Dag Zico! *zwaai*

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Re: Dag Zico! *zwaai*

Bericht door Dreeke » zo 07 jun 2009, 19:24

Je hoeft je hier niet te verantwoorden hoor, ik vind het tegenover je paard juist heel eerlijk dat als je weet dat hij straks als je kindje er is minder aandacht gaat krijgen je kiest voor iemand die hem dat wel kan geven.
Ik vind wat hier gezegd word ook niet fair, bovendien kost een kindje veel geld en we kunnen hier niet in op ieders bankrekening kijken, de een heeft wat meer te spenderen als de ander. En de een kan misschien werk-kind-paard niet combineren en de ander weer wel. Het ligt maar net hoe je prive situatie is.

Hoe dan ook, het vertrek van Zico zal je vast erg zwaar liggen, sterkte ermee, gelukkig heb je een fijn nieuw thuis voor hem gevonden.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Yfke-lover

Bericht door Yfke-lover » zo 07 jun 2009, 19:41

Sommige mensen wisselen en verkopen paarden alsof het oude fietsen zijn maar ik krijg toch sterk het idee dat dat bij jou niet het idee is en dat je heel goed weet aan wie je je kameraad verkocht heb dus ik zou zo zeggen veel sterkte met het verwerken van je verkoop van je paardje en ga lekker genieten zo van je baby want niemand mens of dier kan zonder aandacht. :wave:
Super trots Anouk en onze toppertje Sven. M1 + 2
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Pamba
Contacteer:

Bericht door Pamba » zo 07 jun 2009, 20:24

Gefeliciteerd met je zwangerschap :)

En hopelijk krijgt Zico het goed bij zijn nieuwe baasjes, maar dat komt vast helemaal goed!
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » zo 07 jun 2009, 20:32

je hebt gelijk, ik dacht ook even niet verder dan mn eigen aituatie.Bij deze mijn excuses,

Veel geluk met de kleine over een paar weken. Denk erom, die weken zijn zooo voorbij
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Wiesje

Bericht door Wiesje » zo 07 jun 2009, 21:26

Klijntje, je hoeft je zeker niet te verantwoorden hoor!!
Jij weet dat je de juiste beslissing hebt gemaakt, ook ten opzichte van Zico!!!
Hij gaat nu lekker de aandacht krijgen die hij verdient, en jij kunt je kleine trots de aandacht geven die hij/zij op zijn/haar beurt verdient.
Zo is iedereen tevreden! Ik vind het juist knap van je dat je voor het welzijn van je paard kiest, ipv hem aan te houden omdat je zo nodig een keer
in de maand zou willen rijden.
Klijntje
Contacteer:

Bericht door Klijntje » zo 07 jun 2009, 21:54

truus1970 schreef:je hebt gelijk, ik dacht ook even niet verder dan mn eigen aituatie.Bij deze mijn excuses,

Veel geluk met de kleine over een paar weken. Denk erom, die weken zijn zooo voorbij
Ik vind het echt heel fijn dat je even reageert :) Dank je wel.
Afbeelding
Anna

Bericht door Anna » ma 08 jun 2009, 05:30

Ik wens je ook een fijne zwangerschap toe en heel veel geluk met je baby. Zico gaat het vast super krijgen
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Klijntje
Contacteer:

Bericht door Klijntje » ma 08 jun 2009, 06:01

Yfke-lover schreef:Sommige mensen wisselen en verkopen paarden alsof het oude fietsen zijn
Pffff ik heb al moeite om afstand van m'n oude fiets te doen ;) laat staan van een levend wezen.

Als ik had gewild, had ik Zico maanden geleden gewoon naar de dichtstbijzijnde handelaar kunnen brengen, waar ie vervolgens in een vieze donkere varkensstal terecht zou komen. Dan was ik 'lekker' van 'm af geweest, maar zo gewetenloos ben ik niet. Heb m'n uiterste best gedaan om een passende plek voor hem te vinden en als het me geen goed gevoel zou geven, had ik hem ook niet aan deze mensen meegegeven natuurlijk :)

Ach, we hebben toch allemaal ons (huidige) paard van iemand overgekocht... En wat was dan de reden van verkoop? Als zwangerschap geen gegronde reden is, wat dan wel? Voor alles is toch, uiteindelijk, een oplossing te bedenken...
Financiële problemen: ander/meer werk zoeken
Tijdgebrek door studie: stoppen met studeren
Geen klik met je paard: meer energie steken in de band tussen jullie
Verhuizen/Begin of eind van relatie/Ruimtegebrek/Zwanger/Chronisch ziek... Verzin het maar!
Maar wij (in dit geval jullie) als nieuwe eigenaren van zo'n paard, hebben hem toch een uitstekend thuis kunnen bieden, en misschien zelfs wel een betere plek dan waar ie vandaan kwam? Had jij dat paard dan niet moeten kopen, omdat ie beter af was geweest bij zijn oude eigenaar?

Ben toch wel benieuwd hoe sommigen er over denken.

Dank jullie wel allemaal, voor de gelukwensen :)
:wave:
Afbeelding
sweetwendy

Bericht door sweetwendy » ma 08 jun 2009, 06:03

gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe voel je je eigenlijk? (sorry offtopic)

Blij dat je idd snel een goed baasje hebt kunnen vinden! Dat verminderd de stress :j
Hij zal het daar vast en zeker naar zijn zin hebben!
R.I.P. mijn lieve meisje Daisy (L)
siets
Contacteer:

Bericht door siets » ma 08 jun 2009, 06:27

Ik vind ook niet dat je je hoeft te verantwoorden. Van de foto's straalt echt wel liefde af voor Zico, en je hebt hem er tot
in de puntjes verzorgd bij staan. Als je zelf voelt dat je er minder tijd voor gaat krijgen, is het gewoon reeël om een nieuw
huis te zoeken. Ik hoop dus dat je mijn post niet als kwetsend hebt ervaren, maar ik leg hem bij deze even wat beter uit.
In mijn situatie zou ik Trix niet weg hóeven doen, laat ik het zo zeggen. Mijn ouders spelen daarin een heel belangrijke rol.
Je doet je paardje niet zomaar weg, daar heb je heel goed over nagedacht. En dat je hem een huisje gunt waar hij wederom
op en top wordt verzorgd, is alleen maar moedig :).
Dag lieve, lieve Trix... ;(
Marijke_

Bericht door Marijke_ » ma 08 jun 2009, 06:44

Heel veel sterkte met het een plaatsje geven van het vertrek van Zico :(:) . Ik hoop dat zijn nieuwe baasje(s) net zo van hem gaat genieten als jij. Ik heb een paardje moeten verkopen toen de kinderen van mijn vriend bij ons kwamen wonen omdat het ook gewoon niet meer ging. Het doet inderdaad heel veel pijn maar ik heb er geen spijt van gehad. Het kon gewoon niet anders. Nu ligt het bij mij natuurlijk wel anders want ik heb Ros nog natuurlijk. Maar het is inderdaad je eigen keuze en zo te lezen een heel wel overwogen keuze. Om wat voor reden een verkoop ook plaatsvindt en wat men er ook van mag vinden het is sowieso jouw keuze.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
lientje

Bericht door lientje » ma 08 jun 2009, 06:48

OEf wat een heftig topic dit...

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap. Veel geluk met de kleine straks :D
En wat betreft sommige reacties hier, ik snap ze wel, want ik denk er ook zo over (voor mezelf), maar ik begrijp ook dat ze harder overkomen dan waarschijnlijk de bedoeling was. Je hebt er ongetwijfeld goed over nagedacht en het beste gedaan voor je beestje en jezelf. En dat is alleen maar mooi.

Ik zal mijn dieren dus ook niet verkopen als ik zwanger wordt. De reden is simpel, ik heb ervoor gekozen, ik zal ervoor zorgen en ik ga mijn oude(re) beestjes niet afdanken omdat ik zo nodig een kind wil.
Dus ik wacht nu bijvoorbeeld bewust nog even met een kindje, terwijl we er al dolgraag aan willen beginnen.
Maar ik wil nu juist veel verdienen om straks de paarden hopelijk wel te kunnen houden. Maar dit moet iedereen voor zichzelf beslissen.
Ik heb dan ook de mening dat je een paard niet iedere dag aandacht hoeft te geven, zolang hij maar in kuddeverband staat en zich kan vermaken.
Maar ook dit is iets waar iedereen anders over denkt en dus erg moeilijk. Ik denk dat iedereen maar voor zichzelf moet kijken wat het beste is, voor mij zou dat in ieder geval niet de paarden wegdoen zijn. Je kunt natuurlijk ook altijd voor situaties komen te staan wat je niet kunt voorzien.
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Kelly

Bericht door Kelly » ma 08 jun 2009, 06:55

Lien, maar ik vind het dus niet fair als een paard gewoon totaal niks staat te doen terwijl ze jong en gezond zijn en willen werken.
Ik erger me dus dood aan paarden die alleen maar op de wei lopen en niks doen.

Ik wil je heel veel sterkte wensen met de verkoop van Zico maar natuurlijk ook een hele mooie tijd met je zwangerschap :j
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 08 jun 2009, 06:56

Gefeliciteerd met je zwangerschap, en natuurlijk dat je een nieuw passend huisje gevonden hebt voor je paardje!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
lientje

Bericht door lientje » ma 08 jun 2009, 07:04

Kelly schreef:Lien, maar ik vind het dus niet fair als een paard gewoon totaal niks staat te doen terwijl ze jong en gezond zijn en willen werken.
Ik erger me dus dood aan paarden die alleen maar op de wei lopen en niks doen.

Ik wil je heel veel sterkte wensen met de verkoop van Zico maar natuurlijk ook een hele mooie tijd met je zwangerschap :j

Dat zeg ik ook, dat is persoonlijk. Als je er als eigenaar zo over denkt dan kun je inderdaad beter verkopen.
Ik vind dat een paard niet gemaakt is om te werken, dat hebben wij mensen ervan gemaakt.
Overigens die van mij kunnen niet meer vol werken (Flash en Sharon dan he ;)) en Yuri werkt nog, alleen maar 2 dagen per week en dat vind ik zat. :D
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Kelly

Bericht door Kelly » ma 08 jun 2009, 07:10

Lien, het was ook niet persoonlijk naar jou bedoeld hoor ;)
Flash en Sharon weet ik toch :j

Maar ik denk dat we zo erg offtopic gaan, dat is niet leuk voor TS.
We kunnen er natuurlijk wel een apart topic over maken op discussie.
Yfke-lover

Bericht door Yfke-lover » ma 08 jun 2009, 07:15

Als mijn paardjes "niets"zouden doen dan worden ze knettergek en heb ik over een week geen stal meer heel ik vind dat een paard juist wel wat moet doen ook al is het drie of vier per week een buitenritje de rest van de dag kunnen ze lekker relax in de wei staan en lekker eten op stal wat wil je nog meer als ze om een of andere reden niet wat kunnen is dat een heel ander verhaal. Ja sorry Kelly wil een beetje off topic maar moest het even kwijt.
Zico verdient aandacht en als je die niet kan geven is hij,hoe moeilijk dat ook is beter af bij iemand die hem dat wel geeft.
Hij is ook een dier dat aandacht nodig heeft net als iedereen mens en dier :(:)
Super trots Anouk en onze toppertje Sven. M1 + 2
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
roos

Bericht door roos » ma 08 jun 2009, 07:54

Gefeli met je zwangerschap. Wel fijn toch dat ie nu een goed huisje heeft..dat geeft je vast rust
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » ma 08 jun 2009, 08:13

Nogmaals, ik heb nooit gezegd dat mijn mening sluitend is. Ik verplicht niemand om het met me eens te zijn. Ik snap gewoon niet dat je bewust een paard neemt en dan besluit aan kinderen te beginnen en je paard dan maar wegdoet. Hoe weloverwogen die keus in jouw geval ook moge geweest zijn. Ik had hier een heel verhaal staan, maar dat heb ik weggedaan. Ik geef gewoon mijn mening en er zijn imo altijd andere oplossingen.

Overigens zijn: geldnood en plotselinge ziekte niet bepaald dingen die je bewust kiest.. Niemand raakt graag zijn job kwijt, dus ik vind het een beetje raar dat je dat erbij sleurt. Jij kiest tenslotte voor je kind.

Wat tijdnood vanwege studie betreft: ja ook daar kies je voor. Ik heb mijn paard gekocht toen ik 16 was. Ik heb toen altijd voor ogen gehouden dat ik op die manier mijn "droom": diergeneeskunde studeren nooit zou kunnen verwezenlijken omdat mijn paard wegdoen er gewoon niet bij is. Als ik die studie toch per se had willen doen, dan had ik wel gewacht met het kopen van een paard tot na mijn studies. Ik ben heel happy in de studierichting die ik nu volg én met mijn paarden ;)
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
Kelly

Bericht door Kelly » ma 08 jun 2009, 08:14

Machteld&Falco schreef:Nogmaals, ik heb nooit gezegd dat mijn mening sluitend is. Ik verplicht niemand om het met me eens te zijn. Ik snap gewoon niet dat je bewust een paard neemt en dan besluit aan kinderen te beginnen en je paard dan maar wegdoet. Hoe weloverwogen die keus in jouw geval ook moge geweest zijn. Ik had hier een heel verhaal staan, maar dat heb ik weggedaan. Ik geef gewoon mijn mening en er zijn imo altijd andere oplossingen.

Overigens zijn: geldnood en plotselinge ziekte niet bepaald dingen die je bewust kiest.. Niemand raakt graag zijn job kwijt, dus ik vind het een beetje raar dat je dat erbij sleurt. Jij kiest tenslotte voor je kind.

Wat tijdnood vanwege studie betreft: ja ook daar kies je voor. Ik heb mijn paard gekocht toen ik 16 was. Ik heb toen altijd voor ogen gehouden dat ik op die manier mijn "droom": diergeneeskunde studeren nooit zou kunnen verwezenlijken omdat mijn paard wegdoen er gewoon niet bij is. Als ik die studie toch per se had willen doen, dan had ik wel gewacht met het kopen van een paard tot na mijn studies. Ik ben heel happy in de studierichting die ik nu volg én met mijn paarden ;)
Machteld.. misschien moet je er ook eens over nadenken dat sommige mensen die zwanger worden ook niet altijd bewust voor een kind kiezen ;)
Wil niet zeggen dat dit in dit geval ook zo is maar het is een voorbeeld.
Plaats reactie