Gelukkig is ze niet zo hoog...

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Lies

Gelukkig is ze niet zo hoog...

Bericht door Lies » di 04 okt 2011, 12:57

dan is de val niet zo ver :D
Jawel, gister heeft miss. Zanouk het voor het eerst in haar paardrijdende carrière en onze gezamenlijke 'carrière' gepresteerd om mij naast haar te doen belanden.

Zoals de meesten waarschijnlijk wel weten, heeft Zanouk een beetje straat/pleinvrees. Alles wat zich buiten haar vertrouwde bak en erf bevindt kan een potentieel gevaar bevatten voor haar paardachtige bestaan. Gelukkig is ze hier heel alert op heeft ze zich ongeschonden door acht lange jaren met een ietwat naïeve baas, die haar toch regelmatig meeneemt naar de grote boze buitenwereld, geschrokken, gesprongen en gerend.

Gister was weer zo’n dag. Baasje had de middag vrijgenomen omdat haar rsi-achtige klachten heel vervelend deden, het mooi weer was en er wel betere bestedingen van een zonnige middag zijn dan achter een computer. Kortom baasje had de zomer in haar bol (en neem het haar eens kwalijk, op 3 oktober met 21 graden O:) ), dus moest er een stukje buiten gereden worden maar tegelijkertijd toch ook wel wat serieus getraind. De ideale oplossing was dus een ritje naar de bak van de rijvereniging.

Baasje heeft haar ietwat ongemotiveerde pony uit het land gehaald, haar enorme wintervacht gepoetst (deze laat men deze winter groeien in het kader van het jeuk-preventie-beleid) en haar opgezadeld. Ponylief leek een tikkeltje vermoeid en ongemotiveerd maar bleek na het verlaten van het erf toch wel degelijk wakker te zijn. Ze heeft, met wat kleine sprongetjes en monsterontwijkende manoeuvres, zowel zichzelf als baasje veilig naar de bak van de rijvereniging gebracht.

Daar aangekomen bleek baasje naast de zomer in haar bol ook een ik-kan-de-wereld/mijn pony-aan gevoel te hebben en ging enthousiast gelijk de héle bak doorrijden in plaats van de gebruikelijke voorzichtige start volte in een hoekje van de bak. Pony leek wat overdonderd en ging, zij het wat twijfelachtig braaf de hele bak door. Baasje was wat streng en liet pony overal waar ze niet op haar zit reageerde stilstaan en soms zelfs ook nog achterwaarts gaan. Zélfs bij die bosjes waarvan toch al jaren bekend is dat zich daar paard-etende-kabouters bevinden. Maar goed, pony is de beroerdste niet en deed haar best om de gevraagde oefeningen uit te voeren en tegelijkertijd haar eigen veiligheid goed in de gaten te houden. Met wat horten en stoten verliep dit eigenlijk best goed tot grote tevredenheid van baasje en pony.

Baasje besloot dat het genoeg was en draafde pony lang laag rond uit in een vlotte draf, op die veilige volte linksom vooraan in de bak. Helaas bleken de bosjeskabouters zich niet aan de stilzwijgende overeenkomst te houden (namelijk dat ze alleen de achterste bosjes van de bak mogen bewonen), en sprong er zo een kabouter, zich voordoende als een teckel, uit de bosjes vandaan!
Baasje was wat aan het dromen geslagen en zag de kabouter niet. Pony was gelukkig alert en ging vol op haar rem, gleed door de vermoeidheid wat uit, kukelde wat voorover, welke beweging baasje keurig volgde, waarna pony zich gelukkig snel herstelde en een halve pirouette rechtsom sprong. Baasje hield blijkbaar niet van pirouettes en besloot na een kwart ‘af te stappen’ wat ze wel een beetje bijzonder deed. En zo eindigde een bewust vrijgenomen middag om pijn te vermijden toch wat pijnlijker dan verwacht O: )
Don't believe everything you think
lientje

Re: Gelukkig is ze niet zo hoog...

Bericht door lientje » di 04 okt 2011, 13:26

Zoals gewoonlijk...

_/-o_ _/-o_ _/-o_ _/-o_ _/-o_ geweldig beschreven
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Nathalie

Bericht door Nathalie » di 04 okt 2011, 13:27

whahahahahahahaha.... :') Geweldig verhaal, en gelukkig maar dat paardlief wel bleef opletten terwijl jij zat te dagdromen. Je weet het maar nooit met die kabouters tegenwoordig. Het begint met struiken bewonen die niet in het huurcontract zijn opgenomen en voor je het weet regeren ze de wereld! Hulde aan het alerte paard, ze heeft waarschijnlijk je leven gered :D :D
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » di 04 okt 2011, 14:11

super geschreven. Hopelijk heeft je onvrijwillige afstap geen nare gevolgen voor je. Tja die bosjeskabouters zijn ook levensgevaarlijk, vooral in de vorm van een teckel.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Margot van Rins
Moderator

Bericht door Margot van Rins » di 04 okt 2011, 14:22

:)) Goedzo Zanouk!! Je moet je baasje scherp houden!
RINSKE

9 jaar lang trotse eigenaresse van een GEWELDIGE Fjord!!

:L :L :L
Gerritje

Bericht door Gerritje » di 04 okt 2011, 14:55

Jammer dat de middag wat pijnlijker eindigde, maar wat heb je het leuk omschreven. Collum waardig!!
---
Anna

Bericht door Anna » di 04 okt 2011, 16:30

Ja dit is echt Zanouk erg oplettend, hopelijk heeft het bad bij je moeder een beetje geholpen tegen de spierpijn
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Jankeke

Bericht door Jankeke » di 04 okt 2011, 18:40

:D :)) := :) *D _/-o_ _/-o_

Geweldig beschreven!!!!
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » di 04 okt 2011, 18:52

Oef... die Zanouk zorgt dus wel voor aandachtstraining op een pijnlijke wijze.
Niet teveel van over gehouden?
Van de andere kant wel een geslaagde training gehad lees ik? Toch knap dat Zanouk zich het eerste gedeelte toch knap sterk gehouden heeft :))
Lies

Bericht door Lies » di 04 okt 2011, 19:17

Nou ja wel wat spierpijn vooral vandaag in het begin met rijden was het niet zo fijn maar werd na een kwartiertje allemaal weer wat losser alleen m'n knie lijkt een tikkeltje verdraaid, hopelijk trekt die nog bij :+
Viv

Bericht door Viv » wo 05 okt 2011, 04:54

T wordt tijd dat jij boekjes uit gaar brengen als tegenhanger van "MK de man van".
_O- _O-
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Jowien

Bericht door Jowien » wo 05 okt 2011, 05:25

Geweldig geschreven! Heerljik droog en ik zie het zo voor me... Ponylief die naief baasje beschermt tegen al die enge dingen in de grote boze buitenwereld... Wees maar blij met zo'n bezorgde pony!
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 05 okt 2011, 06:12

Ha, ha, Dominique de tweede. Geweldig beschreven Nienke. Als je er nu ook nog eens niet al te veel ongemak aan overhoud levert deze aktie van ponylief alleen maar pret op.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
janna
Contacteer:

Bericht door janna » wo 05 okt 2011, 07:56

He wel echt herkenbaar deze situatie, zulke kabouters hadden bink en ik ook. Ze zouden verboden moeten worden. :P
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » wo 05 okt 2011, 16:32

Lies schreef:Nou ja wel wat spierpijn vooral vandaag in het begin met rijden was het niet zo fijn maar werd na een kwartiertje allemaal weer wat losser alleen m'n knie lijkt een tikkeltje verdraaid, hopelijk trekt die nog bij :+
Sterkte ermee, hopelijk trekt 't snel bij.
Ik ben zondag met de fiets gevallen (kan ik niemand anders de schuld van geven helaas ;) ) maar spierpijn kan best nog even blijven!
Lies

Bericht door Lies » wo 05 okt 2011, 18:51

Yvette_Minouk schreef:Ik ben zondag met de fiets gevallen (kan ik niemand anders de schuld van geven helaas ;) ) maar spierpijn kan best nog even blijven!
Ah jawel, waar(door) viel je? valt vast wel iets op te bedenken. Jij ook sterkte met je spierpijn dan ;)
foss

Bericht door foss » vr 07 okt 2011, 03:12

Geweldig verhaal gelukkig ben je nog heel op spierpijn na.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
shesannie

Bericht door shesannie » vr 07 okt 2011, 13:26

haha echt geweldig om dit zo te lezen :D
uiteraard niet dat je gevallen bent :P
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » vr 07 okt 2011, 14:45

Zou nog wel een goed gesprek aangaan met die kabouters bij jullie.
Dit is natuurlijk geen doen zo, die kabouters moeten eens ophouden om met messen en blaaspijpjes
achter je pony aan te gaan.
Heb nog wel een kabouter etende gremlin die ik kwijt moet in de aanbieding.
Moet je paard wel weer gremlin proof zijn (ik porbeer die gremlin al tijden kwijt te raken, zit bij de ene bakdeur),
maar hij is echt gek op kabouters!!!! Dus die ben je dan kwijt.

Beterschap met met je bebutste lijf.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Lies

Bericht door Lies » di 11 okt 2011, 10:29

Ah, die gremlin klinkt goed. Kan je me daar een foto van sturen, kan ik overleggen met Zanouk ;)
Plaats reactie