Mooie, leuke Zico@work - NU MET FILMPJES!!!

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » wo 09 jul 2008, 12:20

om heel eerlijk te zijn vind ik je filmpjes erger dan de foto's....
hij loopt op filmpje 1 nog net niet met zijn kin op zijn borst.... hij loopt echt veel te diep... hierdoor verlies je tempo en kan je hem ook niet mooi op zijn achterhand krijgen!!!

in filmpje 2 geef je hem langere teugel en een paard wat fijn in aanleuning gaat volgt dan ook je hand naar beneden... zico is blij dat hij m ff in de lucht kan gooien en eindelijk iets meer tempo kán maken in zijn lijf

ik zou m echt meer ruimte van voren gaan geven in de zin van minder met je hand doen en goed voorwaarts rijden zodat die neus er weer uitkomt!! succes
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
zanna

Bericht door zanna » wo 09 jul 2008, 12:54

goed gedaan!
goed aan gewerkt! 8-)
yvette

Bericht door yvette » wo 09 jul 2008, 13:46

Cindy+Uniek schreef:om heel eerlijk te zijn vind ik je filmpjes erger dan de foto's....
hij loopt op filmpje 1 nog net niet met zijn kin op zijn borst.... hij loopt echt veel te diep... hierdoor verlies je tempo en kan je hem ook niet mooi op zijn achterhand krijgen!!!

in filmpje 2 geef je hem langere teugel en een paard wat fijn in aanleuning gaat volgt dan ook je hand naar beneden... zico is blij dat hij m ff in de lucht kan gooien en eindelijk iets meer tempo kán maken in zijn lijf
Het gaat hier wel om een 5-jarige. Die is nog zoekende naar zijn eigen evenwicht. Toen ik Iza twee jaar geleden in galop een lange teugel gaf, kwam ze ook omhoog, omdat ze anders op haar smoeltje ging. Dus dat Zico in galop de hand niet naar beneden volgt, vind ik niet zo gek.
Ik vind de filmpjes ook echt niet dramatisch. Het is duidelijk waar de aandachtspunten liggen (voorwaarts blijven rijden en neusje eruit), maar de amazone heeft al een enorme stap gemaakt met haar fjord.

Krijgen we over een half jaartje weer foto's? Dan zal er wel weer wat zijn, maar hebben we dat niet allemaal? Je kan nooit alles tegelijk verbeteren.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Klijntje
Contacteer:

Bericht door Klijntje » wo 09 jul 2008, 15:38

Kelly schreef:Al een hele verbetering!
Maar hij mag in draf en galop zeker nog voorwaartser!
In je stukje "crossen" dat is een goede arbeidsgalop.
Ha, kijk dat wist ik dus echt helemaal niet. Thanks! :j

@Cindy, ik rij Zico niet dagelijks en zeker met slecht weer (=zeer natte of juist extreem droge en zware rijbak) zijn er soms langere periodes dat ik weinig met hem doe. Vaak moet ik daarna dus weer een beetje opnieuw beginnen. Ben dus zelf al best tevreden met onze vooruitgang :) en wat Yvette ook al zegt, hij is pas 5.

Yvette, ik zal mijn papa over een tijdje weer eens heel lief aankijken :D Voorlopig kan ik, met jullie tips, weer lekker aan de slag.
Afbeelding
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » wo 09 jul 2008, 16:06

Klijntje schreef:
@Cindy, ik rij Zico niet dagelijks en zeker met slecht weer (=zeer natte of juist extreem droge en zware rijbak) zijn er soms langere periodes dat ik weinig met hem doe. Vaak moet ik daarna dus weer een beetje opnieuw beginnen. Ben dus zelf al best tevreden met onze vooruitgang :) en wat Yvette ook al zegt, hij is pas 5.
ja dat is waar, daar hebben jullie ook wel gelijk in!! het viel me alleen zo op in ene toen ik het filmpje zag dat ik dacht 'jee hij loopt eigenlijk wel erg diep' maar 5 is idd nog jong en het is idd al een hele vooruitgang met hoe het was :j
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Suus

Bericht door Suus » wo 09 jul 2008, 19:58

Er is een verschil tussen laten zakken in de hals en op de voorhand lopen. Ik zeg altijd bij paarden die op de voorhand lopen; als je je hand naar voren doet, maakt ie een koprol. Zo ziet het er uit als een paard op de voorhand loopt. Dat hij de hals kan laten zakken is goed, maar hij moet niet 'naar voren vallen' dus op de voorhand lopen. Dat doet ie wel een beetje. Dus iets meer achterhand er onder, iets actiever mag ook ja en let op dat hij niet achter de loodlijn komt.

Maar een groot verschil met eerst, leuk om te zien!
Morris, mijn superfjord!
Fabienne-Fotografie

Bericht door Fabienne-Fotografie » do 10 jul 2008, 19:38

mijn complimenten!
Azalie :: Isabeau
Plaats reactie