Het begon natuurlijk begin de week met Chinouk, die het zo leuk had gedaan op WbD. Esther die bleef logeren, en gisteravond ook Janna en Annabel die overkwamen. De hele dag stond gister in het teken van Harold knippen en wassen. Kindjes weer naar opa en oma brengen. Natuurlijk veel te laat naar bed, om vervolgens vanmorgen weer fris en wel op te staan en met zijn alle met Harold op stap te gaan.
Hij had zich keuring netjes gehouden opstal. Geen vies plekje te bekennen. Alleen wat striae van het liggen in het stro

Op de trailer en rijden maar richting Lisse.
We waren best vroeg en hadden een mooi plekje achteraan gekregen.
Al gauw moest hij voor stamboek opname, dat was zo gepiept, net zoals Eachann en Chinouk heeft hij niet veel haarwervels. Ik meen dat hij gemeten is op 1.47 als ik het goed onthouden heb.
Janna ging hem deze dag voorbrengen, echt super top, dat kan ze zo goed, thanks!!

We begonnen wat met instappen, en al gauw gingen we de ring in. Harold was erg braaf en bleef goed stilstaan tijdens het opstellen. Het duurde lang totdat we mochten gaan weg stappen en draven, ze bleven maar kijken en overleggen.. Dat was wel spannend. Harold genoot er volgens mij wel van, hij heeft een beetje last van een groot ego

Toen stappen en draven, hij liet zich volgens mij wel goed zien! Janna bracht hem ook echt goed voor.
Toen mochten we op kop van de drie in zijn rubriek weer opkomen. Opstellen, en toen was het we even spannend!!
Met Eachann en Ewald weten we nu wel een beetje wat we kunnen verwachtten, maar dit was Harold zijn debuut, en tja,, dan weet je het toch niet he..
Harold kreeg een eerste premie met 38 punten, whow, dat was weer zo gaaf,, en dat terwijl we nog op een roze wolk zaten van Chinouk haar 37.

Hij had een 8-8-7-7-8.
Hij kreeg een mooi oranje vaantje en een mooie beker, en mocht terugkomen voor het kampioenschap..
Allemaal blij en trots op onze Harold natuurlijk, en Harold weer lekker aan de trailer met een slokje water en een netje hooi.
Sterre die moest natuurlijk van ons meedoen met best getoiletteerd, haar paard.. Ik had al stiekum een wit pakje meegenomen, dus hup, in de trailer Ster zichzelf erin gehesen en wij nog even Harold zijn staart geborsteld.
Na een paar rondes stappen, mocht Harold aan kop, het zou toch niet?? Haha, wat leuk, Harold werd eerste met Best getoiletteerd, super leuk!! Ze kreeg een mooie beker en ze koos een leuk groen halster uit.
Wat vliegt de tijd, ruim 2,5 jaar geleden stonden we met een nog niet eens jaarling Eachann in het noorden bij Bart mee te doen aan een toiletteer cursus, ik geloof dat ik totaal verkeerd de eerste knip deed, gelukkig kon Esther corrigeren en helpen, anders had dat arme veulen verknipt thuis gekomen, nee, ik wist wel dat ik nog heeel goed moest oefenen. En nu, in 1 week tijd 2 maal eerste met je fjorden bij best getoiletteerd. Byzar! We gingen van het ene in het andere en het leek allemaal steeds gekker te worden..
Net voor de uitslag van Best Getoiletteerd werd Janna naar Harold en Sterre geroepen, er werd verteld over het hoe correct voorbrengen van het paard en alles wat daarbij hoorde. Dhr Versteege en Dhr van Egmond (meen ik) werden geprezen om hun altijd zo correcte voorbrengen, ze houden zich bezig met het paard, daar draait het om enz.
Maar toch, vandaag ging de eer naar Janna vd Pol, zij was vandaag de beste voorbrengster, ze liep goed mee met de gangen van het paard, en deed, dat hij kon laten zien wat er in hem zat! Super leuk natuurlijk, heel erg verdiend!! Gefeliciteerd! Erg leuk!! Blijdschap op blijdschap....!
De dag was voor ons al zo geslaagd! Maar we gingen op voor het ruinenkampioenschap.
We wisten dat hij goed stond, maar dat brengt ook juist dan ineens spanning mee, je verwacht niets, maar als hij er dan staat is het ineens toch wel heel spannend.
Het leek wel of dat we ineens in een soort van veels te mooie droom zaten....
Van Bon begon te spreken, het ruinenkampioenschap gaat naar HAROLD!!!
Dat was echt zooo gaaf!! We waren zooo trots op hem.. Yvonne en ik hielden het bijna niet droog. Hij kreeg een mooie sjerp om zijn hals, dat stond zo mooi, we waren zo trots op hem! Met de ere ronde showde hij ook nog mooi, ik geloof dat Janna nu echt spierpijn heeft, die heeft echt veel gelopen

Nou toen mocht hij natuurlijk ook op voor het dagkampioenschap.... En wat er allemaal gebeurde weet ik, ik kon het haast allemaal niet meer volgen...
Het dagkampioenschap gaat deze keer naar HAROLD!!! Whaaaaaaa............ Het was zo byzar en ongelooflijk, ik kan er nu nog niet met de pet bij..
Dat was zo stoer!!!!
Stond die patser daar met twee Sjerpen om, vier bekers en een oranje lint...
Harold zo als hij wil zijn!!!!
De baas van zijn kudde thuis, ons opperhoofd, hihi, onze "prins Herrie"... "Ja, ik geloof dat hij het zelf ook wel stoer vond

Lekker ding, jaa.. We waren uitgelaten zo trots..
Thuis is Harold lekker meteen de wei ingerend, en neus in het gras... Wat een dag.... Echt super leuk om mee te maken!
We zijn lekker met zijn alle gaan bbq-en en bleven maar verhalen van de dag ophalen...
Allemaal erg moe en rozig zijn we naar huis gegaan, met een prachtige dag, eentje die we niet gouw meer zullen vergeten................