik denk dat ze bij particulieren toch al gauw iets 'zoeken' om hem op af te keuren. Wel erg zuur die 4 inderdaad en niet erg netjes. Ik ben benieuwd wat je eigen veearts zegt als die zn ballen nog eens komt controleren.

Ach het maakt hem niet minder mooi en minder bijzonder voor jou toot is gewoon toot en toot is voor jou de beste!
Ik geloof er heilig in dat we nog veel over hem zullen horen al dan misschien in de sport :j
Cas!!! (Hermansen X Sebastian) :+:
Daaaantje

Bericht door Daaaantje » zo 28 mar 2010, 18:01

Hij is en blijft geweldig ! Jammer van je lage punten, maar het is jou mooie man !!
bassebas

Bericht door bassebas » zo 28 mar 2010, 18:35

wat nou toch jammer dat hij niet goedgekeurd is. Ik volg de fjorden nog maar sinds wij een Ctje hier hebben staan en Toots sprong er voor mij altijd uit. Geen verstand van fjorden (sorry) maar alleen afgegaan op gevoel en uitstraling. Ik vind hem prachtig! Maar nu hij dit jaar niet goedgekeurd is betekend het dan dat hij nooit meer een goedgekeurde hengst kan worden? Ook niet volgend jaar als beide ballen wel ingedaalt zijn bijv?

Sterkte Amber met deze uitslag maar geniet maar veel van je paardje want hij is een toppertje. Dat vind ik niet alleen maar lees het ook van velen in dit topic, en dat zegt veel meer dan mijn mening. Dus genieten van deze knappe man
Claudje

Bericht door Claudje » zo 28 mar 2010, 18:50

Echt onwijs balen Amber :(:) Maar het blijft een prachtig beest waar je voor jezelf heel wat mee kunt, echt een sporttypje!
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
claudia

Bericht door claudia » zo 28 mar 2010, 18:56

bassebas schreef:wat nou toch jammer dat hij niet goedgekeurd is. Ik volg de fjorden nog maar sinds wij een Ctje hier hebben staan en Toots sprong er voor mij altijd uit. Geen verstand van fjorden (sorry) maar alleen afgegaan op gevoel en uitstraling. Ik vind hem prachtig! Maar nu hij dit jaar niet goedgekeurd is betekend het dan dat hij nooit meer een goedgekeurde hengst kan worden? Ook niet volgend jaar als beide ballen wel ingedaalt zijn bijv?

Sterkte Amber met deze uitslag maar geniet maar veel van je paardje want hij is een toppertje. Dat vind ik niet alleen maar lees het ook van velen in dit topic, en dat zegt veel meer dan mijn mening. Dus genieten van deze knappe man
Zijn ballen zijn wel ingedaald maar er is er een gedraaid. Dat wil zeggen dat er een draaiing in de zaadstreng zit.
Daardoor is de toevoer van het sperma belemmerd.
Het kan goed komen maar meestal gebeurt dat bij jonge hengsten en Tootje is nu alweer 4 8)7 (arm beest zijn leventje moet nog gaan beginnen)

Maar het is wel een onwijs gaaf ding wat ook nog eens lekker kan springen.

Amber, jij gaat er met hem wel komen in de sport.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
bassebas

Bericht door bassebas » zo 28 mar 2010, 19:06

Dus eigenlijk komt het niet meer goed denken jullie. Wat jammer. Nou ja hij is en blijft toch een lekker ding en als ik het zo lees denkt iedereen dat hij het in de sport heel goed gaat doen. Dan blijf ik hem daarin volgen. En hoop ik dat hij en Amber een leuke en mooie toekomst te gemoet gaan
claudia

Bericht door claudia » zo 28 mar 2010, 19:08

bassebas schreef:Dus eigenlijk komt het niet meer goed denken jullie. Wat jammer. Nou ja hij is en blijft toch een lekker ding en als ik het zo lees denkt iedereen dat hij het in de sport heel goed gaat doen. Dan blijf ik hem daarin volgen. En hoop ik dat hij en Amber een leuke en mooie toekomst te gemoet gaan
Zeg nooit nooit. _/-o_
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
wolkj

Bericht door wolkj » zo 28 mar 2010, 19:15

Hé Amber,

Je weet vast niet wie ik was, maar ik heb in ieder geval naar je gelachen! ;)
Ik vond hem super mooi om te zien,
Mooie bouw, mooie manen, mooie voorpluk, de dingen die ik super vind! :D Als ik keek naar sommige die ik zag lopen met hogere punten vond ik het super jammer voor je.
Als ik inderdaad al had moeten kiezen voor een mooie hengst voor mijn merrie was ik zeer zeker aan die van jou gaan denken.. mooi om te zien!

Geniet van 'm.. Hij is stoer :D
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Elvis

Bericht door Elvis » zo 28 mar 2010, 20:16

Jammer hoor...Vind het een erg mooi dier!!Een 4 voor zijn gangen is inderdaad wel erg laag.
Geniet maar lekker van hem,hij heeft genoeg fans in ieder geval ;)
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Ilonka

Bericht door Ilonka » zo 28 mar 2010, 20:17

Wat balen Amber, ondanks dat je hem voor de sport wil zou het natuurlijk leuk zijn als hij werd GGK. Maar zoals je zelf in een ander topic al aangaf de kans dat een hengst er door komt is klein.
Ga lekker genieten van dat mooie Fjordending van je en ga met hem doen waar je hem in eerste instantie voor hebt. Crossen! Veel succes en ik wens je netzoveel geluk met hem toe als je nu al met Fjordy hebt gehad!
Toot is voor jou een topper en dat is het allerbelangrijkste!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Plaats reactie