Maandagmiddag 8 juni zijn de kinderen net naar school. Ik loop naar de keuken om een boterham te eten en zie dat Evita staat te plassen... Hmmm, dat duurt wel erg lang... Dus op een drafje met video en fotocamera naar de wei, nog langs stal een halster mee genomen. Toen ik bij de wei kwam ging ze liggen, helemaal achterin de wei. Dus vlug daar heen en tijdens het lopen fototoestel uit de tas gehaald. Tas op de grond, videocamera erop en aan zetten. Ik zag dus al heel snel een voetje en nog een. Snel Leo en Lisa gebeld. Maar het neusje wilde niet zo vlotten, duurde lang. Dus fototoestel aan de kant om te helpen. Evita stond op en plofte 1,5 meter verder neer. Snel camera opgepakt en goed neergezet, zodat het filmen verder kon. Weer wilde ik helpen, maar weer stond ze op en plofte weer verder neer. Hetzelfde riedeltje weer, camera weer neer gezet en toen ben ik haar even gaan helpen. Ik heb alleen maar de voetjes vast gehouden, dat was genoeg om het veulen niet terug te laten schieten. Toen ging het heel vlot.
Het hoofdje kwam, maar ik schrok wel erg. Het tongetje zat tussen het mondje en er kwam geen reactie. Snel vlies open gemaakt en gevoeld of ik iets uit het mondje kon halen en daarna even ferm over het hoofdje, oren, hals en buikje gewreven. En ja hoor... eindelijk kreeg ik reactie. Pfoeh, daar was ik erg blij mee!!! Even snel gekeken... een hengstje! Geboren om 13.10 uur.

Daarna foto's gemaakt, nog beetje gefilmd en kwam Lisa ook. Het drinken was wat moeilijker, maar dat was vorig jaar ook. Ook de nageboorte kwam er niet goed van af.
Toch maar even de DA gebeld en die kwam even een spuitje geven. Ook meteen maar de kleine een klisma gegeven. En een kleine 1,5 uur later was ook de nageboorte eraf. Beiden waren heel moe, dus maar rustig aan gedaan.

Vanmorgen het grut buiten gedaan. De klisma werkte prima, een beetje heel erg goed, dus vanavond maar even de billetjes schoon gemaakt en ook Evita wat schoon gemaakt.

Toen gaf ik toch ook mijn twijfel weer door aan Leo. Ik had maar steeds het gevoel dat het niet klopte. Ik had hem nog niet zien plassen..Leo heeft gekeken en ja hoor.... Mijn ogen zijn toch écht niet goed. Ik heb Lisa maar gebeld en aangegeven dat ik Liron toch niet zo'n mooie naam vind... Ik vind Leyla eigenlijk veel mooier!!! We hebben een merrieveulen!!
Morgen maar foto's maken met roze halster