Hengstenshow Hestegaarden

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
leoensuzanne

Hengstenshow Hestegaarden

Bericht door leoensuzanne » zo 07 apr 2013, 18:30

Dat was mijn dagje vandaag en gisteren...
Gisteren van half 10 t0t half 10 bezig geweest met paarden wassen. Jullie stonden naar mooie mannen te kijken, ik mocht ze aanraken! :D

Vanmorgen in de vrij dikke mist naar stal gereden. Ik blij met die mist, want dat betekent vaak dat het later mooi weer wordt! En dat was ook zo!!!
Met een heerlijke zon en blauwe lucht stonden we toch in de binnenbak.
Extra druk deze keer, want naast de paarden klaar maken in de stallen voor de show, reden we met 4en een 4tal mee én reed Jessie op Mo ook mee. Dus 2 paarden moesten er klaar zijn.
Mo werd gevlochten en versierd met roze lint en roze roosjes! Hij zag er erg snoezig uit. Volgens mij vonden veel mensen dat ook.
Ik mocht op Gosse, een fries. Geleend van een pensiongast en afgelopen poos regelmatig gereden. Gosse was de oudste van het stel, vaak ook de sloomste en de meest ontspannene. Tot vanmiddag.... Hij was zeer gespannen, vond het eng, maar ik kon hem wel goed bij me houden. Stelling rijden was wat minder, maar ja, het was maar een paar minuten.
Regelmatig even goed moeten denken want de proef wist ik bijna niet meer en ik moest 5 min van te voren heel erg naar de wc -:(- . Tja, toch maar snel gaan, want komende 1,5 uur was daar geen tijd meer voor.
We hebben gereden en in totaal zijn er iets van 14 hengsten geshowd met zo'n 8 afstammelingen (anders duurde het veel te lang). Fjordenhengsten Erik, Bram en Hannibal werden getoond en onze Hikari mocht ook de ring in!

En wat vond ze het spannend!!! Maar wow, wat kan ze toch lopen :D :D :D
Ik werd er gewoon emotioneel van. Ik was ook supertrots, op Jessie met Mo en op Hikari!!!

Verschillende FW'ers gezien en gesproken, zelfs vanuit het Noorden!! Kei leuk dat jullie er waren.

En Viv, ik heb gevraagd of de dames van vd Berg ook wat fotootjes van Vasco naar jou wilden sturen!!

Ik ben erg benieuwd naar de foto's en filmpjes!!! En zou die graag willen hebben..
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
_Marjon_
Contacteer:

Re: Hengstenshow Hestegaarden

Bericht door _Marjon_ » zo 07 apr 2013, 18:31

Klinkt als een geslaagde dag! En ben ook benieuwd naar foto's.
Mama van Gwen :+: (7-2-15)
janna
Contacteer:

Bericht door janna » zo 07 apr 2013, 19:15

Nou het was de reis zeker wel waard! Dat Jessie met Mo binnen kwam was zo schattig... geweldig. :+:
Wat een spektakel hebben jullie geleverd, dat is wel wat anders dan een fjordenhengsten keuring. Hannibal is zeker een nieuwe favoriet van mij, ondanks dat hij zich niet optimaal heeft laten zien vond ik het een machtige hengst.
Hikari vond het allemaal zo spannend, maar wat een jaarling is dat al zeg.. poeh. Ze bewoog ook heerlijk los.

Hihi en kan me nu heel goed voorstellen dat mensen denken, fjorden lijken op elkaar. Menn bij die Friezen is dat net zo lastig voor een leek....
Maar ook het type show is zo anders dan dat 'wij' gewend zijn, was wel even wennen maar wel super leuk om gezien te hebben.

En dan ook nog een hele rondleiding krijgen, wij hebben ons prima vermaakt!
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Daniekvanmaasakker

Bericht door Daniekvanmaasakker » zo 07 apr 2013, 19:33

Ja he suus, wat een top weekend hebben we gehad.!
En je mag zeker trots zijn op Jessie en Mo en hikari.
Hikari heeft ook wel een beetje mijn hart gestolen, wat een leukerd. Jill heeft onze proef gefilmd en vond het er netjes uit zien. Maar ben ook wel benieuwd naar andere foto's en filmpjes.!
  • Jente van de Grote Overbrug L2+2

Kamillas Tord L1+5
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » zo 07 apr 2013, 20:11

Janna, dank je wel!! En ja, het is een heel andere manier van show. Zeker die friezen moeten echt wel opgepept worden!
1 van de jonge voorbrengers stond bij Hannibal ook steeds tegen de bak aan te tikken. Maar dan sprong die in galop aan. Hem gezegd, dat hij dat beter niet kan doen, want dat hebben de fjorden niet nodig. Het voorbrengen van die 2 rassen is ook gewoon heel anders.

@Daniek, ja ik ben ook super trots op hen. En Hikari heeft ook zeker wat!!! Ik wacht ook met smacht op Anca's veulen.
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » zo 07 apr 2013, 20:35

Afbeelding

Eigenaresse van Gosse, de fries waar ik op zat, heeft deze foto gemaakt. Ik mocht deze gebruiken.
Linksachter ben ik op Gosse, naast mij Daniek op Ylan, daarnaast Maartje op Bart, en Inge op Zarissa.
Voorop staat Jessie op Mo..
Dennis

Bericht door Dennis » zo 07 apr 2013, 20:43

Ik ben ook wel heel benieuwd naar foto's! Vind Hannibal ook een mooie hengst van eerdere foto's die ik gezien heb
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Freek

Bericht door Freek » ma 08 apr 2013, 00:26

ik moet ook zeggen het was heel leuk om er bij te zijn ik ga alle foto's nog een keer goed bekijken en de slechte er uit gooien :D de rest krijg je nog wel te zien ;) en iedereen op dit forum ook natuurlijk :) verder heb ik nog even met hannibal, erik en bram geknuffeld wat een schatjes!!!
de knapste fjorden heb ik dadelijk op stal :P hou super veel van mijn knapperds! love them 4-ever :L)
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » ma 08 apr 2013, 07:35

Gister wel genoten! Zo anders, en zo met verschillende petten op naar de paarden staan kijken: Vanuit de organisatie erachter, vanuit de liefhebberij van het Fjordenpaard en vanuit de kennis omtrent de Friezen. Leuk!

Verder ook geweldig leuk dat we nu beeld hebben bij de verhalen, maakt het toch allemaal weer wat levendiger.
Hannibal, tja...blijft favoriet, ondanks dat hij gister nog niet zijn uiterste kunnen kon laten zien. Want inderdaad, die Fjorden kunnen al dat gejut aanzienlijk minder hebben dan de Friezen. En superleuk dat we ook Vasco nog even konden zien, blijft echt het kleine 'broertje' van Timor! Zo herkenbaar in dingen! Bram vond ik trouwens ook aansprekend, die heeft echt een jonge uitstraling!

Foto's volgen!!
Geluk is de vrucht van intens werk
Freek

Bericht door Freek » ma 08 apr 2013, 14:00

hier de link van de foto's die gisteren heb gemaakt! https://www.facebook.com/media/set/?set ... 232&type=1 is helaas niet alles wat ik maar als dat allemaal op fb moet zetten dan ben ik de rest van de dag er mee bezig dus bij deze de mooiste en leukste :D
de knapste fjorden heb ik dadelijk op stal :P hou super veel van mijn knapperds! love them 4-ever :L)
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » ma 08 apr 2013, 19:40

Bella schreef:Gister wel genoten! Zo anders, en zo met verschillende petten op naar de paarden staan kijken: Vanuit de organisatie erachter, vanuit de liefhebberij van het Fjordenpaard en vanuit de kennis omtrent de Friezen. Leuk!

Verder ook geweldig leuk dat we nu beeld hebben bij de verhalen, maakt het toch allemaal weer wat levendiger.
Hannibal, tja...blijft favoriet, ondanks dat hij gister nog niet zijn uiterste kunnen kon laten zien. Want inderdaad, die Fjorden kunnen al dat gejut aanzienlijk minder hebben dan de Friezen. En superleuk dat we ook Vasco nog even konden zien, blijft echt het kleine 'broertje' van Timor! Zo herkenbaar in dingen! Bram vond ik trouwens ook aansprekend, die heeft echt een jonge uitstraling!

Foto's volgen!!
Tja Annabel, de jongens zijn op Leo na, allemaal Friese paarden voorbrengers... En die friezen hebben dat gejut wel nodig!!! Ik zei het tegen de jonge jongen al naast me toen Hannibal in de bak was. Hij was maar met zijn zweep tegen die bak aan het tikken en dan sprong hij steeds in galop aan. Ik zei al dat het niet nodig was, want 'onze' mannen weten wat ze moeten doen en hebben die aansporing écht niet nodig O:) ..
Esther

Bericht door Esther » di 09 apr 2013, 06:29

Ook ik vond het hartstikke leuk. Ook wel eens leuk om een ander ras aan de gang te zien!
Mo was echt om op te eten!!
En genoten van de fjordenhengsten!! Hannibal blijf ik fan van!!
Vasco had ik nog niet in het echt gezien dacht ik, maar dat is ook een leuke kerel, herkenbaar ook!!
Erik en Bram vond ik ook leuk, bram nog wel echt het jonkie.

Beetje jammer dat de fjorden ook zo opgejut werden, Hannibal kan beter dan ik gisteren heb gezien.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
foss

Bericht door foss » di 09 apr 2013, 07:36

Wat leuk zeg volgens mij een geslaagde dag.
Ik wilde eerst wel komen maar zaterdag al een drukke dag werd wat teveel.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
rowenna

Bericht door rowenna » di 09 apr 2013, 09:46

Ik vind het heerlijk om die show daar bij van der Aa te zien. Zo gaaf hoe ze vol overgaven daar met die dieren bezig zijn. Inderdaad hebben friezen wel even andere manier van voorbrengen nodig dan fjorden, een fjord reageert veel feller. Ben dit jaar niet geweest, maar hoop er volgend jaar weer te zijn. Altijd leuk om even met Pieter en Jan over de paarden te kletsen.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Viv

Bericht door Viv » di 09 apr 2013, 19:09

Jaaaahhik baalde echt dat ik moest werken. Maar dat dagje naar Sabine gaat er komen hoor, heb nu al 3 fjorden om voor te gaan: Celja (kleine zus), Vasco natuurlijk en Bram (zelfde bloedlijn als Cadiz Vasco x Lenngard). Zucht ..... is het al zomer?
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
viko

Bericht door viko » di 16 apr 2013, 16:57

Ha ha, zag Pieter ergens op een foto voorbij komen. Een al kalende man...
Heb hem voor het laatste gezien als een jochie van een jaar of 14!!! Heel verschil dus!!! :=
Plaats reactie