Ik heb mijn voorstel bij Jeroen ter sprake gebracht en die was ook gelijk enthousiast. Daarop heb ik contact gehad met het hengstenfonds en daar mijn wens kenbaar gemaakt. We zijn tot een overeenkomst gekomen dat wij hem voor 3 jaar kunnen huren. Contract getekend en met Ronald overlegd wanneer hij dan daadwerkelijk deze kant op zou komen.
Vandaag was dat dan zo ver. We zijn hem met de trailer gaan halen en Ronald is met ons mee terug gereden om hem te introduceren bij de merries. Omdat er nog niemand hengstig was hebben we besloten om hem nog even apart te zetten om jagen te voorkomen (want Topas wil wel, hij staat te popelen haha). Zodra er eentje hengstig is mag hij echt gaan kennismaken met zijn nieuwe vrouwen en bij hen gaan wonen.
Natuurlijk heb ik foto's gemaakt van zijn aankomst en ook later op de dag heb ik nog een paar gemaakt.
Net uit de trailer en op weg naar achteren, naar de meiden.

Hij had er zin in.

De jongens kwam hij als eerste tegen en die wisten niet wat ze zagen en hoorden.

In de wei waar de dames eerst alle kanten op stoven.

De gelederem sloten zich weer en als één front gingen de dames door de wei.

Topas keek zijn ogen uit.

De zusjes Hindra (met de kleine Leneke aan de voet) en Indre in tandem.

En als tweespan.

Indre was nog het meest nieuwsgierig wie hij was die vreemdeling.

Meline zou wel eens het eerst hengstig kunnen zijn maar nu nog niet.

Nadat Topas naast de meiden was gezet keerde de rust terug. Hij had nu mooi overzicht en was ook rustig.

Eten terwijl je uitkijkt over je toekomstige lovers.

Krachten opdoen met een flinke portie hooi voor wat komen gaat.

En tussen 2 happen door droom je er wat over.

Eindelijk een paard met een mooie voorpluk op het erf haha.