Vrijdagavond gebruik gemaakt van de binnenbak

Zaterdagochtend met 8 meiden in totaal alle stallen gedaan en na het eten rond 14 uur stonden we te overleggen hoe of wat. Er gingen er alvast wat rijden, de anderen gingen friezen opnieuw vlechten en ik ging met mijn slaapmaatje - Maartje_ een fjordenhengstje knippen. Schaar knipte niet zo, dus terug om een andere schaar te halen.
Bleek dat 1 van de meiden via Bokt.nl een bezoek van een paardenmagnetiseur - Roburt Geurts- had gewonnen en die man kwam net aangelopen. Janine zat net op een fjord, dus Maartje en ik zijn met hem naar de kantine gegaan om wat koffie te drinken. Hij vertelde vanalles en wij vroegen ook honderduit. Hij vertelde ook dat hij nog nooit een fjord had behandeld en ik zei dat ik er hier wel 1 had staan, waarop hij het kon proberen

We zijn met Janine naar haar fries gelopen en hij is gaan behandelen. Maartje was wat sceptisch, maar doordat ze het met haar eigen ogen zag, begon ze haar mening toch wel bij te stellen.
Toen hij klaar was, zei hij tegen mij, dat ik toch ook een fjord had? Waar hij stond? Oh, euh, 3 stallen verderop... Haha, had ik niet verwacht, maar hij wilde Fello wel even bekijken.
Deken af en toen is hij begonnen. Erg apart. Zijn handen bewogen wat op en neer en als hij dan richting het lichaam ging, kromden zijn vingers en bleef alleen zijn wijsvinger recht. Die wees dan een plek aan en daar legde hij dan zijn handen op.
Hij ging naar Fello's rechterachterbeen, de hak. Hij was daar een poosje bezig. Toen vroeg hij of hij daar als veulen een klap had gehad? Dat kon ik niet zeggen, maar dat zou zomaar kunnen, want hij had in een opfokgroep gestaan.
Hij vertelde dat hij aan de rechterkant van Fello's staart op zijn bil een plekje had wat leek op jeuk... Met dat ruien kan dat natuurlijk wel, maar Fello vindt de plekjes van overgang staart naar lichaam erg kriebelen. Ook was hij bezig met de onderste rand van zijn linkerachterhoef. Hij vertelde dat het ijzer te klein was geworden, wanneer de smid komt? A.s. maandag wordt hij opnieuw gedaan. Ik vroeg hem of hij ook iets bij zijn tanden kon voelen? Aan de onderkant voorin voelde hij ook wat.
Daarna legde hij zijn hand op zijn hoofd en bleef even staan.
Apart was wel, dat toen hij met Fello's been bezig was, Fello erg ontspannen werd. Bij andere punten werd hij wat beweeglijker, soms wat happerig. Dat was normaal zei hij.
Roburt vertelde me, dat Fello zich minderwaardig voelde. Hier schrok ik een beetje van en werd meteen emotioneel. Ik was vrijdagochtend aan het bedenken dat ik Evita en Mo eens apart zou moeten doen, want die waren steeds maar met hem bezig. Ik dacht eerst een beetje spelen, maar Evita bijt steeds maar in zijn benen, Mo pakt steeds zijn onderlip vast. Hij staat erbij en kan/doet niets. Dus onbewust misschien wat aangevoeld?
Ook gaf hij aan dat Evita dominant naar Fello is. Beste zou zijn om deze 2 pertinent uit elkaar te halen...

Dit later tegen Leo verteld en zijn reactie verbaasde me ook een beetje. Op het moment staat Fello bij Anca en Jasmijn in de wei, Evita en Mo staan apart.
Anca en Evita worden straks van plaats geruild, zodat Evita niet naast Fello staat.
Roburt heeft naast de fries van de winnaar en Fello, nog een fjord en fries meer behandeld. En dat allemaal vrijblijvend. Dit was nav het wedstrijdje op Bokt, maar met het succes van het winnen van Janine, hebben wij daar ook op mee mogen liften... Wel interessant om te zien in ieder geval.
Later heb ik Fello nog eens gereden, en hij was erg voorwaarts!