Resultaat boven mijn verwachting!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Annne

Resultaat boven mijn verwachting!

Bericht door Annne » wo 18 sep 2013, 07:59

... Donderdag 5 September was het zover; de voorbereidingen voor de keuring in Beekbergen.
Ik haalde Do begin van de middag redelijk schoon uit het land. Op naar de boerderij om haar te wassen, knippen en netjes maken. Die missie leek goed geslaagd. Do had een erg mooie boog (geknipt door Esther), was helemaal schoon (en door de warmte die dag bijna gelijk weer helemaal droog) en ook haar staart was helemaal uitgeplozen.
Terug van de koffie zagen we Do (voor de tweede keer die dag) los lopen. Ze maakte er een spelletje van!
Ook Fleur en Flower van Annabel waren gewassen en stonden naast Do vast aan de muur. En opeens... Flats! Flower tilde haar staart op en liet wat daaronder vandaan kwam op Do haar achterbeen vallen. ''Nee, iewl!'' Was de enige reactie, de actie kwam nutteloos laat. Nog maar een keer de achterbenen wassen dus en daarna op naar stal in de hoop dat ze een nacht schoon zou blijven.

En ja.. Tot mijn verbazing was mevrouw nog schoon toen ik vrijdagochtend om een uur of half acht aankwam bij haar stal. Alle spullen (voorbrengketting ect.) had ik de avond van te voren al ingepakt dus trailer aankoppelen, paard inladen, spullen in de auto en rijden.
Do was rustig onderweg en kwam dan ook netjes schoon en droog (niet bezweet) uit de trailer. Met haar knal roze Anky halster vond ze het wel prima om een tijd aan de trailer te staan tot ze aan de beurt was. We waren eerder aan de beurt als gedacht. Omdat ze het best gaand onder het zadel tijdens de pauze gingen doen moest Do nog even snel voor die tijd gekeurd worden, oeps daar werd ik wel even zenuwappig van..
Met twee menzwepen ( :+ ) in de aanslag heeft Annabel achter Do gelopen om haar aan te jagen indien nodig. Intussen was Stephanie zich snel aan het omkleden zodat zij daarna best gaand kon gaan rijden met Do (als je als vriendin mee gaat naar de keuring leek het mij wel zo leuk om dan ook echt wat te doen te hebben :) ).
Het voorbrengen leek mij hopeloos gaan, Do was gigantisch met dr hoofd aan het zwaaien en dat omdat ik met haar liep kon ik haar gangen niet zien. Maar.. Gelijk na het voorbrengen kwam de uitslag. Er werd omgeroepen dat Do STER merrie geworden was met maar liefst 38 punten *o/* Wauw! Ik stond wel even met mn mond vol tanden, ik wou graag het Ster predikaat halen maar dat dit ook echt gelukt was..

Snel snel.. Opzadelen en even inrijden op het veld bij de trailers want het best gaand was eigenlijk al begonnen. Do was ondeugend (bokte zelfs!) maar Stephanie vond het na een minuut of vijf wel tijd om de ring in te gaan. Do liep braaf haar rondje maar liep zeker niet netjes in stelling in buiging. Hier lopen we gigantisch tegenaan met het rijden, lag dus ook absoluut niet aan Stephanie haar rijkunst.
Maar toch; Stephanie en Do werden 2e (van de 3) met terrechte punten :)

Na het afzadelen viel ik bijna flauw van de opgebouwde spanning maar ook zeker van de warmte, of beter gezegd de hitte. Ik functioneer heel goed met die temperaturen :n :+
Na een lekker stuk appelgebak en koud glas drinken de ring weer in voor de bekendmaking van de kampioenen en reservekampioenen. Tot mijn grote verbazing werd ze reserve kampioen bij de merries met predikaat :D *D
Dan toch ook maar mee doen aan best getoileteerd? Waarom ook niet.. Do werd 1ste !

Jeetje wat een (warme) dag, maar ik heb ervan genoten! ! +:)+
Do, mijn eerste eigen paard!
Bella
Contacteer:

Re: Resultaat boven mijn verwachting!

Bericht door Bella » wo 18 sep 2013, 08:06

Do kon de dag ook wel waarderen :P

Afbeelding

Nogmaals gefeliciteerd, toppertje die Do en moet zeggen...de reactie van vB kun je ook trots in je zak steken dacht ik zo!
Geluk is de vrucht van intens werk
Annne

Bericht door Annne » wo 18 sep 2013, 08:18

Haha Do is altijd in voor een grapje :=
En absoluut, de reactie van van Bon is iets om trots op te zijn!
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » wo 18 sep 2013, 10:09

Wat een prachtig verslag, die Do heeft het toch maar mooi gedaan! Die foto is er eentje om in te lijsten :)
Fran

Bericht door Fran » wo 18 sep 2013, 10:19

Super gefeliciteerd! Do zag er goed uit!

Helaas was het bestgaand wat in de soep gelopen kwa organisatie. Sharon en Charon moesten heel snel zadelen en haasten om los te rijden in ring. En toen ze daar waren bleek dat jullie ook mee deden en ergens anders gingen losrijden.
Zij hebben daarom bijna een half uur in de hitte moeten rijden, was een beetje jammer dat dat niet duidelijk was doorgegeven aan jou en ons.
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Ootje

Bericht door Ootje » wo 18 sep 2013, 10:30

Gefeliciteerd, dat zijn nog eens goede resultaten!
Leuke foto!
Odette&Fenna
Anouska

Bericht door Anouska » wo 18 sep 2013, 11:06

Nogmaals gefeliciteerd! Do is erg leuk!
Heb je ook foto's van Bjorn en Emma Annabel?
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

25 november uitgeteld van ons eerste kindje :L
www.fitenvitaaldier.nl
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » wo 18 sep 2013, 11:50

Gefeliciteerd met het resultaat!
Leuke foto ook van jullie beide :))
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 18 sep 2013, 13:07

Fran schreef:Super gefeliciteerd! Do zag er goed uit!

Helaas was het bestgaand wat in de soep gelopen kwa organisatie. Sharon en Charon moesten heel snel zadelen en haasten om los te rijden in ring. En toen ze daar waren bleek dat jullie ook mee deden en ergens anders gingen losrijden.
Zij hebben daarom bijna een half uur in de hitte moeten rijden, was een beetje jammer dat dat niet duidelijk was doorgegeven aan jou en ons.
VerHIP...nú valt me het kwartje weer, dat was jij. haha, heb geloof ik nog tegen Esther gezegd: Ze komt me bekend voor, maar waarvan ook alweer. 8)7

Ondanks inrijden voor de meiden viel het me reuze mee dat de paarden er weinig hinder van leken te hebben (ala van Aliena had ik het kunnen weten, die krijg je niet moe en loopt van nature spaarzaam met twee hoeven in dr neus de rest er uit), want het was inderdaad warm. Om die reden ook besloten zelf de volgende dag niet mee te doen met bestgaand, had niet de puf om zo zwetend aan het werk te moeten.
Wat ik nog wel beetje jammer vond was dat de moeder van een van de meiden, gok ik?, behoorlijk onaardig deed over o.a. Stephanie en Dorothee en hun deelname en dat er besloten was dat ze eerst gekeurd ging worden (in onze optiek niet onlogisch, aangezien bestgaand vrijwel altijd na keuren verreden wordt). Ze had het denk ik niet door, maar wij zaten daar gewoon naast. Vond dat eigenlijk niet netjes...je kunt een situatie betreuren, maar om zo te praten...ik had er beetje moeite mee.

@Anouska: :j dacht ik wel.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 18 sep 2013, 14:18

Terecht denk ik dat Do het sterpredikaat heeft gekregen. Vooral sinds vorig jaar ABOP ben ik enorme fan, sjonge, wat liep ze daar geweldig voor de kar.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
janna
Contacteer:

Bericht door janna » wo 18 sep 2013, 15:58

Gefeliciteerd Anne!!! Je was zo zenuwachtig voor het sterschap, weet precies hoe het voelt. Maar die kan je in je zak steken! Die foto serie van jullie samen is wel erg leuk geworden lekker ontspannen.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Fran

Bericht door Fran » do 19 sep 2013, 13:45

@ Annabel ja klopt was de moeder van een vd twee. Voor Aliena was het op zich ook geen probleem. Maar de andere merrie is 20 jr en zij gingen ook ng fjordsport rijden later. Het was achteraf gezien de schuld van degene die het rij gedeelte organiseerde. Die heeft hen veel te vroeg geroepen. En was niet duidelijk tegen Anne waar het losrijden was.
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 19 sep 2013, 14:54

Fran schreef:@ Annabel ja klopt was de moeder van een vd twee. Voor Aliena was het op zich ook geen probleem. Maar de andere merrie is 20 jr en zij gingen ook ng fjordsport rijden later. Het was achteraf gezien de schuld van degene die het rij gedeelte organiseerde. Die heeft hen veel te vroeg geroepen. En was niet duidelijk tegen Anne waar het losrijden was.
Zag later dat de merrie de Fjordsport ook nog met twee vingers in de neus reed, dus viel allemaal achteraf weer mee...
Twintig lijkt ook altijd oud, maar qua uithoudingsvermogen doen ze vaak niet onder voor de jongere Fjorden gelukkig, een hard ras!

Losrijden moet verder qua locatie toch niet uitmaken? Als ze maar op de juiste plek zijn ten tijde van de werkelijke bestgaand ;) :D.
Annne

Bericht door Annne » do 19 sep 2013, 17:46

Dankjulliewel! :D

Naisven Er word absoluut een foto ingelijst!

Fran Het best gaand was inderdaad niet erg duidelijk. Na tien minuten losrijden op het veld bij de trailers ben ik maar naar 'het hok'' gelopen om te zeggen dat wij er ook klaar voor waren, ik wist niet wat en hoe en waar nou eigenlijk de bedoeling was.
De opmerking over onze deelname, van wie die dan ook was, was wel wat vervelend. Het was voor iedereen even onduidelijk en uiteindelijk kwamen we natuurlijk voor de keuring. Maar goed, we hebben mee gedaan en zijn tevreden naar huis gegaan na afloop van de dag :)

Anita Dankjewel, mooi compliment! ! :)
Plaats reactie