Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Wat een smerige streek, toch verkopen :( 
Auteur Bericht

Bericht Wat een smerige streek, toch verkopen :(
Ze willen mijn pacht niet met nog 1 jaar verlengen wat ze wel zouden doen zodat ik iets anders kon verzinnen
nu moeten ze vanaf 1 oktober of november van de weide af.weet zo ff niet wanneer het is
hoe mijn pacht ( dit wordt jaarlijks bekeken/verlengd) er uit ziet etc wil ik best prive sturen voor degene die mij niet geloven ( al vind ik het toch echt te erg dat ik mij hier zou moeten verdedigen) wil graag dat de paarden weer een fijn plekje krijgen bij echte liefhebbers van het ras.
Ook gezien het feit dat ze goede papieren hebben, de fokker wil ze helaas niet terug nemen omdat hij aan het inkrimpen is.

wie of wie helpt mij uit de brand ..
of heeft advies/tips etc

wo 24 sep 2014, 15:46
Profiel

Bericht Re: Wat een smerige streek, toch verkopen :(
Heel vervelend allemaal en inderdaad niet echt netjes van de verpachter. Ik zou zeggen, eerst even adem halen.
Ze kunnen je er in ieder geval niet per 1 oktober uitgooien, in dit soort contracten dient altijd een opzegtermijn in acht te worden genomen, dat zal dus op zijn vroegst per 1 november kunnen zijn.

Ik las al dat 2 paarden in pension teveel van het goede zou zijn. Wellicht is het een optie om bij een fjordenliefhebber je veulen te stallen voor een afspeen/opfokperiode? Dit is vaak goedkoper dan bij de reguliere opfokadressen. Dan kun je de merrie tijdelijk op een pensionstal zetten of wellicht bij vrienden? Zo creƫer je in ieder geval even wat ruimte voor jezelf en kun je een winter lang zoeken naar een meer passende oplossing.
In welke omgeving zit je? Wellicht kunnen FWers met je meedenken over locaties?

wo 24 sep 2014, 16:24
Profiel

Je gaat wel heel snel in de verdediging. Niemand valt je aan, er wordt een vraag gesteld over je contract met het idee om je te helpen. Als je je gelijk zo opstelt dan kun je missw weinig hulp/begrip verwachten.

wo 24 sep 2014, 22:57
Profiel

Ik geef hier alleen uitleg? Dat ik zo reageer is omdat ik me zwaar stum voel om het zo te zeggen voel me besodemieterd door gr landschap.. Ze wisten dit dat ik 2 paarden zou nemen ze hadden kunnen aangeven niet meer we willen verpachten aan mij..
Mijn contract is jaarlijks van 1 april tot 1 november of oktober loopt het nou ja dan mochten de paarden officieel op de weide, maar tussen die maanden vaak overdag ook wel een aantal uren. Wil ze evt graag thuis houden maar heb de ruimte niet.

Helaas ken ikniemand waar mijn merrie zou kunnen staan in de buurt, een pensionstal is geen optie, had juist paarden omdat ze bij huis konden staan elke dag heen en weer reizen lukt me niet ook ivbm mijn werk. Ik weet nu al dat ik dan nietelke dag heen kan en wil liever zelf geen paard waar ik af en toe een paar uurtjes heen kan.

Ben nu nog niet extreem aan ze gehecht zoek liever iemand waar ze een prachtleven krijgen want dat verdienen ze
.

do 25 sep 2014, 08:01
Profiel

Jee je hebt wel pech met je paardjes zeg eerst die tinkers en nu deze weer erg vervelend zeg.
Misschien is het een goed idee om een advertentie te plaatsen hier en op bokt bevoorbeeld en je woonplaats erbij te zetten misschien wil iemand je wel zolang uit de brand helpen

UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba

do 25 sep 2014, 08:50
Profiel

Dat is idd een idee.. Maar verkoop ze nu liever aan iemand die lekker met ze aan de slag wil gaan dan dat ik al onzekerheid heb, slaap al amper zit er de hele dag mee in mn hoofd. Moet dan maar een besluit nemen doe het liever snel voordat ik me nog meer aan ze ga hechten.
Stop dan ook helemaal met paarden hoe moeilijk ook

do 25 sep 2014, 10:18
Profiel

Op marktplaats kun je een advertentie zetten voor weidegang. Daar komen nog onverwachte reacties op vaak.
Verkopen kan altijd nog.

do 25 sep 2014, 11:06
Profiel

Zou kunnen maar echt in de buurt is niks ik heb geen tijd af en toe hen te gaan.. Dan heb ik liever geen paarden meer heb bewust gedaan omdat ik ze aan huis kon hebben klinkt verwend maar anders had ik nooit paarden genomen

do 25 sep 2014, 11:48
Profiel

Meld je verkoop even bij het stamboek, zij weten wellicht een liefhebber.

vr 26 sep 2014, 05:52
Profiel

Bedankt zal daar straks nog even heen bellen!

vr 26 sep 2014, 07:31
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ]