Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
ons dagje Sevenum 
Auteur Bericht

Bericht ons dagje Sevenum
Het duurde even, maar hier is het verslagje van afgelopen zaterdag, keuring Sevenum o.a.
De hele week al voorbereidingen gehad, van keuringshoofdstellen poetsen, maar ook zadel en hoofstel, lederen halsters, en ook andere halsters uitwassen, vliegendeken enz.
Ik mocht vrijdagmiddag van half 2 tot half 9 ook nog werken, dus Fello werd later gewassen. Gelukkig zouden de Lisa's ( ik heb nog 1 bijrijdster erbij sinds kort en die heet ook voor het gemak Lisa 8)7 ), Evita wassen. Hmmmm, helaas deed de accu van de auto van Lisa het niet, dus die moest vervangen worden, waardoor zij ongeveer net zo laat thuis waren als ik..
Maar dat mocht de pret niet drukken. Evita werd buiten gewassen met emmers warm water en ik deed in de stal met de boiler en de tuinslang Fello. Natuurlijk voor het gemak goed uitspoelen wel met de slang voor Evita, maar die was niet zo vies. Al met al toch pas tegen een uurtje of 23.30 uur zijn de meiden naar huis gegaan en ik snel naar bed.
's Morgens waren ze allebei wat vies, dus schoongemaakt, spullen in de auto, paarden laden (die dat heel snel deden....) en gaan met die banaan!

Op het terrein beiden paarden klaar gemaakt en toen de ring ingegaan om er niet meer tot het einde uit te komen.. Leo zou Yoddy voorbrengen, maar door alle wegomleggingen waren ze er niet op tijd. Ze mocht gelukkig later toch nog wel gekeurd worden. Leo heeft Yessie van Roos voorgebracht en toen daarna onze Evita, die in dezelfde ring stonden. Evita deed het netjes en werd voorop geplaatst! Ze kreeg de volgende punten en opmerkingen:
Rastype: 9 veel adel, vriendelijke vrouwelijke uitdrukking
Lichaamsbouw en bespiering: 7 iets diep in de rug
Been kwaliteit en beenstand: 7
Korrektheid vd gangen : 7 stap netjes vierkant. In draf een meer ondertredend achterbeen gewenst.
Totale indruk en ontwikkeling: 7
Resultaat 37 punten en 1e premie.

Daarna mocht Fello de ring in. Hij was de enige modelruin. De keuring bevestigde eigenlijk wel wat ik had verwacht... Zijn punten en opmerkingen:
Rastype: 8 vriendelijke ruin
Lichaamsbouw en bespiering: 7 wat diep in de rug
Been kwaliteit en beenstand: 7
Korrektheid vd gangen : 6 treedt naar buiten met voorbenen. Weinig dragende achterhand.
Totale indruk en ontwikkeling: 6 draagt staart scheef
Resultaat 34 punten en 2e klasse.

De scheve staart was mij bekend. Ik heb daar al 2x iemand voor bij gehad, maar toch niet de juiste persoon. Heb op het einde van de keuring nog navraag gedaan en het heeft allemaal met elkaar te maken. Dus nu op zoek naar een goede chiropractor voor mijn gouden maatje.

Leo heeft ook de stermerrie nog uitgebracht.

Toen kwam het kampioenschap. Fello moest toch mee lopen, maar liep voor spek en bonen mee. Maar Evita werd kampioen van de merries zonder predicaat! En later werd de ruin van Ludo ernaast gezet als ruinenkampioen, maar tevens ook als dagkampioen!

Toen kwam best getoiletteerd. Evita werd als 2e opgesteld, Fello als 3e. Dat viel me 100% mee, ik had hem van te voren verknipt... Heel leuk was, dat iedere deelnemer een emmer met appels kreeg! Dat viel bij de paarden goed in de smaak. Je moest alleen opletten dat ze niet zelf in je eigen emmer doken, of dat ze dat bij de buren deden!

Daarna snel wat gegeten, opgezadeld en mee gedaan met behendigheid. Er waren een paar pittige dingen, waarvan ik dacht dat die 2 van ons er echt niet door zouden gaan, maar ze deden het kei goed!!! Evita beet bijna in een ballon en dook met haar hoofd in een boodschappentas, Fello draafde over de mat alsof hij het niet in de gaten had en liep tussen de ballonnen en andere gekke dingen door alsof hij dat iedere dag deed! Ook genoten van de 2 enthousiaste vrijwilligers die daaraan mee hielpen! Fello deed het zo goed, dat we er 4.14 min. over hadden gedaan. En we werden 2e. En een pot uiercreme rijker!

Daarna de dressuurwedstrijd... Tja, ik vergeet steeds dat ik een proef voor het echie aan het rijden ben, terwijl Fello dat goed weet en dan gaat het niet altijd zo goed. Ik kan niet altijd meer mijn stuur voor mezelf houden. Maar zeker niet ontevreden met mijn 181 punten.
Lisa met Evita deden het erg netjes, haar resultaat was 187 punten!!! En toen was het wachten op de uitslag. Alleen moest iedereen toen terug zijn van de puzzeltocht. Daar hebben wij niet aan mee gedaan. Om 18.15 u konden we naar huis.

Een heel verhaal van een leuke gezellige dag!!! Nadat we thuis waren, hebben we nog met bijna iedereen die mee was (helaas 2 moesten er nog uit eten) heerlijk zitten bbq'en.
Ik maak nog een topic met foto's!

Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend

wo 20 jul 2016, 22:58
Profiel

Bericht Re: ons dagje Sevenum
Wat een leuk verslag en wat leuk dat je zoveel tijd hebt genomen het te schrijven!
Druk dagje zo te lezen maar wel rewarding!

do 21 jul 2016, 08:33
Profiel

Leuk om je verslag te lezen, was een mooie dag! Hopelijk lost het van Fello zich na de juiste behandeling op en staat hij er volgend jaar wel als 1e klas modelruin :j.

Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

do 21 jul 2016, 13:56
Profiel

Gefeliciteerd met Evita!
Leuk dat jullie aan zoveel onderdelen mee gedaan hebben!

do 21 jul 2016, 13:58
Profiel

Leuk verslagje Suzanne, misschien helpen we zo nog meer mensen naar de keuring van het vrolijke zuiden..... Het is echt een dag met van alles wat, en voor ieder wat wils!

Je had je paarden er super op staan! Dat zag je gelijk!

Leuk dat jullie met zijn alle aanwezig waren..... Tot in oktober ? :))

do 21 jul 2016, 15:26
Profiel

Zipper schreef:
Leuk verslagje Suzanne, misschien helpen we zo nog meer mensen naar de keuring van het vrolijke zuiden..... Het is echt een dag met van alles wat, en voor ieder wat wils!

Je had je paarden er super op staan! Dat zag je gelijk!

Leuk dat jullie met zijn alle aanwezig waren..... Tot in oktober ? :))

Ja zeker tot oktober!!!! We komen zeker met 2en, of er moet iets tussen komen natuurlijk. En misschien krijgen we er nog 1 of 2 ruiters meer bij!
Ik vind het altijd erg gezellig in Limburg en met Fjovrilli. De sfeer is prettig en ook vooral de organisatie is super! Jullie zijn zo enthousiast!

do 21 jul 2016, 17:15
Profiel

Een geslaagde dag! Je vroeg al in een andere topic naar een chiropractor, bij Geke heb ik haar toen ook voor de scheve staartdracht gehad en dat was daarna mooi over :)

Geke 13-05-2010 * 23-04-2015

do 21 jul 2016, 17:37
Profiel

Dennis schreef:
Een geslaagde dag! Je vroeg al in een andere topic naar een chiropractor, bij Geke heb ik haar toen ook voor de scheve staartdracht gehad en dat was daarna mooi over :)

Ik heb er nu al 2 bij gehad, maar dat heeft niet geholpen. Maar was volgens mij ook geen chiropractor. Ik hoop dat het helpt in ieder geval.

do 21 jul 2016, 21:00
Profiel

Leuk verslag en een leuke dag gehad zo te horen. Vroeg me al af waarom Fello niet al te veel punten had, maar helemaal duidelijk. Hopelijk kun je een geschikt iemand vinden om hem eens na te lopen.
Ik ga ook met Emas naar de keuring en weet ook al een paar dingen die op het formulier zullen staan, maar we gaan voor de lol!!

vr 22 jul 2016, 18:49
Profiel

Haha, dat is mijn instelling ook altijd. Al moet ik zeggen dat ik op zo'n dag als die zaterdag toch het meest zenuwachtig ben voor de keuring.
En Fel gaat ook altijd mee voor de lol. Ongeacht het altijd punten, hij is voor mij wel 400.000 punten waard of dat nu in de plus of de min is!!! Ik kan dat dier echt niet meer missen. Het is ook echt zo mijn maatje!!

zo 24 jul 2016, 18:43
Profiel

Jeetje wat een hectische drukke dag, en de avond ervoor. Maar klinkt wel als een leuke dag!
Gefeliciteerd met Evita, jammer van Fello

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....

zo 24 jul 2016, 18:49
Profiel

Gefeliciteerd met Evita. Klinkt als een gezellige keuring daar in Sevenum.

di 02 aug 2016, 17:12
Profiel WWW

Jeempie schreef:
Gefeliciteerd met Evita. Klinkt als een gezellige keuring daar in Sevenum.

Dat is het ook. Hopelijk komen er volgend jaar weer meer mensen.

di 02 aug 2016, 20:35
Profiel

Leuk verslag!

Ken je cranio sacraal therapie? Bij mij komt Janneke van ruiterbewust. Ik ben ontzettend blij met de therapie, kijk eens op haar website.

Zij behandeld mijn mini merrie en ik ben er ontzettend blij mee, weet zeker dat ze jou ook zou kunnen helpen met het probleem van een scheve staart.

vr 05 aug 2016, 06:42
Profiel

rocky&moby schreef:
Leuk verslag!

Ken je cranio sacraal therapie? Bij mij komt Janneke van ruiterbewust. Ik ben ontzettend blij met de therapie, kijk eens op haar website.

Zij behandeld mijn mini merrie en ik ben er ontzettend blij mee, weet zeker dat ze jou ook zou kunnen helpen met het probleem van een scheve staart.

Nee ken ik niet. Ik zal meteen eens gaan kijken! Dank je wel.

vr 05 aug 2016, 15:39
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ]