Stond even versteld

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Keandra

Stond even versteld

Bericht door Keandra » wo 03 jul 2013, 09:56

Zoals jullie allemaal weten hebben we 3 paarden staan.
2 van ons (Githa en Swann) en dan Jalenka van mijn vader.

NU heeft leslie het in zijn kop gekregen dat hij deze winter op jacht wilt gaan naar een fjord om bij githa uiteindelijk in 2-span te komen.
Omdat we te onzeker zijn van wat er ons nog staat te gebeuren met Jalenka, wilt hij zekerheid en dus een extra paard.

Ik kon mijn ogen niet geloven.

Ik ga het hier nog even laten bezinken en laat later dit jaar nog wel een berichtje of deze plannen nog zo blijven.
Ons gesprek gisteren is gekomen omdat we opeens hooi teveel en gras teveel hebben en we dus eigenlijk wel plaats hebben voor een 4e. 8)7
De weide wordt deze week gehooid en het gaat veel zijn, en hetgeen we normaal verbruiken aan hooi in een winter (een slechte winter dan nog wel) hebben we nu toch al op stal liggen. Hierdoor vindt Leslie dat er wel opeens een 4e bij kan. Gaat Jalenka opeens naar mijn zus, wordt dat spijtig maar heb ik mss zo een nieuwe. (Voor mij nog meer onzekerheid)
foss

Re: Stond even versteld

Bericht door foss » wo 03 jul 2013, 12:19

Kan je er geen pension paard bijzetten leverd ook nog wat op.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » wo 03 jul 2013, 12:40

Ik snap het niet? Wie is Leslie en waarom nog meer onzekerheid?
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » wo 03 jul 2013, 14:45

Ik ben ook lost..
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
Keandra

Bericht door Keandra » wo 03 jul 2013, 16:56

leslie is mijn man. :))

Met Jalenka hebben we altijd al wat in onzekerheid gezeten. Dit aangezien Jalenka oorspronkelijk van mijn zus was en dan na een half jaar bij ons op een weide gedropt is. De financiële kant is toen uiteindelijk door mijn pa overgenomen. De dagdagelijkse dingen (zoals borstelen, inrijden uiteindelijk, in de hand brengen, eten geven, verzorging geven en regelen) die heb ik altijd gedaan.
Nu is de onzekerheid het feit dat mijn zus sinds kort terug bij mij pa is komen wonen. Als ze uiteindelijk die pony terug wilt ben ik mijn trots en alles kwijt. (Ik heb hier al meerdere malen over gesproken in het E-tjes topic, verder heb ik eens een topic geopend speciaal over Jalenka, van hoe ze bij ons kwam tot dan.)

Een pensionpaard erbij laten komen, echt op pension, daar zou de stalbaas niet echt blij mee zijn.
Die heeft voorlopig nog een stal die leeg staat en daarbij hoort nog een stukje weide (2500m²). Als er bij die van ons dan een pensionpaard zou bij komen is dat een beetje tegen zijn schenen schoppen.
Daardoor dat ik niet aan pensionpaardje wil denken. De faciliteiten zijn er ook niet naar in de winter om dan 'veel' voor pension te vragen (uit de kosten te komen).
Ik wil daar wel nog een paar jaartjes blijven staan eigenlijk. De paarden staan eindelijk goed en rustig.
Elvis

Bericht door Elvis » wo 03 jul 2013, 20:24

Snap het wel een beetje maar zou niet op basis van nu teveel gras en hooi een paardje erbij nemen.. wij hebben ook een super jaar nu met veel gras dit komt puur door de weersomstandigheden die ieder jaar weer anders zijn...
Persoonlijk zou ik afwachten... misschien gaat jalenka voorlopig wel niet en komt ze gewoon in tweespan met githa,gaat ze wel is het altijd mogelijk wat anders erbij te kopen toch? Snap dat het niet leuk is als je trots je afgenomen word,maar zolang ze er nog staat zal zij je trots blijven,dat plekje zal een andere fjord dan toch niet in kunnen nemen.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Dennis

Bericht door Dennis » wo 03 jul 2013, 21:08

Misschien gewoon hooien en dat hooi verkopen? is je probleem van te veel gras/hooi toch ook opgelost? Een paard bijkopen kan dan toch nog altijd als Jalenka weg zou gaan
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Wiesje

Bericht door Wiesje » do 04 jul 2013, 04:45

Ik zou er ook voor kiezen om het hooi lekker te verkopen en dan alles maar mooi even zo laten als het is.
Nu heb je hooi genoeg ... maar wat brengt het volgende jaar?
Ik heb ook nog hooi zat op stal liggen voor komende winter, en gelukkig dit jaar alles vanaf het land verkocht (en
dat betekend in dit geval dat de koper maait, schudt enz.... dus ik heb er helemaal geen werk mee ... ideaal).
Keandra

Bericht door Keandra » do 04 jul 2013, 06:41

We gaan al hooien. Ongeveer de helft van de lap die we huren. Daarvan is zeker al een deel verkocht.
Maar dat gras begint uiteindelijk toch terug te schieten. Zoals ze nu strookbegrazing krijgen gaan we nog heel lang gras hebben. Mss zelfs een 2e keer moeten hooien en dat zie ik niet zitten. (Boer luistert niet goed naar wanneer er moet afgereden worden, het is mijn hooi maar hij doet maar ookal regent het daags nadien.

Hetgeen jullie zeggen, heb ik ook allemaal al aan gedacht, daardoor dat we nu nog niet aan het zoeken zijn.
De twijfel met Jalenka blijft wel sterk aan me knagen.
En leslie wilt eigenlijk niets doen met Jalenka. Dus zelfs niet verder de basis geven voor naar het inspannen te gaan. Hij heeft totaal geen klik met haar en zal er dan ook zo weinig mogelijk mee doen.
Ik heb al voorgesteld om jalenka een maand in training te zetten bij iemand hier in de buurt om opgeleerd te worden om voor de koets te lopen. Maar daar wilt leslie ons geld niet aan uit geven (niet eigen paard), want dan zul je zien dat ze opeens naar mijn zus gaat, eens ze goed en wel alles geleerd heeft.
Daardoor dat hij dacht aan een nieuwe fjord.

We gaan zien wat de volgende maanden zeggen. Mss komt er een bij, mss niet.
Anouska

Bericht door Anouska » do 04 jul 2013, 10:27

Kun je Jalenka niet overkopen van je zus? Ze heeft er al die tijd niet naar om gekeken, waarom zou ze dat nu wel gaan doen? Dan ben je je kanjer ook niet kwijt en is het probleem opgelost toch?
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

25 november uitgeteld van ons eerste kindje :L
www.fitenvitaaldier.nl
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » vr 05 jul 2013, 10:12

Geld bieden en anders voor haar deur parkeren (of afspraken maken). Dit zal wel een heel complex probleem zijn, maar ik heb er veel van geleerd en zorg alleen nog maar voor dieren van anderen als daar duidelijke afspraken over zijn.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 05 jul 2013, 10:45

ik zou ook doen wat Roos zegt. En wat Dees al zei je moet niet uit gaan van dat je nu veel hooi hebt. We hebben een hele lange natte koude winter gehad. Wij hebben ipv tien 14 balen kuil gevoerd. Dit moet je ook kunnen opvangen financieel. Je hebt nu genoeg maar wat als de zomer heel kort is en de winter een eeuw lijkt te duren en je toch hooi te kort komt? Zou eerst gewoon zekerheid willen over Jalenka! En daarna verder kijken hoe of wat
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Keandra

Bericht door Keandra » vr 05 jul 2013, 13:55

Zekerheid van genoeg hooi heb ik al 2 jaar op rij perfect voor kunnen zorgen.
Met hetgeen we nu op stal liggen hebben, hebben we al genoeg voor 2 fjorden en de welsh, voor een rot winter te overbruggen (zo eentje als vorige winter, dit was vanaf november genoeg hooi en dit tot eind april, normaal is het van december tot eind maart)
Het hooi op de weide is nu af. En er ligt veel meer dan vorig jaar. Dus ik verwacht nog meer dan 100 baaltjes hooi die volgende week gepakt zullen worden. (ongeveer de helft van hetgeen we nu liggen hebben er nog bij := , dus eigenlijk komt er nog genoeg van de weide voor nog 1)

We gaan binnenkort nog eens horen bij mijn pa wat zijn plannen zijn. Paard zomaar bij hem afzetten gaat ook niet he. (Ik wil niet weten wat ze doet eens Jalenka van Githa en Swann weg is ~~}> )
Ik zou eigenlijk graag een veulen van Jalenka hebben (ik weet wat erin zit van karakter en mindere zaken, als ze dan zou weg moeten heb ik toch nog iets van haar)

Zowiezo moet hier nog over nagedacht worden.
Plaats reactie