touwtrekken

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Jowien

touwtrekken

Bericht door Jowien » do 01 aug 2013, 14:37

Het is weer de jaarlijkse feestweek in Santpoort. Op woensdag doet de ponyclub, de Hofgeestruiters, altijd een demonstratie en daarna mogen de kindjes uit het publiek allemaal een rondje ponyrijden. De demonstratie bestond nu uit een caroussel/ pas-de-deux met twee friezen, daarna een demo rijden met halsring en zonder zadel, en daarna touwtrekken. Orlinde mocht touwtrekken tegen kinderen uit het publiek. Was erg lollig, ze is natuurlijk veel sterker, hoeveel kinderen je er ook aan hangt.
Foto: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
Steeds meer kindjes aan het touw. Ik heb de groep kindjes van de foto laten winnen (eerst beetje heen-en-weer trekken; Orlinde gewoon even achteruit gezet, dan weer even vooruit, dan weer achteruit...). Orlinde werd er wat heet van maar bleef wel gewoon onder controle. Daarna 6 sterke vaders... daar had ze het toch wel moeilijk mee! Ik moest haar flink aanmoedigen, hoeven in het gras ingegraven, achterhand helemaal laag en benen wijd, en kracht zetten. Maar ook dat won ze. Als het nog zwaarder was geweest had ik haar ingehouden, want ik wil ook niet dat ze zich kapot trekt of het niet meer leuk vindt.
's Middags nog met gymkana meegedaan. Daarbij zijn we 4e geworden van de 50 deelnemers (waarvan 5 fjorden!). Ze stond lekker heet te trappelen bij de start, maar bleef redelijk netjes bij me, waardoor we toch een snelle tijd konden neerzetten.

Erg leuk toch, zo'n veelzijdige fjord.
Vanochtend voor de ergste hitte even een rondje duin gerend (veel draf en galop, uurtje), kon ze zich even uitleven. Helemaal blij.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! 'Daarnaast' deed ze ook endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Bailey

Re: touwtrekken

Bericht door Bailey » do 01 aug 2013, 15:03

Oh, wat leuk zeg! En wat een grappige foto :D
Heel gaaf dat ze zo veelzijdig is, knap paard
Ootje

Bericht door Ootje » do 01 aug 2013, 15:12

Wat leuk!
Jaren geleden was er op de manege waar Odet en Fenna staan, ook een fjord waar dat mee kon.
Odette&Fenna
Zolmar
Contacteer:

Bericht door Zolmar » do 01 aug 2013, 16:56

Jee Jowien, wat leuk. Volgend jaar gaan we ECHT meedoen met de gymkana en plannen we onze vakantie anders. Wat leuk dat er zoveel fjorden meededen.
Joram

Bericht door Joram » do 01 aug 2013, 20:13

Leuke foto Jowien!
Klinkt als geslaagde dag.
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » zo 04 aug 2013, 09:01

Wat een leuke dag heb jij gehad zeg!
Zulke dingen lijkt mij ook wel leuk om aan mee te doen.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Plaats reactie