Zo blij als een ei...nog meer Beer (sorry hoor)

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
kristelhans

Zo blij als een ei...nog meer Beer (sorry hoor)

Bericht door kristelhans » za 11 jul 2009, 13:23

Haa, ja ben ik weer met nog meeeeer foto's van Beer..jullie worden het ondertussen vast zat maar iedere keer dat ik op Beer rijd gaan we zo vooruit en ik wil dat dan zooooo graag delen!

Vanmorgen was meneer megadruk..vanwege het gore weer zijn de paarden gisteren binnen gebleven..het weiland en de paddocks waren een zwembad en het heeft hier echt nonstop gestortregend! Beer dus voor het rijden eerst 10 minuten uit laten razen in de bak..alleeeeen maar ren-galop en plat door de bochten..fiiijjnn.. Nou zadel erop en ik er op..niks aan de hand..braaf peerd!
Een vriendinnetje die Beer nog nooit had gezien was mee en ze was ook meteen fan..zij rijdt heel dressuurmatig op een hele statige kwpn-er (achtig iets) maar ze was helemaal gecharmeerd van mijn vent! (wie niet he?) Ze heeft foto's en filmpjes gemaakt maar ik zal er hier maar 3 neerzetten haha..FW krijgt echt een overdosis Beer de laatste tijd ;) De foto's zijn aan het einde van de 20 minuten hobbelen gemaakt..ik heb tijdens het rijden iets meer been gegeven bij iedere stap om iets meer impuls vanuit de achterhand te vragen (gewoon eens om te proberen) en Beer snapte het echt meteen!! *o/* Maar dat terzijde..hier de kiekjes!

Afbeelding
Wat een blij stel zijn wij zo!

Afbeelding
brraaffff

Afbeelding
PENNY!

Ohja, ik heb ook voorzichtig wat achterwaarts gevraagd en hij deed het meteen! Ook wijken voor het been op een kleine volte gepoogd en meneer luisterde super..dat zijn de dingen die we op de grond met 'wijken voor druk' hebben geoefend en ik was zo benieuwd of hij het zou snappen nu ik op hem zit..JA dus! *D

Nu ben ik klaarrr, tot het volgende topic ;)
sweetwendy

Re: Zo blij als een ei...nog meer Beer (sorry hoor)

Bericht door sweetwendy » za 11 jul 2009, 16:10

echt top hoor dat hij het zo goed doet! Ga zo door!!
Leuk kiekjes mogen altijd :D
Hoe oud is hij?
R.I.P. mijn lieve meisje Daisy (L)
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 11 jul 2009, 16:39

Beer is 4 jaar..hij heeft tot vlak voor zijn 4de verjaardag nooit iets anders hoeven doen als grasmaaien.. Nu leert hij als een malle! En hij vindt het leeeuukk!
Fran

Bericht door Fran » za 11 jul 2009, 16:39

Ik vind Beer zo leuk, echt zo'n beer! Al lijkt hij op deze foto's wel weer wat smaller.
Fijn dat het zo goed gaat! :)
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 11 jul 2009, 16:46

Ha dank..lid worden van de Beer-fanclub? ;)
Hij is ook veranderd qua lichaamsbouw..hij had een graspens toen ik hem net had en daarvoor was ie wat schraal..hij krijgt echt meer vorm nu we regelmatig trainen (grondwerk vooral en lange wandelingen) en hij is geen 'vette' fjord zeg maar. Ik dacht eerst dat hij wel aanleg zou hebben om snel te dik te worden maar tot nu toe valt het erg mee..hij is wel denk ik rond de 30 kilo aangekomen sinds hij bij mij woont..vooral op zijn rug is dit mooi zichtbaar! Hij heeft wel echt een smal borstje nog en geen spier op zijn schouders en zo'n lekkere vormeloze kont..hij is net puber-af qua bouw..Langzaamaan gaan we wat spieren kweken en als hij dan straks mooi is uitgezwaard heb ik toch een prachtfjord!
Elvina

Bericht door Elvina » za 11 jul 2009, 17:15

Ik wil wel lid worden hoor van zijn fanclub ;) :p Wat een knap paard! Leuk hoor dat het zo goed gaat! :D
sweetwendy

Bericht door sweetwendy » zo 12 jul 2009, 06:42

oke super hoor! Ik wil ook bij de beerfan club hihi :D
R.I.P. mijn lieve meisje Daisy (L)
Jankeke

Bericht door Jankeke » zo 12 jul 2009, 07:56

Meid, wat ben je toch lekker enthousiast. Jouw foto's geven gewoon licht met al die big smiles. Ik vind het super voor je dat alles zo lekker gaat. Zo krijg je steeds meeer vertrouwen in hem. Ik ken het gevoel en moet soms zelfs een traantje laten, zo blij kan ik met mijn paardje zijn. Volgens mij heb jij dat ook. Blijf maar lekker foto's sturen hoor want jouw enthousiasme werkt aanstekelijk en daar hoef je geen "sorry" voor te zeggen.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 12 jul 2009, 08:37

Leuk dat hij het allemaal zo goed oppakt! Heerlijk dier!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 12 jul 2009, 11:07

@ jankeke:Dankjewel! Ik ben inderdaad stapelgek op dat beest (ook nog maar 1000 keer verteld)..echt bijzonder als het zo fantastisch klikt met een dier!
roos

Bericht door roos » zo 12 jul 2009, 11:29

Hij is wel erg braaf he. Net of ie het al jaren doet !
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Roeline

Bericht door Roeline » zo 12 jul 2009, 11:49

Dat gevoel wat je deelt is heel herkenbaar hoor!
Heeft jouw paard nog nooit een bit in gehad? Bevalt dit hoofdstel je? Ik heb hetzelfde hoofdstel en ik vond het nogal op en neer schuiven op de neus. Heb jij daar geen last van?
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 12 jul 2009, 11:57

@ Roeline; Beer heeft nog nooit een bit ingehad inderdaad..als hij uitgewisseld is laat ik hem er heel misschien wel aan wennen maar voor nu bevalt dit uitstekend..hij weet niet beter en hij leert het meteen goed aan (zoals ik denk dat het goed is)

Ik heb geen last van schuiven..heb er wel een paar gaatjes bij in moeten maken (neusriem)..dit is maatje Full..had ie echt nodig achter zijn oren. Het bakstuk zit op het derde gaatje en in de neusriem zit ie op het strakst...dat was iets te los dus een paar gaatjes er bij in gemaakt zodat ik het hoofdstel ook op andere paarden kan gebruiken. Als de neusriem op de juiste plek zit kun je hem vrij strak doen (ik snoer hem niet aan maar hij zit wel mooi sluitend om Beer's neus) ..net als een normale neusriem en dan schuift hij ook niet..

Als ie te laag zit kan ie wel makkelijk schuiven en dan is het net een halster en verlies je contact..vooral omdat dit een vriendelijk, zacht, dik stuk leer is..
Als je de neusriem te laag hebt kan het ook pijnlijk zijn voor je paardje..zit een gevoelig botje dat uitsteekt en daar moet de riem ruim boven zitten..maar dit weet je ongetwijfeld allemaal ;)

Het is een sidepull van een Zweeds merk..besteld via http://natuurlijkmetjepaard.come2me.nl/

Heb je precies dezelfde?
Roeline

Bericht door Roeline » ma 13 jul 2009, 10:22

Ja, ik heb exact dezelfde.
Ik weet dat ie niet te laag moet zitten. Ik heb wel eens gehoord dat je zelfs de neus van je paard kunt breken als je 'm (per ongeluk) te hardhandig gebruikt als hij te laag zit. Ik heb nog een bitloos hoofdstel, van Barefoot, waarbij de teugels door een ring aan de neusriem gaan en kruislings onder de keel door lopen. Je weet vast wel welke ik bedoel. Die werkt op wat meer punten in en leek me iets beter om mee te beginnen met Columbus. Deze werkt nog meer volgens het systeem van "wijken voor druk" en daardoor zal je paard het (nog) sneller begrijpen wat je van hem wilt.
Wel leuk dat je ook helemaal bitloos bent opgestart! en goed om te zien dat het zo goed gaat met jullie op deze manier. Ik ben ook al heel lang van plan om bitloos te gaan rijden en krijg nogal eens rare blikken toegeworpen als ik hierover vertel 8) Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel eens m'n twijfels heb hoor, als ik die enorme tank := zie staan, maar we gaan het gewoon proberen :))
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 13 jul 2009, 16:40

Haa ja..je moet maar zo denken...voor alle optomingen, dus ook bitloos, geldt natuurlijk dat het zo hard of zacht inwerkt als de hand van de ruiter...

Bitloos kan zeker net zoveel of meer (andere) schade aanrichten dan een bit..alleen bestaan er zoveel misvattingen over een bit..dat een gebroken trensje beijvoorbeeld het vriendelijkst zou zijn..NOT..hefboomwerking in het gehemelte, te weinig ruimte voor de tong door een dik 'vriendelijk' bit, verkeerd afgestelde bakstukken die de rest van de kiezen verdrukken en ga zo maar door...begrijp me niet verkeerd, ik ben absoluut niet tegen een bit maar ik denk wel dat je je goed moet laten voorlichten over het hoe en wat..het gaat tenslotte om de mond van een dier..ik kan me zo goed voorstellen dat veel paarden veel lekkerder lopen zonder iets in de mond..

Het hoofdstel dat jij gebruikt vind ik te scherp voor Beer omdat hij nog helemaal 'puur' is..ik wil zo licht mogelijk beginnen want ik ben ervan overtuigd dat opvoeding ook een grote rol speelt.

Als je paard door je heen walst moet je terug naar de basis, op de grond..is et daar duidelijk; dan kun je er op hetzelfde vragen..tenminste, dat is hoe ik het met Beer aanpak en dat werkt prima...zo zou je een paard met ingesleten gewoontes ook kunnen omscholen..alleen kost het wat meer tijd en moeite en dat is iets waar toch wel veel mensen tegen op zien denk ik..

Nu ik het zo terug lees klink ik wel wat kort door de bocht..zo bedoel ik het niet..tis gewoon dat ik vind dat de mond van je dier zooo belangrijk is..zo..wat een verhaal..;)
Roeline

Bericht door Roeline » vr 17 jul 2009, 10:20

Inderdaad een redelijk defensieve reactie van je, maar ik ben het helemaal met je eens hoor.
Jij hebt zeker ook dat boek gelezen: "Metaal in de mond" ? Als het echt waar is wat daar allemaal in staat - en dat zou je wel verwachten - , dan hoef je meteen geen bit meer :n
Ik hoorde trouwens van een stalgenoot dat het nog wel verplicht is op keuringen een hoofdstel met bit te gebruiken. Weet jij daar iets van? Ik ben eigenlijk nog nooit een fjordenkeuring geweest 8)7 , maar ben het in de toekomst wel van plan met m'n paard.
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » vr 17 jul 2009, 10:24

je mag op de keuring je paard ook aan een halster voorbrengen dat is dus onzin. bekijk de regels op de site van het stamboek eens.
Plaats reactie