Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
keuring Wickrath Duitsland 
Auteur Bericht

Bericht keuring Wickrath Duitsland
Zojuist 'kleine' Hilgo en Hikari gewassen voor morgenmiddag. We gaan morgen naar de keuring in Wickrath, Duitsland. Helaas heb ik vandaag te horen gekregen dat het om een soort nakeuring gaat, en dat daarom Hikari w.s geen Staatspremiemerrie gaat worden... Nou ja, helaas. Is goed om te weten, dat we volgend jaar dus naar een andere keuring moeten gaan, een merrie keuring. Ik had al wat navraag gedaan, maar helaas geen duidelijk antwoord gekregen. Helaas ben ik niet zo goed in de duitse taal, en moet het allemaal via via.

Ik had ze van de week al geknipt en net gewassen. En dan ben ik toch blij, dat Hilgo al vaker onder de slang heeft gestaan. Hij bleef keurig staan, vond zijn koppie wassen eigenlijk wel lekker.

Ik heb gevraagd of de jury het commentaar op een briefje wil schrijven, zodat ik het kan laten vertalen. Het ging vorig jaar zo snel allemaal, dat mijn 'tolk' het ook niet kon bij houden.

Hopelijk is Hikari morgen wat rustiger. Ws wel omdat ze nu niet alleen in die hele grote bak zal zijn. Hilgo mag meteen mee, ze worden ook samen tegelijk gekeurd. Hilgo mag los, dus ik ben benieuwd wat voor feestje hij gaat vieren.
En dan maar hopen, dat er een nieuwe baas voor hem wordt gevonden.

Ik houd jullie op de hoogte!

Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend

wo 10 aug 2016, 21:05
Profiel

Bericht Re: keuring Wickrath Duitsland
Spannend, veel succes!!

do 11 aug 2016, 06:29
Profiel

Ben benieuwd!! veel succes vandaag

do 11 aug 2016, 06:32
Profiel

Heel veel succes!

L2 + 10

Bas voor altijd in ons hart
7-5-1986 - 9-4-2009

do 11 aug 2016, 08:38
Profiel

Dank je wel! Wel vreemd hoor, om nu in de ochtend nog gewoon thuis te zijn... Hikari en Hilgo lopen in de wei met een regendeken op, spullen zijn klaar en kunnen de auto in.... Zaterdag om deze tijd staan we al in de ring!

do 11 aug 2016, 09:22
Profiel

Veel plezier en succes!!

do 11 aug 2016, 19:47
Profiel

Rond 1830 uur weer thuis gekomen van een natte dag. De dame en heer hadden zich keurig gedragen op de trailer. Het bleef maar miezeren. Bij aankomst hebben we ons nummer opgehaald en zijn we op ons gemakkie de 2 gaan lossen en wat oppoetsen en hoofdstel aan. Even voor de zekerheid maar even een regendeken erop gelegd.
Voordat we in de ring mogen, kom je in een kleinere binnenbak. En daar was voor Hilgo het walhalla! Hij bleef maar hinniken met dat hoge schelle hinnikje van hem! Meende ook de grootste te moeten zijn, dus stond al snel op 2 benen! Maar dat hadden we hem snel duidelijk gemaakt, dat we dat niet wilden.

Toen we aan de beurt waren, konden we naar de jury lopen. Het wordt op een iets andere manier als hier in Nederland gedaan. Er zijn 2 driehoeken uitgelegd op de grond en tussen de 2 driehoeken zit dus een pad. De jury staat daar aan het einde van en je loopt dus tussen de 2 driehoeken door, recht op de jury af.
Daar stel je ze op voor de jury en krijg je even later het teken dat je weg mag draven! Oh, eerst het veulen natuurlijk los maken. En ja hoor, Hilgo draaide links af, terwijl Hikari rechts mee moest. Ik was al bang dat hij meteen richting uitgang zou gaan, maar gelukkig hinnikte Hikari en draaide hij om.
En toen ging hij zijn eigen feestje vieren. Bokken, rennen, hij sloeg Hikari een keer, steigeren, bijten enz. Tussendoor heeft hij wel stukken laten zien, dat hij best wel kon draven. We hebben 2 rondes gedraafd en toen hebben we Hilgo gepakt. Normaal ga je de ring uit en komt de volgende, maar omdat we nu de laatste in de rubriek waren, kwamen de andere deelnemers ook binnen. Dan stap je achter elkaar rond. Als je langs de jury komt, krijg je een medaille.

Dan stel je het paard om de beurt op voor de jury. En deze geeft aan wat ze van je paard vonden. Hikari is vorig jaar al gekeurd en die kreeg geen punten. Hilgo kreeg geen punten, maar er werden opmerkingen geplaatst. Helaas konden we het niet zo goed volgen (man sprak heel snel, en Duits vinden we moeilijk te verstaan). Maar we hebben gevraagd of we het schriftelijk kunnen krijgen. Binnen 2 weken (!) zullen we de mail ontvangen.
We hoorden wel dat ze hem een elegant, sjiek veulen vonden. Hij was ook groot. En nog wat meer, maar dat konden we niet verstaan. dus nu nog afwachten op de mail. Hij kreeg wel de beoordeling Zilver. Dat zegt mij nog niet zo veel? Maar ja, hij heeft weer wat ervaring.
Ook Hikari heeft wat geleerd. Ze was nu een stuk rustiger dan vorig jaar. Vorig jaar had ze mooie punten en zou ze eigenlijk Staatspremiemerrie worden. Administratief klopte er iets niet, dus hopelijk wordt ze volgend jaar uitgenodigd om Staatspremiemerrie te worden. We wachten het af.

do 11 aug 2016, 19:50
Profiel

Klinkt allemaal heel onduidelijk hihi. Mag ik vragen waarom jullie aan de duitse keuringen mee doen en, kan het nl stamboek dan niet aangeven waaraan je het beste kan deelnemen, neem aan dat die wel goede contacten hebben.

vr 12 aug 2016, 06:14
Profiel

Klinkt wel als een geslaagde dag. Ben benieuwd naar het exacte commentaar.

vr 12 aug 2016, 06:36
Profiel

Hikari is Duits gefokt met Duits paspoort. De veulens waren ook Duits, dus we wilden gewoon eens weten wat een andere jury ervan zei. Zeker omdat we onze veulens in Nederland niet uit brengen.
We hebben nu ook verschillende veulens verkocht in Duitsland.

Volgend jaar kunnen de veulens wel in Nederland gekeurd worden, omdat Karmillas Tord is goed gekeurd in Nederland.

vr 12 aug 2016, 06:44
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ]