Magnetiseur op bezoek

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
leoensuzanne

Magnetiseur op bezoek

Bericht door leoensuzanne » zo 13 jan 2013, 13:39

Vrijdagmiddag met Fello naar Hestegaarden gegaan. We bleven een nachtje logeren. Ze moesten met de Friezen weg en vroegen of ik de stallen kon doen, voeren enz. Ja tuurlijk, leuk.
Vrijdagavond gebruik gemaakt van de binnenbak :o? en heerlijk gereden. Een meisje gaat met haar fries starten en of ik proefje voor wilde lezen. Daarna hebben Fel en ik een proefje gereden en dat ging nog niet zo slecht....
Zaterdagochtend met 8 meiden in totaal alle stallen gedaan en na het eten rond 14 uur stonden we te overleggen hoe of wat. Er gingen er alvast wat rijden, de anderen gingen friezen opnieuw vlechten en ik ging met mijn slaapmaatje - Maartje_ een fjordenhengstje knippen. Schaar knipte niet zo, dus terug om een andere schaar te halen.
Bleek dat 1 van de meiden via Bokt.nl een bezoek van een paardenmagnetiseur - Roburt Geurts- had gewonnen en die man kwam net aangelopen. Janine zat net op een fjord, dus Maartje en ik zijn met hem naar de kantine gegaan om wat koffie te drinken. Hij vertelde vanalles en wij vroegen ook honderduit. Hij vertelde ook dat hij nog nooit een fjord had behandeld en ik zei dat ik er hier wel 1 had staan, waarop hij het kon proberen :D Haha, kan het toch altijd proberen?!
We zijn met Janine naar haar fries gelopen en hij is gaan behandelen. Maartje was wat sceptisch, maar doordat ze het met haar eigen ogen zag, begon ze haar mening toch wel bij te stellen.

Toen hij klaar was, zei hij tegen mij, dat ik toch ook een fjord had? Waar hij stond? Oh, euh, 3 stallen verderop... Haha, had ik niet verwacht, maar hij wilde Fello wel even bekijken.
Deken af en toen is hij begonnen. Erg apart. Zijn handen bewogen wat op en neer en als hij dan richting het lichaam ging, kromden zijn vingers en bleef alleen zijn wijsvinger recht. Die wees dan een plek aan en daar legde hij dan zijn handen op.
Hij ging naar Fello's rechterachterbeen, de hak. Hij was daar een poosje bezig. Toen vroeg hij of hij daar als veulen een klap had gehad? Dat kon ik niet zeggen, maar dat zou zomaar kunnen, want hij had in een opfokgroep gestaan.
Hij vertelde dat hij aan de rechterkant van Fello's staart op zijn bil een plekje had wat leek op jeuk... Met dat ruien kan dat natuurlijk wel, maar Fello vindt de plekjes van overgang staart naar lichaam erg kriebelen. Ook was hij bezig met de onderste rand van zijn linkerachterhoef. Hij vertelde dat het ijzer te klein was geworden, wanneer de smid komt? A.s. maandag wordt hij opnieuw gedaan. Ik vroeg hem of hij ook iets bij zijn tanden kon voelen? Aan de onderkant voorin voelde hij ook wat.
Daarna legde hij zijn hand op zijn hoofd en bleef even staan.
Apart was wel, dat toen hij met Fello's been bezig was, Fello erg ontspannen werd. Bij andere punten werd hij wat beweeglijker, soms wat happerig. Dat was normaal zei hij.
Roburt vertelde me, dat Fello zich minderwaardig voelde. Hier schrok ik een beetje van en werd meteen emotioneel. Ik was vrijdagochtend aan het bedenken dat ik Evita en Mo eens apart zou moeten doen, want die waren steeds maar met hem bezig. Ik dacht eerst een beetje spelen, maar Evita bijt steeds maar in zijn benen, Mo pakt steeds zijn onderlip vast. Hij staat erbij en kan/doet niets. Dus onbewust misschien wat aangevoeld?
Ook gaf hij aan dat Evita dominant naar Fello is. Beste zou zijn om deze 2 pertinent uit elkaar te halen... :o Tja, dat gebeurt niet. Geen van beiden wordt verkocht.
Dit later tegen Leo verteld en zijn reactie verbaasde me ook een beetje. Op het moment staat Fello bij Anca en Jasmijn in de wei, Evita en Mo staan apart.
Anca en Evita worden straks van plaats geruild, zodat Evita niet naast Fello staat.

Roburt heeft naast de fries van de winnaar en Fello, nog een fjord en fries meer behandeld. En dat allemaal vrijblijvend. Dit was nav het wedstrijdje op Bokt, maar met het succes van het winnen van Janine, hebben wij daar ook op mee mogen liften... Wel interessant om te zien in ieder geval.

Later heb ik Fello nog eens gereden, en hij was erg voorwaarts!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
foss

Re: Magnetiseur op bezoek

Bericht door foss » zo 13 jan 2013, 14:23

Apart he maar ik geloof er wel in werk er ook mee bij mijn paarden.

Leuk om meer dingen over hem te weten kan je er tocht een beetje tekening mee houden.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Dennis

Bericht door Dennis » zo 13 jan 2013, 19:53

Bijzondere ervaring! Ik sta ook altijd wel open voor dit soort dingen
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » zo 13 jan 2013, 21:23

Bijzonder was het zeker!! Hij is nog niet zo lang bezig met paarden, maar dat gaat het hem wel goed af. Leuk te lezen, dat hij een soort dagboekje bijhoudt op zijn Facebook pagina. Daarin vertelt hij, dat er wat dames emotioneel worden... Rara, wie dat zouden zijn...
vera*

Bericht door vera* » ma 14 jan 2013, 12:46

Wat bijzonder om mee te maken. Zo zie je maar weer er bestaat toch meer tussen hemel
en aarde :D echt heel gaaf.
fjorden10

Bericht door fjorden10 » za 02 feb 2013, 19:12

Vandaag is hij bij ons geweest voor Dana! Hij vertelde dat hij in Brabant was geweest bij een hengstenhouder. :-) Dana hebben we daar vandaan! Ik heb hem ook vragen aan Dana laten stellen. Over buitenrijden. Daarna heeft hij nog een paard gedaan, ook dat was erg mooi om te zien! Hij mag zeker nog eens terugkomen! :))
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » za 02 feb 2013, 23:01

fjorden10 schreef:Vandaag is hij bij ons geweest voor Dana! Hij vertelde dat hij in Brabant was geweest bij een hengstenhouder. :-) Dana hebben we daar vandaan! Ik heb hem ook vragen aan Dana laten stellen. Over buitenrijden. Daarna heeft hij nog een paard gedaan, ook dat was erg mooi om te zien! Hij mag zeker nog eens terugkomen! :))
Ik las het net op FB. Mag ik vragen welke ouders er achter Dana zitten? Er gaat me niet zo snel een belletje rinkelen nl.
maar wel erg mooi om te zien. Bij ons mag hij ook terug komen.
fjorden10

Bericht door fjorden10 » zo 03 feb 2013, 08:35

Timor en Yjarda mv Reinar. 19 jan 2010 hebben we haar gekocht.
fjorden10

Bericht door fjorden10 » zo 03 feb 2013, 08:37

We kwamen toen voor Zoe, maar vielen als een blok voor Dana, toen 2,5 jaar.
Freek

Bericht door Freek » za 09 feb 2013, 09:33

ik heb een hoefsmid die ook veel over die van mij elke x kan vertellen en ik heb een vriendin die paranormaal is en je komt in eens dingen te weten wat je wel weer verder kan helpen en dat vindt ik altijd wel fijn.
de knapste fjorden heb ik dadelijk op stal :P hou super veel van mijn knapperds! love them 4-ever :L)
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » za 09 feb 2013, 10:43

Freek schreef:ik heb een hoefsmid die ook veel over die van mij elke x kan vertellen en ik heb een vriendin die paranormaal is en je komt in eens dingen te weten wat je wel weer verder kan helpen en dat vindt ik altijd wel fijn.
Ja inderdaad. Het is altijd fijn om te weten wat je dieren 'denken'.

Ik heb Fello een poos apart gehad, apart van Evita en Mo. Soms staan ze weer bij elkaar, maar niet vaak. Evita is nogal aan het donderstralen met alle anderen, behalve met d'r mama. Die mag dus apart met Jasmijn, want die blijft niet in de wei staan... O:)

Mochten ze wel samen staan, merk ik wel dat Fello meer van zich af bijt. Nou niet letterlijk, maar hij moppert wel meer.

Fello zoekt Mo met regelmaat nog op en Mo lijkt altijd iets bij hem vast te pakken. Ik denk er zelfs aan, dat Fello zijn tong buiten steekt en dat Mo die vast pakt. Of het is een lip of zoiets dergelijks. Kan dat niet duidelijk zien.
Freek

Bericht door Freek » zo 10 feb 2013, 13:09

wat goed dat fello leert om van zich af te bijten! en je zou eigenlijk het een keer op een foto moeten zetten of proberen te kijken wat het is wat mo vast pakt of je vraagt een keer rond of iemand weet wat hij vast pakt.
de knapste fjorden heb ik dadelijk op stal :P hou super veel van mijn knapperds! love them 4-ever :L)
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » zo 10 feb 2013, 19:02

Tja, we zijn al eens aan het kijken geweest. Maar als ik er dicht bij sta, doen ze het niet... Het is wel zijn, dat Fello veel met zijn tong naar buiten staat, als Mo in de buurt is. Soms lijkt het alsof hij 'tut' op zijn tong. Die doet hij dan tussen zijn tanden en je ziet alleen het puntje buiten komen. Hij krult zijn tong aan de zijkanten een beetje op, zodat het een V wordt.. Vreemd om uit te leggen. Ik denk dat je het beste kunt vergelijken met de tong van een veulen als hij bij moeder drinkt :D .
Alleen die 2 doen dat ook. Het lijkt vaak of Mo hem aan de zijkant van zijn mond pakt. Of hij na een lip pakt, of dat Fello zijn tong naar de zijkant uitsteekt? Ik heb soms het gevoel dat Mo de tong van Fel pakt....Fel staat regelmatig met zijn tong naar de zijkant naar buiten.....
Plaats reactie