Alsof hij er voor geboren is
Re: Alsof hij er voor geboren is
@Nancy: De commando's stap, draf, galop e.d. moeten we hem zelf nog aanleren straks. Bart klikt voornamelijk gewoon met zijn tong en in het begin wordt er veel gebruik gemaakt van de zweep. Maar dat komt ook vast helemaal goed.
@Ilonka: Ik heb er speciaal om gevraagd om Celony, en straks ook Djambo, met broek te beleren omdat ik zelf persé wel met broek wil rijden. Dat gaat dan ook de komende week gebeuren.
@Ilona: Ik zal het hem zeggen dat hij Castor op de één of andere manier moet laten weten hoe het moet. Ik weet dat het voor jou ver weg is maar ik kan je echt aanraden om Castor ook naar Bart te brengen.
@Ilonka: Ik heb er speciaal om gevraagd om Celony, en straks ook Djambo, met broek te beleren omdat ik zelf persé wel met broek wil rijden. Dat gaat dan ook de komende week gebeuren.
@Ilona: Ik zal het hem zeggen dat hij Castor op de één of andere manier moet laten weten hoe het moet. Ik weet dat het voor jou ver weg is maar ik kan je echt aanraden om Castor ook naar Bart te brengen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Zo dat ziet er goed uit Anita, Celony voor de kar. Zo op het eerste oog vind ik hem ook echt een karrenpaard en dat is heel positief bedoeld! Super dat hij het zo goed oppakt
Hopelijk gaat het volgende week nog zo goed en durf je het aan om zelf op de kar te gaan zitten. Vraag je gewoon of Bart naast je blijft zitten en dan komt het vast wel goed toch?

Ik heb zelf altijd veel vertrouwen in Bart, als hij zegt dat het kan dan kan het!! Het zou leuk zijn als je er zaterdag zelf een stukje mee kon mennen..
Rubis had gisteren wel een broek om, omdat Bart ook niet wist wat ze ervan zouden vinden als je die niet gebruikte, was nog wel een spiksplinternieuwe broek, hihi..
Rubis had gisteren wel een broek om, omdat Bart ook niet wist wat ze ervan zouden vinden als je die niet gebruikte, was nog wel een spiksplinternieuwe broek, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ik heb altijd geleerd dat paarden met de broek de kar kunnen afremmen. Zonderr broek wringt het toch veel meer in de lichtogen op het schoftje?
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

- crazyfjord
Super Celony !! staat hem geweldig he,zo mooi voor de kar, fijn dat hij het zo goed doet !
Bowey is mijn absolute topper !
Doet ie goed Anita
. Ziet eruit of het idd al jaaaren doet. Hoop dat je genoeg moed kan verzamelen om ook zelf even te proberen
.

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Als ik het ga doen moet Bart sowieso naast me blijven zitten. Geeft me toch net even wat meer vertrouwen mocht het fout dreigen te gaan.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Hij doet het super Anita! Gaaf joh!
Daarnaast kan je met een broek (als die goed zit) ook voorkomen dat als je paard bokt hij met de achterpootjes over het lamoen kan komen. Als je een wagen zonder rem hebt dan loop je zonder broek inderdaad het risico dat je kar doorschiet. Maar heb je een geremde wagen ligt dat ook weer anders. Wij rijden dus wel met broek.Jeempie schreef:Ik heb altijd geleerd dat paarden met de broek de kar kunnen afremmen. Zonderr broek wringt het toch veel meer in de lichtogen op het schoftje?
Laatst gewijzigd door Marijke_ op ma 01 mar 2010, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Moet gewoon goed komen Anita! Celony doet het in ieder geval hartstikke lekker!Anita45 schreef:Als ik het ga doen moet Bart sowieso naast me blijven zitten. Geeft me toch net even wat meer vertrouwen mocht het fout dreigen te gaan.
@Ilonka:

Met de broek kun je inderdaad ook de opwaartse achterhand voorkomen, al gaan ze er nog wel over als ze écht dusdanig geflipt zijn (dan zit er ineens veel rek in leer).
Geluk is de vrucht van intens werk
Voor over de burries slaan ken ik het slagtouwtje; over het kruis heen aan beide zijden aan de burries geknoopt. Met een broek kunnen ze er gewoon over slaan hoor.
Ik heb ook altijd het idee dat je ze niet zo hard in de mond hoeft te remmen als ze met broek ipv zonder remmen, maar dat kan ook aan mijn idee liggen.
Ik heb ook altijd het idee dat je ze niet zo hard in de mond hoeft te remmen als ze met broek ipv zonder remmen, maar dat kan ook aan mijn idee liggen.
Zortin Z1 + 10 alweer!

- Ilonka
Wat een brave pup!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Dat is compleet afhankelijk van je eigen stuurmanskunsten en niet zozeer het wel of niet hebben van een broekJeempie schreef:Ik heb ook altijd het idee dat je ze niet zo hard in de mond hoeft te remmen als ze met broek ipv zonder remmen, maar dat kan ook aan mijn idee liggen.

Geluk is de vrucht van intens werk
- sannepakito
Ach, wat een braaf paard zeg!!!
andalusier Pakito, shetje Shellie <3 enikhouvanfjorden;)
Oke, was gewoon mijn idee en gevoel erbij dusBella schreef:Dat is compleet afhankelijk van je eigen stuurmanskunsten en niet zozeer het wel of niet hebben van een broekJeempie schreef:Ik heb ook altijd het idee dat je ze niet zo hard in de mond hoeft te remmen als ze met broek ipv zonder remmen, maar dat kan ook aan mijn idee liggen., tenminste naar mijn ervaring. Als je zorgt dat je iets geleidelijker terug neemt in tempo (dat kán met hand, maar evengoed met stem en als het paard eenmaal weet dat hij langzamer moet en hij 'het grapje' voor de kar kent, dan weet hij ook de overgang rustig te maken). De kar remt vervolgens geleidelijk af door de vertraging en niet door de al gemaakt overgang, die volgt pas halverwege het afremmen.

Zortin Z1 + 10 alweer!

Ik heb wel spontaan mijn broek uit de bak met overige lederwaren gehaald om eens op te poetsen.. Toch eens mee rijden met Tea..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Mijn Vader rijd zijn pony ook met broek, hij heeft me toen verteld dat het ook is om hem mee achteruit te zetten.
Heb er zelf niet veel verstand van hoor, al vind ik het geweldig om een keer met de pony te mennen, mijn vader legt dan uit hoe ik dat moet doen, hij heeft ook het men bewijs.
Beleerd Bart eigenlijk ook paarden die wat ouder zijn 11 jaar of zo Want wie weet ben ik ook nog wel zo gek dat ik Udo voor de kar zet.
Maar ze zeggen dat je hier heel verslaafd aan kunt raken
Heb er zelf niet veel verstand van hoor, al vind ik het geweldig om een keer met de pony te mennen, mijn vader legt dan uit hoe ik dat moet doen, hij heeft ook het men bewijs.
Beleerd Bart eigenlijk ook paarden die wat ouder zijn 11 jaar of zo Want wie weet ben ik ook nog wel zo gek dat ik Udo voor de kar zet.
Maar ze zeggen dat je hier heel verslaafd aan kunt raken

♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Jaaaa, ik krijg altijd te horen dat ik zo begin te stralen als ik er over vertel.rowenna schreef:Maar ze zeggen dat je hier heel verslaafd aan kunt raken
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- cowgirlwillie
- Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
- Contacteer:
wow dat ziet er netjes uit, mooie oefening ook zo. daar ga je veel plezier aan beleven zo!
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!