Hooibrand voorkomen

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Keandra

Hooibrand voorkomen

Bericht door Keandra » ma 15 sep 2014, 20:20

Ik ben er nog steeds niet goed van maar hier ons verhaal:

In mei heb ik bij onze hooiboer hooi gereserveerd, eventjes 320 pakjes (in mijn ogen veel).
Door omstandigheden nooit geleverd geweest (eerste snee dan) dus uiteindelijk gewacht tot 2e snee.
Uiteindelijk is er een deel geleverd geweest 10 dagen terug.
Ik blij want we konden nu een heel deel van de winter reeds overbruggen.
Tot ik vorige week tegen de buur zeg om een beetje plaats nog vrij te maken voor de rest die nog moet komen.
Blijkt dat het hooi dat geleverd was niet goed te zijn. Tja, sta je dan, alleen (man in Duitsland op teambuilding) wat doe je dan?
Ik naar hooiboer al gebeld om te klagen.

Uiteindelijk is Leslie vandaag met de buur op de hooizolder gekropen.
Het was om te wenen.
Van de 220 pakjes zijn er 40 of 50 blijven liggen. De rest is beschimmeld of rot. Uit een paar pakken kwam zelfs al rook, dus wil niet weten wat het zou geweest zijn als we tot morgen hadden gewacht.
De slechte zijn allemaal naar beneden gehaald en liggen nu vooraan (op de voorhof) op de weide (niet bij de paarden).
Ik kwaad naar de hooiboer gebeld en Leslie zei dat we ons geld terug wouden hebben. Uiteindelijk ben ik naar daar gereden en heb ik ons geld teruggekregen (oef).

Vanavond maar al terug beginnen zoeken en een afspraak gemaakt om donderdag bij een andere hooiboer te gaan kijken. Mss dat we daar aan een betere prijs aan beter hooi aan geraken.
Ben geheel van mijn melk. Had dit nooit verwacht, is het 3e jaar dat ik bij die man hooi haal en altijd goed af geweest en nu is het al na 10 dagen zo slecht als wat.
Ben al blij dat het niet tot een brand gekomen is.
Ivonne

Re: Hooibrand voorkomen

Bericht door Ivonne » ma 15 sep 2014, 20:56

Oe dat is eng, hooibroei. En dan dat verschimmelde hooi. Mazzel dat je je geld terug hebt kunnen krijgen. Hopelijk binnenkort mooi hooi op zolder
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
foss

Bericht door foss » di 16 sep 2014, 05:15

Hooi broeit altijd nog even door dus als je het hooi te dicht stapeld krijg je de broei erin dit lijkt op schimmel.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » di 16 sep 2014, 20:18

Vervelend, het is voor het hooi wel een goed jaar geweest toch?

Gelukkig jullie geld terug gekregen, wellicht kon de leverancier er ook
niet alles aan doen.
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » di 04 nov 2014, 13:16

Na een aantal weken is de broei er toch uit? Is het dan pas net geperst ofzo (ik zie gekke dingen met deze rare temperaturen). Want dat kan natuurlijk nooit goed gaan dan. Ik denk dat je geluk hebt gehad dat het niet de fik in is gegaan. Vraag volgende keer even wanneer het geperst is. Succes met je zoektocht naar nieuw hooi.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 05 nov 2014, 07:00

Oei wat schrikken! Wel fijn dat je je geld terug hebt. Nu maar op zoek naar wat anders. Wat zei de hooiboer?
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » wo 05 nov 2014, 07:06

Is al in september gebeurd he.

Hier stapelen we het los, kopen of krijgen altijd van het land. Soms als t naar onze zin te nat is geperst laten we het op de platte wagen liggen.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Keandra

Bericht door Keandra » wo 05 nov 2014, 07:31

Jep is van september.
We hebben kort daarna een andere hooiboer gevonden en die heeft ons van super hooi voorzien.
Moet nu veel minder pakken voeren (van 1.5 a 2 per dag naar 1 pak en 3 plakken) om de paarden voldoende hooi te geven voor de dag.

Is jammer dat het gebeurd is, maar ja.
Plaats reactie