Even uit beeld geweest: Finn

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
Lindy

Even uit beeld geweest: Finn

Bericht door Lindy » za 28 feb 2015, 14:31

Naar aanleiding van een topic op het haflingerforum, waar het ook steeds stiller wordt, kreeg ik spontaan het idee een Finn update foto topic te openen. Bij deze wil ik hem ook graag met jullie delen.

Maar, kennen jullie hem eigenlijk nog wel?? ;)
Afbeelding

In dit formaat komt hij jullie wellicht bekender voor :p
Afbeelding

Haha, nee ik overdrijf een beetje. Maar eerlijk is eerlijk ik heb hier al geruime tijd niet meer gepost. Wel lees ik zo af en toe een beetje mee. En helaas wordt dat steeds makkelijker, daar er steeds minder nieuwe topics worden geopend en er ook minder wordt gereageerd.

Kleine Finn die mijn hart stal in de tijd dat Quincy ziek was. In de afgelopen jaren zijn ze flink veranderd! Zo ook in mijn eigen leventje. 15 maanden geleden een appartementje in Vleuten gekocht. Een jaar geleden kon Finn verhuizen naar een perfect plekje dicht in de buurt en is mijn stoere kater Milo bij mij komen wonen.
Afbeelding

Afgelopen zomer zijn we naar de keuring geweest. Finn is hier gemeten op 1.45. Hij vond het allemaal wel prachtig en niet zo spannend als verwacht. De keuringsfoto's, waar ik Esther en Janna ontzettend dankbaar voor ben, zijn een mooie weergave hoe hij er momenteel bij staat. (Oké, oké, hij heeft wat meer haar zo in zn wintervelletje natuurlijk ;)).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leuk om Finn en Hjala weer even naast elkaar te hebben.
Afbeelding

Het keuringsresultaat was onverwachts en fantastisch leuk: Ruinenkampioen Wijk bij Duurstede met 38 punten!!
Afbeelding

Aan het eind van de dag heb ik met Finn meegereden tijdens het bestgaand (zonder punten, puur voor ervaring). Hij was ontzettend moe nadat hij drie keer de ring is geweest en ontzettend zijn best had gedaan. Hij heeft zich super laten zien.
Ik heb hele mooie commentaren gehad nav het rijden. Ik had er veel aan te rijden met zo weinig energie en ook mijn benen (kramp in beiden tegelijk bij de galop) lieten weten dat het een lange dag was geweest. Toch een erg waardevolle ervaring die ik niet had willen missen.

Afbeelding

Afbeelding

De stal waar ik sta (http://www.gaedingi.nl) is redelijk fanatiek in het organiseren van clinics, workshops en lesdagen. Veel gericht op IJslanders, maar sinds de zomer komt Claire Dominicus maandelijks een dag lesgeven. Een instructrice die weet waar ze het over heeft en prima aansluit bij mijn manier van rijden en overal voor open staat. Met een aantal van haar tips, ben ik momenteel Finn zijn puberteit aan het overwinnen. Ondanks zijn gevaarlijke gedrag van het najaar en mijn fysieke beperkingen.
Kort samengevat. In mei en november auto ongelukken gehad tijdens het werk. Samen voor chronische pijn en rug- / nekklachten gezorgd. Na lange wachttijd toegelaten bij het Spine & Joint Centre in Rotterdam voor een revalidatietraject waar ik eind april kan starten).
Daarna gaan we helemaal vol aan het trainen want het doel is om dit najaar de ABOP te rijden ;) Tot die tijd staan er een aantal evenementen gepland om met hem naartoe te gaan.

Ook als ik dit overzichtje maak bedenk ik mij weer dat Alinde ons twee paarden heeft geschonken die perfect bij ons passen. Finn is een erg sensibel en zeer lenig paard (een Arabier in Fjordenverpakking zoals mijn instructrice hem omschrijft), waar ik lekker mee aan het werk kan.
Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!
Ootje

Re: Even uit beeld geweest: Finn

Bericht door Ootje » za 28 feb 2015, 17:03

Leuk om te lezen hoe het met Finn gaat!
Sterkte met je revalidatie. Hopelijk kunnen jullie daarna weer lekker aan de slag.
Odette&Fenna
Lisa

Bericht door Lisa » za 28 feb 2015, 19:24

Hey leuk lin!!
Gaat wel goedkomen met jullie :)
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Esther

Bericht door Esther » za 28 feb 2015, 20:30

Hij deed het zo leuk tijdens de keuring!! Maar aan de andere kant toch ook de verhalen van een sensibel paardje.
Gelukkig gaat het nu beter en met jouw rug e.d. ook.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
janna
Contacteer:

Bericht door janna » za 28 feb 2015, 20:35

Hee Finn weer in beeld! Jullie deden het echt super in wijk, echt een Reinar qua bewegen en die souplesse.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Mieke

Bericht door Mieke » za 28 feb 2015, 21:56

Wat een knapperd is het toch geworden :) nog ruimte voor fjord bij jullie op stal? Ik wil ook weeeerr.. O:)
Ctje :)
Lindy

Bericht door Lindy » zo 01 mar 2015, 06:43

Ik zou zeggen ga een keer mee Mieke. Als puur het rijden kriebelt, ze geven er les op IJslanders. Finn staat nu bij 2 KWPN ruinen. De merrie paddock staan 4 IJslandse dames. Daar kan er sowieso nog 1 bij.
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 01 mar 2015, 07:53

Hij ziet er goed uit Lindy. Leuk dier onder het zadel
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 01 mar 2015, 15:48

Finn zal ik nooit vergeten, hij heeft tenslotte een hele winter bij ons gewoond. Heeft toen een onuitwisbare indruk achter gelaten met al zijn ontsnappogingen hahaha. Als er eentje van de heertjes uit was kon je er donder op zeggen dat dat Finn was.
Hij is erg mooi uitgegroeid nu we zo'n 5 jaar verder zijn. Kun je trots op zijn.
Fijn dat het met jou ook weer de goede kant op gaat. Werk je intussen wel weer gewoon?
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 01 mar 2015, 17:33

Finnetje is heuze Finn geworden. Echt heerlijk dat je zo een fijne stek tussen de ijslanders hebt gevonden. Lekker revalideren en dan aan vol aan de bak met je knul.
Geluk is de vrucht van intens werk
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » zo 01 mar 2015, 18:19

Wat een mooi overzicht lindy! Die Alinde heeft jullie echt iets heel bijzonders gegeven ja..
maar wat zitten jullie zussen in de Lappenmand. Veel sterkte met jullie herstel.
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Lindy

Bericht door Lindy » ma 02 mar 2015, 20:28

Bedankt voor alle leuke reacties. Ik ben super trots op hoe we nu de goede kant weer op gaan.

Mijn nek en bovenrug gaan volgens de verwachtingen volledig pijnvrij worden, dus komt helemaal in orde. Vwb werk, dat wisselt om de haverklap. Sinds 2 weken weer op mijn oude uren (omdat ik zo eigenwijs was in 4 weken minder op te bouwen), ook weer deels naar buiten (dat motiveerde de revalidatie arts). Donderdag even kijken wat de bedrijfsarts hier van vindt ;)
Jilly

Bericht door Jilly » di 10 mar 2015, 06:09

Lang geleden inderdaad! Hij is knap geworden zeg :)

Fijn dat je zo lekker met 'm aan de slag bent.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » di 10 mar 2015, 11:29

Er zit wel veel verschil tussen de beide fokproducten zeg!
Maar ze zijn allebei erg knap geworden!

Sterkte met je herstel.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Plaats reactie