Erna gewassen waar ze het niet mee eens was. Het eindresultaat een schoon paard en een kapot getrokken halstertouw. Erna sliep na alle drukte van het wassen

Samen met Cindy van Janine ging Erna mee naar Rolde. Ze kennen elkaar niet en zo gemoedelijk waren ze met elkaar toen ze eenmaal in de trailer samen stonden. Ongeloofelijk eigenlijk met fjorden alsof ze elkaar al jaren kennen.
En als je nieuwe vriendinnetje weg gaat is dat niet leuk. Erna liet van zich horen toen Cindy naar de keuringsring moest.

en toen kwam de regen voor de zoveelste keer uit de lucht vallen. Snel Ernie in de trailer geladen waar ze vrolijk door ging met protesteren. Opeens werd Erna haar rubriek omgeroepen. Toen kwamen de kriebels dat het echte werk zou gaan starten. Voor die tijd meegespiekt hoe je je paard voor moest brengen en opstellen. Dat zou wel gaan lukken dat kan ik allemaal makkelijk onthouden

eerst met zijn allen (met ons viertjes er vielen twee merries af) in volgorde lopen.
Dat ging netjes Erna vond het prachtig, Ze dribbelde naast me en keek meer naar de ring die naast haar was dan op mij te letten.

zie Janine daar rechts van de foto met Cindy.

Opstellen was duidelijk niet onze sterkste kant. De jury had vast lol want wat ik ook probeerde Erna was me net een stap voor.
Toen zag ik bekenden aan de kant staan natuurlijk is er geen tijd voor een praatje maar even gedag zeggen kan wel tussendoor. Tip: niet doen dat gaat je punten kosten. Met de nodige afleiding- er is ook zoveel te zien- en de natte grond hield ik Erna onbewust te kort

De ring was op meerdere plekken modderig geworden. Ik zal niet met grasvlekken thuiskomen hoop gedoe om dat uit je witte kleding te krijgen.
De fout gemaakt om te laat in draf over te gaan i.p.v meteen richting de jury te draven kwamen Ernie en ik relaxed aangestapt.

Erna rustig afremmen in de bocht anders liggen we op onze snufferd.

en opnieuw opstellen. We kwamen steeds dichter naar de jury toe. Het stilstaan is een nieuw doel voor ons om aan te werken.

zie Ernie haar verregende coupe
Er waren bikkels op de keuring want tijdens de regen liep men rustig door in hun witte pak met korte mouwen.
Wat een verrassing dat Erna als derde mocht opstellen. Wie er meer verrast was Van Bon of ik? Van Bon gaf een mooie speech over Erna euh Emy

Na deze geslaagde ochtend; Janine met Cindy een eerste premie en Erna met een eerste premie trakteerden we ons op een middagje Uffelte.

Erna met haar trotse groom

en zie hier onze geduldige fotograaf Peter aan het werk met (model hihi) Erna

Mijn mooie dame wat ben ik gek van jou

Deze foto is het mooiste plaatje die er tussen zit. Haar dinnetje op haar rug in alle ontspannenheid zelve, dit is Ernie zoals ze het liefste is.

Een mooie afsluiting van deze dag met zijn allen

Een mooie mop was het zeker! Erna met een eerste premie en dat op haar 25e