Ik zal een update plaatsen over de 3 modder monsters.
Met Sylvy gaat het op het moment wat minder, ze is erg nerveus. De stal uit is op sommige dagen al een heel spektakel. Mennen met het tweespan gaat dan wel prima, maar door gebrek aan een groom kom ik daar niet wekelijks aan toe. Rijden is een behoorlijke opgave, we rijden dan alleen in de bak. Maar het eerste kwartier durft ze alleen maar op een kleine volte. Vorig jaar heb ik al eens magnesium geprobeerd, mijn hoefsmid stelde voor daar toch weer mee te beginnen. Ik mocht bij hem ook wat Pavo nerv control proberen. Ze hoeft bij mij niet meer te presteren. Maar haar gewoon weer op conditie krijgen en lekker voor de wagen meenemen zou ik wel fijn vinden! Ook is ze op de kliniek geweest, rondom op de foto gezet en er was een kleine bemerking te zien op 3 benen. Verder super, het enige dat ik uit voorzorg kon doen was op duplo ijzers. Hier hebben we nog niet voor gekozen, omdat ze de kreupelheid op zachte ondergrond liet zien en ik haar ijzerloos wilde houden. Ze kreupelt maar af en toe, dus moet ze nu aan het werk tot ze het echt flink laat zien en dan uitverdoven, maar ja ik kan haar niet 'gebruiken'. Dus kijken we van het voorjaar wel weer verder!

Yessie is de topper op het moment, vorig jaar een mooi veulen gegeven. Vanaf januari weer rustig aan aan het werk en in juni mee geweest naar Epe, waar ze het super deed. Snelle stap en draf, rustige galop (ze is geen racer hihi). Een week heerlijk genoten. Nu rijd ik haar 2 keer in de week, 2,5 uur in het bos met een groep en tussen door longeren en in de bak. Dit sinds juni met een boomloos zadel, en dat gaat eigenlijk super. Ook het mennen in het enkelspan opgepakt, om haar te leren aanzetten. Dit heeft ze onder de knie en trekt netjes weg, dus ik ben trots. Ze kan nu dus ook voor de sleep, eg, arreslee e.d. Want ja als er sneeuw ligt moeten ze aan de bak! Ik ben namelijk de slee aan het opknappen en hoop dat die op tijd klaar is!
Onze Jella doet het ook super, is braaf bij de smid, kan alleen binnen en buiten gezet. En is een echte knuffelkont! Ze knuffelt het liefst altijd en wanneer ik thuis kom laat ze zich altijd even horen en komt dan naar voren ge'sjeesd'. Dus dat fok product blijft nog even op het erf!
Nog wat plaatjes, niet meest voordelig maar ach:
Jella:

Yessie:

In epe:

In het enkelspan:

Yessie heeft Sylvy op het moment dus van nummer 1 gestoten

Van Sylvy zal ik in dunnere tijden en met mooie manen weer eens plaatjes maken

Ik hoop dat jullie ook een update topic posten, ik ben benieuwd!