Cosimo doet het ook.....

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Ilonka

Re: Cosimo doet het ook.....

Bericht door Ilonka » do 14 jan 2010, 09:43

Oh oh wat een slopert! Zou het helpen om hem een Bucas/Horseware op te doen? Tot op heden zie ik die niet sneuvelen hier, waar de paarden redelijk ruig met elkaar spelen en aan denkens trekken. Hoe het met 'doe het zelvers' werkt weet ik niet trouwens.
Cribox hielp bij onze Shet ook niet, die at Boett dekens, hmm lekker extra smaakje...
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Vera

Bericht door Vera » do 14 jan 2010, 14:29

yvette schreef:Ik denk dat hij zich een beetje verveelt...als het wat beter weer wordt, zullen we hem weer eens aan het werk zetten.
En ik geloof ook dat hij het zelf doet hoor, hij is veel leniger dan je op grond van zijn uiterlijk zou vermoeden... :P
Ik denk niet dat het echt verveling is, hij is elke dag lang buiten met de rest.maar zodra er maar een klein scheurtje of gaatje in zit, begint hij. Hij doet er overigens wel een week over om hem van dat kleine scheurtje naar onbruikbaar te krijgen. Ik denk dat hij het gewoon leuk vind om de vulling eruit te pulken.
Nou ja gelukkig hadden we nog een deken voor hem liggen. ALs deze het nu even volhoud tot beter weer, komt het precies goed. :D
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
rianne87

Bericht door rianne87 » do 14 jan 2010, 14:35

Pontun maakte eerder ook altijd zijn dekens kapot. Toen heb ik een x een beetje teer erop gedaan. (stinkt wel!!) Nu doet ie het nooit meer.
Mijn gele topper Pontun ZZlicht startgerechtigd !! :D :D
http://www.fjordpontun.com --- http://www.vanbemmelrijbakken.nl
claudia

Bericht door claudia » do 14 jan 2010, 14:46

Ilonka schreef:Oh oh wat een slopert! Zou het helpen om hem een Bucas/Horseware op te doen? Tot op heden zie ik die niet sneuvelen hier, waar de paarden redelijk ruig met elkaar spelen en aan denkens trekken. Hoe het met 'doe het zelvers' werkt weet ik niet trouwens.
Cribox hielp bij onze Shet ook niet, die at Boett dekens, hmm lekker extra smaakje...
Daar heeft alco er anders al drie van gesloopt en dan wel in nog geen 5 minuten.

De bucas zijn echt niet zo sterk als dat ze zeggen :n
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Ilona

Bericht door Ilona » do 14 jan 2010, 15:07

Ik weet het :)*

Zo'n lampenkap omdoen!
Net als bij honden die niet aan een wond oid mogen pulken.
Dan wel graag foto's plaatsen van Coos met kap :P
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Love_Jordy

Bericht door Love_Jordy » do 14 jan 2010, 16:52

ahhhgg wat erg!! haha
Jeetje,, zonde maar ach je houdt het niet tegen :P
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★

L2 Startgerechtigd!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
claudia

Bericht door claudia » do 14 jan 2010, 16:54

Ik heb muilkorven van ijzer, anti-bijtkap en sambal , anti-bijt spul in alle soorten en uitvoeringen geprobeerd maar echt niets helpt bij hem.

Het deken moet hem aanstaan lijkbaar, want deze laat hij "heel"(alleen de binnenkant pluist hij nu leeg)

Dan heb je nog van die houte rekken voor om de nek maar die passen echt iet om zijn speknek en ik vind het moet nog wel een beetje diervriendelijk blijven en die dingen vind ik echt helemaal niets.

Ach, als hij echt niet wil dan krijgt hij het maar koud.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 14 jan 2010, 18:45

Brass hangt regelmatig aan Ilonk haar Bucas en die heeft nog geen schrammetje. De IJslander ruinen hier spelen heel rug en hangen als steigerend aan elkaars Bucas dekens, maar nog niets kapot.

Dus in mijn ervaring zijn ze heel sterk, blijkbaar niet zo sterk dat ze Alco kunnen weer staan dus :P
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
claudia

Bericht door claudia » do 14 jan 2010, 19:18

Ilonka schreef:Brass hangt regelmatig aan Ilonk haar Bucas en die heeft nog geen schrammetje. De IJslander ruinen hier spelen heel rug en hangen als steigerend aan elkaars Bucas dekens, maar nog niets kapot.

Dus in mijn ervaring zijn ze heel sterk, blijkbaar niet zo sterk dat ze Alco kunnen weer staan dus :P
Het probleem is dat niets alco bestendig is.
Wat hij doet is met zijn tanden de voorsluiting vastpakken en dan echt met zijn hele gewicht er aan gaan staan trekken.
Ik heb ook zo'n deken geprobeerd wat over zijn hoofd moest , zonder voorsluiting. Daar haalde hij de buiksingels af en hij stapte daar gewoon uit.

Ik heb al eens bedacht dat ik hem als proefdier ga aanmelden bucas. :))
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 14 jan 2010, 19:31

*Grinnik* sorry maar het is wel een beetje raar als je paard zichzelf blijft uitpakken hoor :)
Kijk voorsluitingen slopen ben ik niet bekend mee, scheurt hij ze van de stof? Dure pony zo! Ik dacht dat hij ze net zo sloopt als Cosimo op de foto. Dat kon ik me niet zo goed voorstellen.
claudia

Bericht door claudia » do 14 jan 2010, 19:54

Ilonka schreef:*Grinnik* sorry maar het is wel een beetje raar als je paard zichzelf blijft uitpakken hoor :)
Kijk voorsluitingen slopen ben ik niet bekend mee, scheurt hij ze van de stof? Dure pony zo! Ik dacht dat hij ze net zo sloopt als Cosimo op de foto. Dat kon ik me niet zo goed voorstellen.
Nee, hij begint met de voorsluitingen, die krijgt hij meestal wel los maar als dat hem niet lukt dan begint hij aan de biesjes aan de randen van de dekens en de buiksingels.
Als hij daar al een gat in heeft dan haalt hij de hele binnenvoering eruit. Het is net of het sneeuwt op stal, de witte vlokken liggen echt overal.
Met zo'n new sealand deken , geen buik singels en voorsluiting, wel bilkoorden, daar zag je hem dan de hele avond mee bezig(hij staat thuis en vanuit de woonkamer kijk ik op zijn stal) om eruit te stappen.
De volgende ochtend kom je op stal en dan is hij uit zijn dken en ligt het deken in 100.000 stukjes.

En ja, het is een dure. Vorige winter 17 dekens gesloopt van af september tot maart.
En ja ik kan hem regelmatig wurgen maar daar schiet ik niets mee op.
Nu heeft hij een hele oude van Taco op en die laat hij wel liggen maar af en toe haalt hij de voering eruit.
Hetzelde deken terugkopen heeft geen nut, heb ik met dit deken ook gedaan. Ik kocht er een van anita en die had hij in een dag of 6-7 gesloopt en die oude leeft nog wel maar ik weet niet of hij het einde van de winter haalt.

Ach, hij kost wat maar je hebt ook wat :sorry:

NU maar hopen voor yvette dat Coos geen voorbeeld aan Alco gaat nemen ~~}>
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
tonny

Bericht door tonny » do 14 jan 2010, 20:00

Onze paarden staan in de kudde in een hitactief stal. Daar het je ook echt sterke dekens voor nodig want ze slopen alles. Uit ervaring kan ik zeggen dat je een deken moet hebben met een minimale buitenstof van 1200 D of polypropyleen. De beste merken zijn Bucas en Horseware (en dan het liefst de Rhino of Rambo lijn). Wel een inverstering, maar die blijven het langste heel.
Andere (vaak leukere) dekens maken ze zo stuk, bijv. Harry's Horse, Global enz. hebben ze zo stuk. Maar die hebben vaak een buitenstof van 600 D. 1x de tanden erin en je hebt een scheur -:(- .

Bij ons hebben ze nu ook ondekt dat ze de dekens kunnen uittrekken :( . Je gelooft het niet, maar het is gewoon een heel handig trucje wat ze heel snel doorhebben. 1st lijkt het grappig, maar daarna wordt het, zeker met deze temperaturen, zeer iritant _-:( .
Tonny is mijn superfjordenpoownie!
Vera

Bericht door Vera » vr 15 jan 2010, 10:25

nou coos had vanmorgen al weer een winkelhaakje in zijn nieuwste deken. Precies op zijn rug, hoe doet ie dat?
Muis Keurmerrie!
tonny

Bericht door tonny » vr 15 jan 2010, 11:09

Vera schreef:nou coos had vanmorgen al weer een winkelhaakje in zijn nieuwste deken. Precies op zijn rug, hoe doet ie dat?
Oh nee, dat is balen.
Welke maat heeft Coos van deken? Ik heb nog wel een Imperial Riding liggen, maat 175. Die heeft hele sterke buitenstof, 1200 denier.
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » vr 15 jan 2010, 11:32

hmm, wordt wel hele dure pony zo...

Wat een ontzettende sloperd!!
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
yvette

Bericht door yvette » vr 15 jan 2010, 12:12

Vera schreef:nou coos had vanmorgen al weer een winkelhaakje in zijn nieuwste deken. Precies op zijn rug, hoe doet ie dat?
Je weet toch...hij slaapt op zijn rug, met zn pootjes omhoog, net als Iza... :P
tonny schreef:
Oh nee, dat is balen.
Welke maat heeft Coos van deken? Ik heb nog wel een Imperial Riding liggen, maat 175. Die heeft hele sterke buitenstof, 1200 denier.
Coosje heeft inderdaad 175...ben als ik dat zo hoor van Sandrien wel geinteresseerd om die van jou over te nemen...
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
tonny

Bericht door tonny » vr 15 jan 2010, 17:12

Yvette, ik stuur :PB hem wel op naar Sandrien. Kunnen jullie hem even passen. Komt wel goed ;)
Vera

Bericht door Vera » za 16 jan 2010, 14:31

tonny schreef:Yvette, ik stuur :PB hem wel op naar Sandrien. Kunnen jullie hem even passen. Komt wel goed ;)
Neem hem maar mee naar de vergadering :D

Mijn 175 dekens zijn nu op! Want Muis heeft die van haar zojuist ook stuk gemaakt. Bleef hangen bij het naar binnen gaan en liep gewoon door. Deze is nog wel te repareren denk ik.
Muis Keurmerrie!
Plaats reactie