Deken gesloopt.. en nu?

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Lies

Deken gesloopt.. en nu?

Bericht door Lies » di 04 feb 2014, 09:25

Goed. Misschien niet een erg dagboek verhaal, maar dit is hoe mijn dag begint, dus ik ga het toch gewoon hier neerzetten want ik zit ermee :D (en ben eigenlijk zo verbaasd dat ik me afvraag of ik nu een heel stukje wereldbeeld mis of de persoon in kwestie er een heel stuk bij heeft bedacht....)

Zanouk-lief vindt een buurpaard op stal niet zo aardig. De eigenaar liep langs met haar paard, Zanouk was door de staleigenaar aan één kant even los gehaald omdat hij er langs moest met de voerwagen. Stalgenootje liep langs met haar paard, Zanouk bijt in de deken van haar paard.. en helaas, de deken is gescheurd.

Nu wil de eigenaresse dat ik de nieuwe deken betaal.
Natuurlijk wil ik best even mijn WA inschakelen, dat heb ik ook gedaan, keurig neergezet wat er is gebeurd, de deken kostte ongeveer 140 euro en is eind 2012 of begin 2013 gekocht.

Nu vraagt ze 'kan ik al een nieuwe deken bestellen?'
Dus ik geef aan dat ze dat kan doen, maar dat ik natuurlijk niet weet wat de verzekering gaat uitbetalen en wanneer dat gaat gebeuren.

Zelf heb ik nog nooit een kapotte deken op iemand anders verhaald omdat haar paard de deken heeft gesloopt, er zit tenslotte ook gewoon een eigen risico aan het houden van en omgaan met paarden vind ik, dus ik vond mezelf al redelijk coulant.
Maar nu wil ze dus dat ik, wat er ook gebeurd, de deken ga vergoeden. Dat lijkt mij wat ver gaan. Of zie ik het verkeerd?
Don't believe everything you think
Pablo
Contacteer:

Re: Deken gesloopt.. en nu?

Bericht door Pablo » di 04 feb 2014, 09:49

Pfff, alleen al de manier waarop.... Zou ze van mij geen cent krijgen. Ik heb nog nooit iets betaald of iets gevraagd aan anderen. Wat je zegt het hoort erbij. En jij hebt haar niet zo los gezet toch? Zij had zelf beter op moeten letten, dag hoor :D
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » di 04 feb 2014, 09:52

Ik vind wel dat aanbieden om de deken te maken netjes is.
Maar een nieuwe kopen vind ik te ver gaan denk ik. Stond Zanouk in de gang en liep zij langs? Zij weet toch ook dat ze elkaar niet mogen, dan vraag je toch even of je er langs kan?
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Lies

Bericht door Lies » di 04 feb 2014, 10:05

Pff gelukkig, ik ben niet helemaal gek O:)

Ja ze weet dat ze elkaar niet zo leuk vinden..

Helaas was ik er zelf niet bij, mijn bijrijdster was er en zelfs die was er niet, die was het zadel aan het halen.
Ik heb de staleigenaar even gebeld, die was er dus bij en die gaf wel aan dat de dame in kwestie behoorlijk fel kan reageren en dat er al meer 'incidenten' zijn geweest, hij adviseerde me vooral om tactisch te reageren.

Dat heb ik, vind ik, al gedaan, door met haar te overleggen wat ik invul op m'n wa formulier, het stukje dat Zanouk half los stond eruit te laten (omdat dat het verhaal weer onnodig gecompliceerd maakt, en haar, m.i. meer 'verantwoordelijk' maakt, de staleigenaar had haar heel even los gemaakt, was onderweg om haar weer vast te zetten, en zij kiest ervoor om er al langs te lopen ipv te wachten).

Ik heb haar net een berichtje gestuurd dat ik de wa afwacht, ik niet gewend ben om anderen aansprakelijk te stellen voor dekens die gesloopt worden door andere paarden omdat dat nu eenmaal een risico is bij het houden van paarden, dat ik het wel erg vervelend vind dat haar deken stuk is gegaan en hoe Zanouk reageerde, en dat ik daarom zeker wil kijken wat er vanuit de wa komt of haar een deel vergoeden, maar niet een hele deken omdat zij er tenslotte ook zelf bij was en keuzes heeft gemaakt, en de deken daarnaast, niet nieuw is.
Fjordy&Gandur

Bericht door Fjordy&Gandur » di 04 feb 2014, 10:34

Dat vind ik ook wel ver gaan. Ze loopt er toch zelf langs. Dat zou ik dan ook eigen risico vinden. Ze heeft al geluk met jou dat je zo netjes bent, en het toch wil oplossen. Maar idd met zo een houding had ik me denk ik ook omgedraaid.
Sharyn

Bericht door Sharyn » di 04 feb 2014, 10:55

uhmm... zij weet toch ook dat het niet klikt tussen jullie paarden. Zij neemt het risico om er toch langs te lopen. Lijkt mij niet jouw schuld, eerder de hare.
Ik vind het bijzonder netjes dat je het via de wa-verzekering wilt proberen te vergoeden!!! En als zij niets vergoeden kun je nog overwegen om de deken te laten maken en de kosten hiervoor te splitsen. Meer zou ik in dit geval niet doen.
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » di 04 feb 2014, 10:56

Ik heb ook ooit eens zo'n situatie gehad....

Nan had volgens die persoon ook toen ze langs liep met haar paard in haar zadel gebeten...

Nou degenen die Nan kennen gaan waarschijnlijk echt lachen... want als er een geen vlieg kwaad doet is zij het wel.

In haar zadel stond dus een tandafdruk en ik had zoiets van ja doei zoek het uit. Het bleek namelijk ook dat ze redelijk losse handjes had met langslopen dus ALS er al wat gebeurd zou zijn heeft ze dat zelf uitgelokt.

Maar mn pa heeft het toen toch opgegeven en ze heeft zo'n 70 euro gehad.

Dit was echt zo'n figuur die flikte dat bij iedereen met allerlei spullen.

Onuitstaanbaar dat soort figuren }-)

Maar als ze het hard gaat spelen ben je toch verantwoordelijk voor de daden je paard afgezien van de situatie...
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » di 04 feb 2014, 10:58

En overigens is het een stal of regendeken. Voor de laatste snap ik een hele nieuwe maar voor de eerste gewoon maken die handel
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 04 feb 2014, 14:52

Allereerst snap ik niet dat de dame in kwestie zo hoog van de toren blaast. Dat is nou éénmaal het risico van het vak als je een paard houdt met een deken op. Hij had ook in het land gesloopt kunnen worden en dan is het maar de vraag welk paard daarvoor dan verantwoordelijk is. Ik vind dus dat zij dat zelf moet oplossen en niet de schade op jou moet verhalen.
Wat ik van jou niet snap trouwens is dat je dit via je WA verzekering wilt regelen. Als het dan toch op het vergoeden van de deken aankomt kun je dat toch ook wel zonder WA regelen, om zoveel geld gaat het nou ook weer niet.
En dan vragen we ons met z'n allen af waarom de verzekeringspremie's toch iedere keer zo omhoog gaan 8)7 Als we eens wat minder van deze flutdingen zouden declareren met z'n allen en geen fraude meer zouden plegen dan hadden we daar met z'n allen profijt van met lagere premies.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Lies

Bericht door Lies » di 04 feb 2014, 16:42

Anita, als ik 140 euro over had gehad, prima, dat is echter niet het geval.
En ik ben, heel simpel, niet voor niets verzekerd. Ze zijn misschien wel heel blij dat ik maar voor zo'n klein bedrag kom 'zeuren' .

En ik denk dat mijn verzekering wijs genoeg is om te beoordelen wat ze 'moeten' vergoeden, daar werken rekenwonders (ik ken toevallig iemand die als 'wiskundig kansberekenaar' bij een verzekering werkt.) Als het er niet uit kan komen ze er echt wel op terug hoor, daar maak ik me inderdaad niet druk om.
Dit is een WA verzekering, geen zorgverzekering waar iedereen zichzelf op de meest onverantwoorde manier 'ziek' kan leven als hij/zij dat wil, om alle gevolgen van dien te declareren. Dit is een ongelukje, waar de verzekering voor is bedoeld volgens mij: ongelukkige situaties.
Dennis

Bericht door Dennis » di 04 feb 2014, 17:25

Is de deken niet te herstellen? ik neem aan dat de deken met een beet niet helemaal aan flarden is gescheurd?

Ik ben wel benieuwd, lijkt mij niet dat een deken van meer dan 1 jaar oud waarbij het risico op schade groot is, in zijn geheel vergoed zal worden.

Van jou kant uit probeer je het absoluut netjes op te lossen!
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Joram

Bericht door Joram » di 04 feb 2014, 17:54

Op bokt is laats zo verhaal geweest van paarden die elkaars dekens slopen in land, en daarbij keerde WA vezerking standaard niet uit.

Maar als jou was zou gewoon proberen. 1de ben ik wel benieuwd wat dagwaarde is van deken van 1 jaar oud. 2de wat zijn de kosten van reparatie van deken? Wat kost een vervangende deken?
Ik denk dat je eerder vanuit moet gaan van schade vergoeding 50~70 euro.
foss

Bericht door foss » di 04 feb 2014, 18:09

Ik denk dat het een moeilijk verhaal wordt want vaak vraagt de verzekering het bewijs dat jou paard het heb gedaan.
Ze had zelf gewoon even moeten wachten eigen schuld dikke bult zou ik zeggen maarja je staat er wel op stal dus moet het wel opgelost worden met zulke types.
Voorschieten zou ik zeker niet doen afwachten en krijg je niks heeft ze pech dan heb jij het geprobeerd.
Verzekeringen zijn niet makkelijk vandaag de dag.
Succes ermee ben wel benieuwd wat de uitkomst is.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Fran

Bericht door Fran » di 04 feb 2014, 18:26

Tja, aan de ene kant misschien heeft ze er wel recht op.
Aan de andere kant, ze kon toch zien dat jou fjord half los stond, en dus was het niet verstandig om er langs te gaan (omdat je van te voren al weet dat de paarden elkaar niet mogen). Ik vind wel dat ze beetje moeilijk doet.

Ik heb laatst met een stalgenoot van deken geruild, alleen die deken die ik had gekregen was na een dag aan flarden gescheurd en de deken die ik had weggegeven is nu nog steeds mooi. Tja, helaas pindakaas!
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » di 04 feb 2014, 19:04

Ik vind het wel wat kort door de bocht dat het " maar" 140 euro is en je dat dan maar zelf uit eigen zak moet betalen. en niet van dit soort flutdingen moeten declareren..waar betaal je dat elke maamd die premie voor..

ik vind het als het incidenteel gebeurd eigen risico. Als een zelfde paard wekelijks mijn deken zou slopen zou ik wel een vergoeding verwachten maar dit vind ik eigen schuld..
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Jilly

Bericht door Jilly » di 04 feb 2014, 20:14

Tamara schreef:ik vind het als het incidenteel gebeurd eigen risico. Als een zelfde paard wekelijks mijn deken zou slopen zou ik wel een vergoeding verwachten maar dit vind ik eigen schuld..
zo denk ik er ook over ja...
Slopers bij je paard op de wei is niet leuk, maar dit vind ik brute pech.

Ik denk dat ik in zo'n geval bv. wel voorstel om de reparatie te betalen. Gewoon omdat ik het dan rot vind dat het gebeurd is en ik maar een paar stalgenoten heb, waar ik ook heel goed mee overweg kan. Waarschijnlijk zeggen ze dan dat het gewoon pech was en hoeft het niet eens. Maar ik kan me écht niet voorstellen dat ze meteen gaan zeuren om een nieuw deken te betalen. 8)7

Geen flauw idee hoe het met verzekeringen gaat in NL, maar heb je hiervoor geen eigen inbreng te betalen? Bij ons meestal wel, dan ben je voor zoiets vaak goedkoper uit om het onderling te regelen. Maar ik zou ook echt geen 140 euro betalen voor een deken van 2 jaar oud :+
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » di 04 feb 2014, 20:35

Balen Nienke van zo'n situatie. Ik vind dat je heel netjes gereageerd hebt.
Het is fijn dat je je stalgenoot te vriend wil houden en dat je meedenkt. Maar ik kan me voorstellen dat je niet het hele bedrag betaalt. Ook zij heeft een aandeel aan het ongeluk.
Ik zat ook eerder te denken aan het repareren van de deken, dat kost misschien een stuk minder. Of heeft ze het helemaal aan flarden getrokken?
140 euro vind ik een flink bedrag. Ik ben van mening dat niemand kan oordelen over iemand anders zijn financiële situatie en zou denk ik zelf ook de WA ingeschakeld hebben.
Kelly

Bericht door Kelly » di 04 feb 2014, 22:15

Anita schreef:Allereerst snap ik niet dat de dame in kwestie zo hoog van de toren blaast. Dat is nou éénmaal het risico van het vak als je een paard houdt met een deken op. Hij had ook in het land gesloopt kunnen worden en dan is het maar de vraag welk paard daarvoor dan verantwoordelijk is. Ik vind dus dat zij dat zelf moet oplossen en niet de schade op jou moet verhalen.
Wat ik van jou niet snap trouwens is dat je dit via je WA verzekering wilt regelen. Als het dan toch op het vergoeden van de deken aankomt kun je dat toch ook wel zonder WA regelen, om zoveel geld gaat het nou ook weer niet.
En dan vragen we ons met z'n allen af waarom de verzekeringspremie's toch iedere keer zo omhoog gaan 8)7 Als we eens wat minder van deze flutdingen zouden declareren met z'n allen en geen fraude meer zouden plegen dan hadden we daar met z'n allen profijt van met lagere premies.
Bepaal jij dat of het voor haar veel geld is of niet?
Waar komt jouw inkomen vandaan iedere maand?

Als je verzekering niet dekt zou ik niets betalen Nienke. Dan had ze mr. wat verder van Zanouk moeten lopen. En een staldeken van 140 euro die door 1 beet stuk is... Zat er niet al een gat in?
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 04 feb 2014, 23:28

Gaan we persoonlijk worden Kelly? Daar ben jij goed in hè.

En verder ga ik maar snel weer in de meeleesmodus want leuk is het hier echt niet meer.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
foss

Bericht door foss » wo 05 feb 2014, 05:02

Nou Kelly kan het iets minder vind het een schofterige Anita opmerking!

Anita legt alleen maar uit dat je er voor een klein bedrag bij de verzekering vaak niks mee opschiet aangezien je deze vaak zelf betaald door de premie die omhoog gaat.
Als ik geen schade heb bij mijn verzekering krijg ik geen10% aan premie terug .

Laten we normaal met elkaar omgaan het gaat om advies niet wat je persoonlijk van iemand vindt!
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Plaats reactie