Mibora met dochter van 9

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
mirretje

Mibora met dochter van 9

Bericht door mirretje » vr 01 mei 2009, 16:19

Hoi,

Eindelijk ook maar eens een fototopic van mij. Twee weken wilde mijn dochter van 9 op Mibora rijden. heel af en toe doen we dat, maar eigenlijk is hij nog wat te pittig voor haar. Ze wordt alleen steeds groter natuurlijk en gaat steeds beter rijden, dus het mag van ons nu wel af en toe. Ze ging vooral zijgangen op hem oefenen omdat Mibora dat goed kent. Daar zijn alleen geen foto's van omdat ik er toen naast liep uitleg te geven.

Afbeelding

Afbeelding
jammer dat haar gezicht zo donker is, moet ik nog proberen wat aan te doen.

Afbeelding
:+:

Ze vroeg of ik nog even een paar dingen voor wilde doen, dus moeders er ook nog even op:

Afbeelding

Afbeelding

Mibora is dus 17 en wordt jammer genoeg dus niet meer bereden (liefhebbers?). Maar het is opstappen en wegrijden. Een groot voordeel is dat hij gewoon soepel blijft, ondanks zijn ongetraindheid, zijn postuur en leeftijd.

Mirjam
DeeDee
Moderator

Re: Mibora met dochter van 9

Bericht door DeeDee » vr 01 mei 2009, 16:21

Echt een heel gaaf dier. Je dochter staat er ook goed op moet ik zeggen :j
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
siets
Contacteer:

Bericht door siets » vr 01 mei 2009, 16:21

Oeh wat een gave ouderwets type fjord :). Heeft vooral op de tweede foto dezelfde uitstraling als mijn Trix.
Leuk dat hij zo braaf is! Weten jullie toevallig wie de vader is?
Dag lieve, lieve Trix... ;(
mirretje

Bericht door mirretje » vr 01 mei 2009, 18:04

Ja, wij weten wie zijn ouders zijn. Wij kennen hem vanaf veulen omdat zijn fokker, Jakob Reinders, een goede vriend van ons is. Mibora is een zoon van Vedor x Eljo. Wij hebben zijn volle broer Kennep ook gehad en met volle broer Look en volle zus Jasione hebben we ook gereden.
We zijn vaak met hem naar de keuring geweest en hij is een aantal keren (weet niet meer hoe vaak) ruinenkampioen in Rolde geweest, een keer dagkampioen in Rolde en Dagkampioen op de Centrale keuring in Hoenderloo (toen hij 7 was).
Wij hebben heel veel met hem gemend (meerspan, tot 8 span aan toe), en ook wel onder het zadel gereden (Ruud, mijn man). Nu doen we niks meer met hem. We komen er niet aan toe. Maar hem verkopen is ook al zowat, hij hoort er gewoon bij hier. We hebben hem al bijna 15 jaar. Mijn nichtje heeft 1,5 jaar met hem gereden. Hij is vrij druk met rijden, niet de makkelijkste. Maar onze dochter kan nu, als ze heel rustig rijdt, met hem in de bak rijden. Door zijn super lieve karakter gaat het gewoon goed. Het zou mooi zijn als we nog een bijrijder voor hem vinden.

Mirjam
crazyfjord

Bericht door crazyfjord » vr 01 mei 2009, 20:28

Leuke foto's Mirjam :D

Hier wil ik ook graag nog eens op gaan zitten nadat ik Zoysia gereden heb 8-) Ik vind hem helemaal te gek *o/* wat een uitstraling heeft ie :+:

tot snel :)*
Bowey is mijn absolute topper !
Viv

Bericht door Viv » vr 01 mei 2009, 21:41

Tsja je weet het, zet maar hier neer hoor :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 02 mei 2009, 05:41

Je staat goed op een Fjord hoor Mirjam. Waar rijdt je dochter normaal op?
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Vera

Bericht door Vera » za 02 mei 2009, 09:32

nog even en ze kan hem vaker rijden, dan heb je geen bijrijdster meer nodig.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » za 02 mei 2009, 10:49

leuke foto's! wanneer je dochter wat groter is kan ze hem misschien met wat meer regelmaat rijden?
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
mirretje

Bericht door mirretje » za 02 mei 2009, 10:57

Mijn dochter heeft een New Forester. Veeeel smaller dus als dit!
Ja idd, nog even en zij kan hem vaker rijden. Hem fanatiek rijden duurt alleen nog wel even voor ze het kan.

Mirjam
priztwir

Bericht door priztwir » za 02 mei 2009, 17:39

Mooie foto's:D.
En dat hoofdstel staat mooi.:D
Prizly(briggen×myrstein): L1+5 (l)verkocht

Kora(wobke×remmelt): Nog niet gestart(l)
mirretje

Bericht door mirretje » wo 06 mei 2009, 11:23

Dat hoofdstel is eigenlijk van Zoysia en voor Mibora wat aan de grote kant (bit zit wel goed, maar neusriem wat te laag). Maar het gaat en het staat wel mooi idd.
Zal Chilove binnenkort eens vragen of ze er weer eens op wil. Vorige week heeft mijn nichtje (die hem 1,5 jaar gereden heeft) weer eens op hem gereden. Ze miste hem toch wel heel erg en hoopt dat ze binnenkort weer tijd voor hem heeft. Zou mooi zijn, Eerst moet ze havo examen doen.

Mirjam
Amreen

Bericht door Amreen » wo 06 mei 2009, 11:33

Hij ziet er goed uit zeg. Straalt inderdaad wel kracht uit, valt niet altijd mee voor kleine meisjes :D

Waar zijn je foto's gemaakt, ziet er zo bekend uit, wonen jullie toevallig ook in Anderen?
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 06 mei 2009, 11:50

mooie mibora!! erg jammer dat ruuds nichtje hem niet meer rijdt. hij is een mooie fjord! en je dochter misstaat hem ook niet,hihi
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
mirretje

Bericht door mirretje » wo 06 mei 2009, 13:01

Amreen schreef:Hij ziet er goed uit zeg. Straalt inderdaad wel kracht uit, valt niet altijd mee voor kleine meisjes :D

Waar zijn je foto's gemaakt, ziet er zo bekend uit, wonen jullie toevallig ook in Anderen?

De foto's zijn gewoon bij ons thuis, in onze eigen bak, gemaakt. Wij wonen in Anderen idd (al ehh even rekenen, 15 jaar). Bekende plaats bij Fjordenliefhebbers *o/* Het is allemaal geel hier :D . Hoewel wij, naast Fjorden, nu ook andere paarden hebben.
Hoezo ziet het er bekend uit dan? Ik zie dat jij namelijk in Rotterdam woont.
Onze bak ligt aan een weggetje, kom je hier wel eens langs?

Mibora is idd heel erg sterk, en niet de makkelijkste met rijden. Slome Fjord.... nou hij niet. := Hij wil best rustig, maar dan moet je echt op rust rijden. Ze stapt dus alleen met hem, en kleine stukjes hele rustige draf, dan gaat het goed. Zijn karakter is echt super, schat eerste klas, maar hij heeft gewoon heel veel temperament.

Mirjam
mirretje

Bericht door mirretje » wo 06 mei 2009, 13:04

Tamara schreef:mooie mibora!! erg jammer dat ruuds nichtje hem niet meer rijdt. hij is een mooie fjord! en je dochter misstaat hem ook niet,hihi

Ja heel jammer dat ze hem niet meer rijdt. Het ging heel erg goed, maar ze heeft geen tijd meer. Ze is trouwens mijn nichtje en niet dat van Ruud, maar dat terzijde.
Misschien vind ik nog een andere bijrijder voor hem. Gisteren kwamen hier aan de deur kinderen vragen voor een verzorgpony, maar ze waren veel te klein. Dat wil ik gewoon niet, en dat gaat ook niet.

Mirjam
Amreen

Bericht door Amreen » wo 06 mei 2009, 13:47

mirretje schreef:Hoezo ziet het er bekend uit dan? Ik zie dat jij namelijk in Rotterdam woont.
Onze bak ligt aan een weggetje, kom je hier wel eens langs?
Hoi Mirjam ik heb bijna 2 jaar in Anderen gezeten vanwege stage etc. Jullie hebben toch ook een zoon, als ik me goed herinner. Vond het altijd zulke lieve kinderen, altijd zwaaien en gedag zeggen, als ik daar langs reed met de fjorden. Kwam bijna dagelijks langs jullie boerderij, vandaar dat het me zo bekend voorkomt.
mirretje

Bericht door mirretje » wo 06 mei 2009, 15:14

Haha, ja als je er dagelijks langs kwam is het wel bekend ja. Ja, we hebben ook een zoon van nu 12. Ze zwaaien altijd heel enthousiast naar andere mensen idd, vooral mensen op paarden! 8-)
Ik kan me je niet herinneren, maar er komen hier ook zoveel mensen op paarden langs.
Dan heb je Mibora ook vaak genoeg zien staan denk ik. Van wanneer tot wanneer was je hier?

Mirjam
Amreen

Bericht door Amreen » wo 06 mei 2009, 20:57

is ook alweer een kleine 3 jaar geleden hoor :) Er liepen toen der tijd volgens mij altijd 2 pony's bij jullie achter het huis?
Kwamen inderdaad veel mensen op paarden door Anderen en ben ook niet zo groot dat ik snel opval :D heb ook nog een paar keer op die warmbloeden van Ab Raven gereden. Maar kom zo nu en dan nog wel in Anderen, dus dan zwaai ik wel een keer ;)
Plaats reactie