Het was één van de mooiste momenten uit mijn leven: jouw geboorte. Wat was ik blij met je, een prachtig hengstveulen uit mijn lieve Marga. Zoals Pink zingt in een liedje: right from the start you were a thief, you stole my heart….. Voor mij was je het mooiste, grappigste en vooral liefste veulentje dat er bestond. Je was direct al heel erg mak en vond niks fijner dan dat mensen je billen kriebelden. Menig mens schrok even als je hun de kont toekeerde. Maar er zat totaal geen kwaad in je, gekriebeld worden, dat wilde je.
Toen je afgespeend moest worden kwam je halfzus Finnea hier logeren. Wat hebben jullie die maanden een lol gehad met pleegmama Baranna. Een dik pak sneeuw die winter, wat een plezier. Daarna weer bij Marga en Apollo in de wei. Apollo was je grote vriend, alhoewel hoogbejaard. Hij paste op je als je lag te slapen, om vervolgens als 2 jonge honden met je te spelen. Ik heb heel wat uurtjes bij de wei staan genieten als ik jullie zo bezig zag met een stok.
Al vrij snel na je geboorte was bekend dat je niet oud zou worden. Je had groeipijn, wat zeldzaam is bij paarden en eigenlijk altijd vanzelf weer over gaat, volgens de kliniek. Maar helaas niet bij jou. Je kreeg vergroeide benen. Je redde je er prima mee en was een happy paard. Ik heb Marga nog een keer door Timor laten dekken voor een leuk broertje of zusje van je. Helaas kwam jouw broertje Ishra dood ter wereld.
Baranna was stapel met je, jullie kroelden veel. Je bent altijd een mama-kindje gebleven. Ik denk dat Marga doorhad dat ze een gehandicapt kind had en was extra zorgzaam. Toen Apollo onverwachts overleed op 32-jarige leeftijd was je best even van slag. Gelukkig kon je het ook goed met ons nieuwe pensioenpaard Joepie vinden.
Vandaag is dan de dag gekomen waar ik al 5 jaar tegenop zie….ik moet je laten gaan. Het is zo oneerlijk, 5 jaar oud…. Lieve Fatoush ik zal je zo vreselijk missen, je was mijn oogappeltje. Jouw onwijs mooie koppie met die mooie grote ogen, die me altijd vriendelijk aankeken. Vanmorgen heb ik je voor de laatste keer gevoerd, je keek me zo blij aan. Ik hoop dat er in de paardenhemel stokken zijn, zodat je weer lekker met je grote maat Apollo kan donderjagen. Have fun….