Afgelopen weekend zat ik in het huis van mijn oom omdat ze voor het eerst een weekendje weg gingen met de kinderen en kleinkinderen. Voor mij een mooi moment om alles te kunnen laten bezinken en wat met Elke te doen. Het vertrouwde wat er met Geke en Ulrieke was, is er nog lang niet maar dat komt wel goed

We doen het rustig aan, laten haar eerst maar eens wennen. 6 jaar lang is er amper iets mee gedaan dus in feite is nagenoeg alles nieuw. Ze heeft al meteen een vuurdoop gehad, heb haar al een paar keer tegen schimmel gewassen en de hoefsmid is ook meteen langs geweest want dat was hard nodig. Uiteraard de schaar in de manen gezet, daar moet een fatsoenlijke boog in komen, valt niet mee want ze heeft de manen van Ulrieke waarbij ze de neiging hebben iets naar voren te vallen. Staart had mijn oom veel te kort geknipt een paar dagen voordat Geke overleed... maar dat groeit wel aan.
Elke heeft als afstamming Stendis x Lenngard x Orsta x Verge en hebben we zelf gefokt
Net na aankomst bij mijn oom vorige week dinsdag. Ik ben er nog niet over uit of ik haar hoofd nu groot vind of niet.

Hier zie je iets meer van de manen, voordat ik de schaar erin gezet heb. De lach bij mijn oom vind ik onbetaalbaar

Uiteraard kennis maken met Diesel

De boog met meer model erin, op deze foto vind ik haar hoofd wel op het hoofd van Ulrieke lijken en wel in verhouding met de rest van haar lijf. Ze is gemeten op 1.47 maar ik denk dat ze makkelijk 1.50 meet