Sneller door het bos

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
Krista

Sneller door het bos

Bericht door Krista » za 15 sep 2007, 17:06

Gisteren besloten dat ik vandaag onze nieuwe draver eens zou gaan uitrijden in het bos. Gisteravond zadeltje gekocht, Wintecje, niet te zwaar voor hem, en er vanmorgen opgeklommen. Eerst maar eens in de bak om de ontvlambaarheid te testen. Stechlin was goed wakker en een beetje fris maar meer dan wat versnellen deed ie niet. Ook even gedraafd in de bak en wow wat een draf heeft dat paard... direct de beugels nog maar wat korter want hij gooit echt flink op. Tsja, en toen het bos maar in! Manlief was mee met de mountainbike.
Heb heerlijk gereden, wat een fijne knol is dit zeg! Beetje kijkerig is ie wel maar eenmaal in het bos heerlijk tempo draven. Hij wordt wel wat feller als ie op temperatuur komt maar is goed bij je te houden en op de terugweg begon ie zelfs wat in zn hals te zakken. Zou morgen zo weer willen, maar ja hij moet maandag koersen dus morgen heeft ie rust.
Vanmiddag ben ik nog even op Oos gestapt dat was wel zo lollig, ik zei gelijk tegen mn lief "is ie wel rad, hij hobbelt zo.." (erg he kun je nagaan hoe snel je aan iets anders went!!) Uiteraard was Oos rad en na een paar rondjes wist ik weer niet beter. Vanmorgen hebben we nog snel even 2 fotootjes gemaakt voordat we weggingen:

Afbeelding

En hier was Stechlin een gat aan het graven want hij haaaaaat stilstaan:
Afbeelding
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
jessica
Contacteer:

Bericht door jessica » za 15 sep 2007, 17:10

:L het is echt een leuk dier zeg!
Fijn dat het zo goed gaat!
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984

Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman

Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
jolita

Bericht door jolita » za 15 sep 2007, 17:14

wat een mooierd :D

Jolit is ook altijd best voorwaards in het bos, ik word daar nogal zenuwachtig van :P
Jolita
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » za 15 sep 2007, 18:21

wow wat een knapperd! hij is echt groot!!!
heb jij zulk lang haar?? mooi 8-)
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
douwina

Bericht door douwina » za 15 sep 2007, 18:36

Hij heeft echt een hele mooie bruine kleur zeg :~
En jeetje wat is jouw haar lang!! was me nog niet eerder opgevallen :+
Afbeelding
Daphne

Bericht door Daphne » za 15 sep 2007, 20:00

Haha ik zat ook al naar jouw haar te kijken, wat lang! Op andere foto's waar je met Ozar op staat heb je het zeker altijd in een knot ofniet? Wel mooi hoor!

Wat een mooi dier is jullie nieuwe aanwinst! Ik vind het altijd erg leuk om te lezen dat jullie ook zo actief zijn in de drafsport, heel gaaf! Fijn ook dat hij het braaf doet onder het zadel, dat is toch altijd maar even afwachten :D
sparky10

Bericht door sparky10 » za 15 sep 2007, 20:01

wauw mooi beestje om te zien hoor
fijn dat het zo goed ging
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
Charret

Bericht door Charret » za 15 sep 2007, 21:47

Oh wanneer krijgen we actie foto's te zien? Ben heeeeel benieuwd!
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Daphne_65

Bericht door Daphne_65 » zo 16 sep 2007, 07:12

Wat een apart gekleurde draver, hij is net eventjes anders bruin als de rest.... Succes alvast voor een maandag, ben benieuwd hoe hij het gaat doen
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Vera

Bericht door Vera » zo 16 sep 2007, 07:18

ziet er goed uit.

Ik wist niet dat draver (die wedrijden lopen) ook onder het zadel werden gereden.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Umiek

Bericht door Umiek » zo 16 sep 2007, 08:04

Wat een prachtig dier is het! Je verhaal komt me heel bekend voor , ik heb ook 4 jaar een draver gehad. Een super paardje , had ook 2 extra gangen. Helaas was er rijtechnisch geen goede klik , vandaar dat ik nu Umiek heb. (zou persoonlijk niets anders meer willen, maar dravers blijven mij wel erg aanspreken)
Ik weet niet of ik het hier mag schrijven...... maar ik kan je het draversforum en de dravers vereniging van harte aanbevelen. Ben er zelf ook nog steeds lid van en je kan er heel veel leren , zijn allemaal stuk voor stuk leuke , lieve mensen. Geeft maar een pb bij interesse :D
Succes met de koers +:)+
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » zo 16 sep 2007, 09:08

hihi umiek ik denk dat ze dat allemaal wel zal kennen, want ze heeft er 2 en koerst ook met ze!!

hij is echt gaaf :~
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Krista

Bericht door Krista » zo 16 sep 2007, 11:28

Dank jullie voor de leuke berichtjes :D

@ Sandrien: Stechlin heeft ook onder het zadel gekoerst, monte (spreek uit als montee) heet dat dan. Vandaar dat hij onder het zadel is!
En er worden wel meer dravers onder het zadel uitgereden/getraind hoor. Is goed voor de rug en de afwisseling!

@Umiek dank voor de tip maar Cindy schrijft al wat ik eigenlijk wilde schrijven :D Op draverspraatforum ben ik al. Zoek maar op Love me True ..!

@Charret aktie fotos zullen we wel een keer maken in het bos. Maar omdat dit de eerste keer was, toch even aftasten, hadden we de camera maar thuisgelaten!
Umiek

Bericht door Umiek » zo 16 sep 2007, 17:11

OK :o Zal je eens zoeken , hahaha. Dan zal je vanuit de drafsport ook wel veel mensen van het draversforum kennen. Zijn er best veel die ook koersen. Nogmaals succes maandag +:)+
Vera

Bericht door Vera » zo 16 sep 2007, 17:15

ik wist wel van monte draverijen maar dacht dat dat meer voor uitgekoerste dravers was voor op jaarmarkten en zo.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Krista

Bericht door Krista » zo 16 sep 2007, 19:26

Vera schreef:ik wist wel van monte draverijen maar dacht dat dat meer voor uitgekoerste dravers was voor op jaarmarkten en zo.
Nee hoor, in DL en zelfs ook soms in NL worden er gewone koersen monte gereden met ook normale geldprijzen. Op de C banen zijn er in DL trouwens ook nog soms flinke bedragen mee te winnen.
Monte kan een draver of niet. Dat een paard goed in de koers loopt wil niet zeggen dat ze perse onder het zadel goede tijden kunnen lopen, dat verschilt van paard tot paard. Stechlin heeft vrij recent een monte koers gewonnen.
Plaats reactie