Heerlijk paardendagje!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
leoensuzanne

Heerlijk paardendagje!

Bericht door leoensuzanne » za 15 jun 2013, 17:32

Vanmorgen ben ik een vriendin met haar wannabe Fjord op gaan halen bij Hestegaarden. Lisa -mijn bijrijdster- en zij zijn ook al jaren vriendinnen, en ik heb die meiden allebei groot zien worden op Hestegaarden. leuk dat ze nu dus allebei weer rijden.
Plus het feit, dat zij over een poosje bij mij oppas komen spelen, dachten we dat het leuk zou zijn als ook Bart, het paard, mee komt logeren.

Bart vindt alles alleen erg snel spannend. Gaat dan erg aan de diarree en kan daar vaak een paar dagen last van hebben. Maartje heeft ook geen trailer, maar ik wel, dus hup, op die trailer en op naar ons....
Eerst lekker stuk appeltaart op, en toen ons eens gaan klaar maken voor de rit. Lisa op Anca, Maartje op Bart en ik dus op Fello.
Oh, vergeet helemaal te zeggen, dat Bart een Fries is, maar hij voelt zich beter thuis tussen de fjorden :D .
We hebben hem hier in de stal gezet, en hij vond het direct al prima. Heeft niet hoeven te poepen, ging op onderzoek uit, geen probleem!
Heerlijk zo'n 1,5 uur gereden en toen weer richting ons huis. Daar weer afgezadeld, 2 fjorden afgesopt, wat gedronken, paarden in de wei en toen foto's maken van de grote en de kleine fries.... Bart en Jasmijn dus. Ik heb ze nog niet op de pc staan, maar zal wel eens wat plaatsen.

Het was hartstikke leuk, Bart voelde zich heerlijk ontspannen... Hij wilde zelfs niet meer mee naar huis! Uiteindelijk is hij wel de trailer opgelopen en heb ik hem en zijn bazin naar huis gebracht.
Daar mocht ik Evita ook weer mee nemen... Nu heb ik dus 8 paarden in de wei lopen. Wordt even behelpen met de stal, maar dat is ook maar eventjes. Ik heb een logeetje van mijn schoonpa voor nog een weekje hier, denk ik. D'r 2 vriendinnen logeren bij Rien.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Roosjuh

Re: Heerlijk paardendagje!

Bericht door Roosjuh » za 15 jun 2013, 17:35

Anca, Evita, Fello, Hikari, Hjirre
Irma
Mo, Jasmijn

Hmm, ja dat zijn er genoeg, je mag wel even je onderschrift aanpassen hoor!
Fijn dat ze komen oppassen en dat het goed ging met Bart, zal voor Maartje ook wel een opluchting zijn!
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » za 15 jun 2013, 17:48

Klinkt als een heerlijke dag en een gezellige boel daar :D
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
janna
Contacteer:

Bericht door janna » za 15 jun 2013, 18:26

Klinkt als een heerlijk gezellig paardendagje, fijn dat Bart zich ook meteen op zijn gemak voelde. Dat scheelt een hoop stress als ze straks gaan huis oppassen!
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » za 15 jun 2013, 19:11

Echt ook bezoekjes voor herhaling vatbaar zo te lezen. Leuk dat zo-eentje zich dan tussen de Fjordenbeesten zich helemaal thuis voelt haha :D
Geluk is de vrucht van intens werk
Ootje

Bericht door Ootje » za 15 jun 2013, 19:49

Gezellig, zo'n dagje!
Odette&Fenna
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » za 15 jun 2013, 20:23

Bella schreef:Echt ook bezoekjes voor herhaling vatbaar zo te lezen. Leuk dat zo-eentje zich dan tussen de Fjordenbeesten zich helemaal thuis voelt haha :D
Hihi, het is ook echt een wannebe fjord met speciale gebruiksaanwijzingen! Ik moest hem vorig jaar wassen voor de show. Kreeg wel te horen, dat hij wat bang was, dus wel uit kijken. Ik heb hem gewassen en werd helemaal verliefd. Dit tegen Maartje verteld, en die zag hem en barstte in huilen uit! Dat was dus echt liefde op het eerste gezicht. Ze heeft hem heel snel erna gekocht, en een ontzettend hechte band met hem gekregen. ik ben zijn peettante, dus ook een speciaal plekje := . Hij vind friezen niet prettig, vindt ze eng. Fjorden daartegen zijn zijn beste vriendjes! Dus hier voelt hij zich prima op zijn gemak!

FIjn dat hij bij mij over de stal heen kan kijken en dus ook contact kan leggen met de buren. Daar wordt hij denk ik ook rustiger van.

En ik denk wel zeker dat dit vaker gaat gebeuren! Dan mss met Evita afgewisseld met Anca... We zijn er wel achter dat Anca heel hard kan galopperen!

@Roos. Ik kan Hjirre er wel bij zetten, maar die vertrekt over een paar weken weer.
Dennis

Bericht door Dennis » zo 16 jun 2013, 06:15

Wat heerlijk he dit soort dagen!
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » zo 16 jun 2013, 08:27

Dennis schreef:Wat heerlijk he dit soort dagen!
Ja inderdaad.... Nadeel alleen was, dat ik de stallen 's avonds nog moest doen en alles wat er om heen zat...Tja Leo was niet thuis. Maar ik heb genoten!!! Nu ook Evita thuis is, moeten we Evita maar eens gaan leren, dat buitenrijden erg leuk is. Dus Lisa kan aan de bak!
Freek

Bericht door Freek » zo 16 jun 2013, 21:07

heerlijk zo'n paardendagje ;) volgens mij heb je genoten van de buitenrit
de knapste fjorden heb ik dadelijk op stal :P hou super veel van mijn knapperds! love them 4-ever :L)
Plaats reactie