gewoon uniek...

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
Cindy+Uniek

gewoon uniek...

Bericht door Cindy+Uniek » vr 26 dec 2008, 09:20

gister ging eva rijden en ik ben even mee geweest met de camera :D
van het rijden maar een paar foto's vanwege binnenbak en niet denderend want uniek is weer aan het opbouwen na wat storingen vanuit de achterkant...... niemand weet waardoor we denken zelf de combinatie van verhuizen, ander voer, ander gezelschap, even geen ijzers gehad (deed haar erg pijn dus na 2 weken er weer onder)
begin december is de fysio weer geweest en heeft haar weer lekker los gemaakt! dus weer rustig aan wat werken...

en ik rijd zelf ook al een maand of 3 niet meer dus ze heeft de afgelopen tijd maar 3 x per week gelopen en nu ze weer wat meer beweegt gaat het ook weer beter!

1
Afbeelding

2
mooie diagonale beentjes, aanleuning is ze nog wat onrustig in, eva heeft wat moeite met mooi stil contact houden
Afbeelding

3
tussendoor veel stappen
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
ik deed ff poepscheppen (leen was mee dus die heeft die foto gemaakt, waarom ik zo'n schik had weet ik al niet meer hahahaha)
Afbeelding

7
mooi actief achterbeentje, ook mooi onder de massa, nu de aanleuning nog
Afbeelding

8
Afbeelding

9
leuk detail
Afbeelding

10
interessant paard in beeld
Afbeelding

11
Afbeelding

12
en terug naar huis :D
Afbeelding

13
Afbeelding

14
Afbeelding

15
leen rijd erachter met de auto
Afbeelding

16
met de frontriem van marloes (als ik het goed heb :o )
Afbeelding

17
Afbeelding

18
Afbeelding

19
dat weiland zag er lekker uit :D
Afbeelding

20
Afbeelding

21
Afbeelding

22
en wie zien we daar in de verte al wachten???
Afbeelding

23
Afbeelding

24
dj liep een beetje malloot te doen, dus uniek kijkt even zo van 'yeah right'
Afbeelding

25
wat wordt hij toch leuk
Afbeelding

26
Afbeelding

27
Afbeelding

28
Afbeelding

29
Afbeelding

ik houd zo van haar mooie koppie :+:
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
ki-m-m-ie
Contacteer:

Bericht door ki-m-m-ie » vr 26 dec 2008, 09:30

Wat een leuke foto's! Fijn dat het nou weer beter gaat en dat je het langzaam weer kan gaan opbouwen. Heel veel suc6 ermee!
http://www.equitactus.nl
Paarden(sport)massage

Wendrika :+: Fjelljon x Drageset
Wendrika X Gnist = Jazzlin! 5 juni 2013 :+:

Patricia :+: Larsto (v.Tunar), Rust zacht Kampioentje!17-05-1995/24-08-2011
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 26 dec 2008, 10:19

Fijn dat het nu weer wat beter gaat! Waarom rijdt je zelf niet meer eigenlijk?
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » vr 26 dec 2008, 11:19

Uniek ziet er goed uit zeg!! ik heb alleen het idee dat je zadel voorover ligt, vooral goed te zien in draf?!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 26 dec 2008, 11:20

Leuk die omgevingsfoto met je stal erop, kunnen we ook iets zien van de omgeving, hoe de stal daar ligt.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
geertje

Bericht door geertje » vr 26 dec 2008, 13:27

vindt dr een heel mooi elegant hoofdje hebben,
leuke rijfoto's,
vaak als ze wat geregelder gereden worden, gaat alles ook weer veel gemakkelijker en soepelder, is mijn ervaring,
dus rustig aan weer lekker opbouwen.
lauraatje

Bericht door lauraatje » vr 26 dec 2008, 15:23

Als ze weer wat meer aan het werk gaat, komt het helemaal goed. Jullie zijn op de goede weg!
En een leuk koppie heeft ze zeker :L
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » vr 26 dec 2008, 15:40

Leuke foto's, leuk dekje ook :D Ik heb alleen ook het idee dat je zadel iets naar voren kantelt, te zien bij het lichtrijden, of lijkt het maar zo?

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » vr 26 dec 2008, 16:18

Leuke foto's, al lijkt je zadel niet helemaal lekker te liggen? Het is een leuke merrie!
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
Tanja

Bericht door Tanja » vr 26 dec 2008, 16:40

Ziet er goed uit alleen op sommige foto's heeft ze d'r handen wel een beetje ver naar voren.
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.

Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Charret

Bericht door Charret » vr 26 dec 2008, 22:48

Ik denk dat Eva een stuk lekkerder zou zitten wanneer haar beugels wat langer zouden zijn en gelijk. :)

Is dit volgens de Both manier om haar handen op die plek te houden?

Foto 24 vind ik leuk. Ze kijkt inderdaad echt dat ze mooi niet onder de indruk is :=
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » za 27 dec 2008, 06:26

@ nancy, ik red het gewoon ff allemaal niet met mijn werk en het huishouden en de stallen doen enzo! daarkomtbij merk ik dat uniek niet zo heel veel lol in het werken heeft, waardoor ik ook niet dus dat liep niet zo lekker meer :D ik wacht lekker op de jonkies!

@ tamara, thessa en machteld, mijn zadel kiept idd ietsje, uniek heeft natuurlijk in het verleden flink wat meer bespiering gehad en het is de bedoeling dat dat nu ook weer terug gaat komen :D op zich tijdens het rijden zelf zie je hem eigenlijk niet echt klappen ofzo hoor, zal er in januari nog s met de fysio samen naar kijken :j

@ charret, eva zit al heel lang, maar drukt op de een of andere manier haar enkels en daardoor haar hakken zo ver uit dat het nóg te kort lijkt... alsof haar enkels doorknikken zeg maar.... zoals een ander moet horen 'hakken uitdrukken' hoort zij regelmatig 'niet je enkels door laten knikken'
want ze hebben langer geprobeerd, maar dan zag je dat ze slechter balans hield vooral met lichtrijden en galop e.d.

volgens het lessen moeten haar handen hoog, maar wel netjes met contact en zodra paardje aanleuning opzoekt en het plaatje mooier wordt hoor je vanaf haar hand 1 lijn te kunnen trekken naar uniek d'r mond (en daar moet dan de teugel onder lopen) maar dat laatste is in alle vormen van dresuuur zo hoor... de meeste mensen rijden te laag en zetten daarmee sneller vast e.d.

bedankt voor alle berichtjes en het lijkt nu idd weer de goede kant op te gaan met wat meer training en beweging! hoop dat ze de 17e gewoon hun B proefje kunnen rijden :))
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » za 27 dec 2008, 09:02

Ik dacht eindelijk foto's van jezelf met rijden maar helaas.... (gezien je zelf altijd commentaar geeft op anderen met rijden leek me dat wel erg leuk om te zien) :+

Uniek blijft een leuk koppie hebben! Waarom heb je haar zo trouwens geschoren van voren? met reden? Heb het nog nooit zo gezien vandaar.

Ik zeg zelf meestal niets over rijden / zitten van mensen gezien Nan niet in de bak kan en ik dus geen foto's kan plaatsen daarvan, maar haar handen mogen wel iets naar haar toe en niet zo boven de hals volgens de adb manier. En miss dat het door eht zadel komt maar anders moet ze proberen meer, voor haar idee waarschijnlijk, achterover te zitten. Nu valt ze naar voren. WEet uit ervaring dat het met de adb manier lastig is, maar voor je idee moet je dan achterover gaan zitten en dan zit je beter.
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » za 27 dec 2008, 09:08

JoyceNan schreef:Ik dacht eindelijk foto's van jezelf met rijden maar helaas.... (gezien je zelf altijd commentaar geeft op anderen met rijden leek me dat wel erg leuk om te zien) :+

Uniek blijft een leuk koppie hebben! Waarom heb je haar zo trouwens geschoren van voren? met reden? Heb het nog nooit zo gezien vandaar.

Ik zeg zelf meestal niets over rijden / zitten van mensen gezien Nan niet in de bak kan en ik dus geen foto's kan plaatsen daarvan, maar haar handen mogen wel iets naar haar toe en niet zo boven de hals volgens de adb manier. En miss dat het door eht zadel komt maar anders moet ze proberen meer, voor haar idee waarschijnlijk, achterover te zitten. Nu valt ze naar voren. WEet uit ervaring dat het met de adb manier lastig is, maar voor je idee moet je dan achterover gaan zitten en dan zit je beter.
zoals ik boven al aangeef rijd ik al een tijdje zelf niet... wil toch niet zeggen dat ik dan geen commentaar mag geven op anderen?! daar heb ik toen ook al bij gezegd dat mijn beelden er waarschijnlijk nog beroerder uit zouden zien ;) maar als ik fouten zie die de meeste ruiters maken (teveel handgebruik en te weinig recht maken) vind ik dat dat wel gezegd mag worden

heb haar idd bewust zo geschoren :D ik mag haar borst absoluut niet scheren, ze slaat de machine bijna uit mijn handen namelijk!

handen kloppen wat je zegt, heb ik hierboven idd ook al gezegd, ze mist het mooie contact nog...
op zich vind ik dat ze alleen op foto7 wat voorover valt en dat kan ook zijn omdat ze dan misschien net aandraaft ofzo, want dan moet ze iets naar voren om voorwaarts aan te geven... bij de rest vind ik haar best recht? misschien wat holle rug...
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » za 27 dec 2008, 10:23

Ik weet niet waarom maar ik vind het net lijken of Uniek gekrompen is.
Op foto 28 lijkt het wel of DJ pirouettes aan het oefenen is!
Leuk om eens wat van de omgeving te zien.
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » zo 28 dec 2008, 18:51

Jeempie schreef:Ik weet niet waarom maar ik vind het net lijken of Uniek gekrompen is.
Op foto 28 lijkt het wel of DJ pirouettes aan het oefenen is!
Leuk om eens wat van de omgeving te zien.
nee dat is zo hoor... maar ik heb natuurlijk vanaf haar 3e altijd veel gereden, weliswaar op een steeds slechtere manier, maar ze had wel flinke bespiering, ik sprong regelmatig, crosste vaak buiten etc.
eigenlijk sinds haar dracht heb ik niet meer zoveel gedaan en is ze nooit meer volledig getraind...

zo ben ik ooit begonnen met haar, hier was ze nog geen jaar onder het zadel
http://www.mijnalbum.nl/Foto-N3JHZP7Q.jpg

hier was ze 5 of 6 op de keuring
http://www.mijnalbum.nl/Foto-R6SBDIL6.jpg

en tijdens een van mijn laatste wedstrijden in het M
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UAR8EHUM.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IOEXZNJ4.jpg

dus ja ze is best gehalveerd volgens mij.....
Plaats reactie