buitenrit drama.

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Urion

buitenrit drama.

Bericht door Urion » vr 11 feb 2011, 07:46

het is alweer 2 weken gelden maar toch zit het me niet lekker,

ik liep met nikita's hoog zwangere shetlander buiten en zei zat op haar verzorg fries. ik zou die andere fries eigenlijk meenemen maar anke was kreupel.
naja onderweg terug liep thymen op de stoep en ik liep ernaast, aan de buitenkant. er zat een hond achter dat hek stom van ons om op de stoep te gaan echt :n die hond een klein jackrusseltje greep thymen in zn achterbeen waardoor hij natuurlijk zowat een hartverzakking kreeg, en schopte uit zelfverdedeging en toen begon het drama, hij trapte vol met zn 900 kilo gewicht in samantha's zwanger 9 maanden buikje. samantha die amper 250 kilo woog, :n thymen gleed met zn voorhoeven nog met ijzers ook van de stoel en lande languit op de weg op zijn ruiter nikita dus.
toen stond hij op en rende weeg knalde toen we dachten dat alles over was nog vol op een auto die de hoek omkwam :n thymen had gelukkig niks stond op en rende naar stal. nikita was in die auto gesprongen en ik bracht snel samantha naar huis en ging toen op weg naar nikita, gelukkig ware ndie stallen niet zo ver van elkaar samantha waren we bijna nog 200 meter ofzo, en thymen zijn stal is 3 minute verderop. :n nikita had alleen wat geplette ribbetjes voor de rest niks aan de hand van samantha is het maar afwachten of het een heel veulentje uitkomt,
Urion MyProud
ing-1970

Re: buitenrit drama.

Bericht door ing-1970 » vr 11 feb 2011, 17:46

Met honden altijd opletten,hij zat achter het hek? hoe kwam hij dan bij de stoep?
drachtige paard maar goed vertroetelen komende tijd en even rust gunnen.

sterkte
Afbeelding
Jankeke

Bericht door Jankeke » vr 11 feb 2011, 17:47

Oei, oei. Nu maar met ons allen keihard duimen!
Wat een drama! Hoe is het nu met Thijmen na die knal tegen de auto!
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Jowien

Bericht door Jowien » vr 11 feb 2011, 18:00

Ojee, dat is eng om mee te maken!
Ik hoop dat de paardjes en mensen er niets aan overhouden. De Shet zal ook wel flinke zere plekken hebben...
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 11 feb 2011, 19:03

jeetje zeg, ook al zo'n stom ongeluk, ik hoop dat alles goed komt met de shet. En hoe is het met Nikita?
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Bailey

Bericht door Bailey » vr 11 feb 2011, 19:34

Oef, hier ook al zo'n naar verhaal... hopelijk vallen de gevolgen mee, sterkte!
Urion

Bericht door Urion » vr 11 feb 2011, 20:05

met thymen is alles gelukkig goed, hij heeft er alleen een litteke en een schaafwond op zn buik aan overgehouden, samantha is echt duimen van de week komt er een da want hij trapte echt hard.. samantha heeft na die trap voor de rest geen schram. ben aan het hopen voor het veulentje, ja de hond zat achter het hek maar is zn hek met van die spijlen, op de heen weg niks aan de hand blafte alleen beetje, toen liepen we ookal op de stoel, ik denk dat het komt door de hond die er toen bij liep op de heenweg was er geen labrador en op de terug weg, en toen was het hap. die auto had alleen een flinke deuk op het kenteke en een paar krasjes, nikita heeft na een litteke en een paar schaafwondjes gelukig niks. thymen heeft alleen nog wel wat stress. :n ben er vandaag na een week weer geweest, thymen geneest goed samantha is beetje gestresst, en voor de rest alles rustig.
Urion MyProud
Esther

Bericht door Esther » zo 13 feb 2011, 14:04

Ik begrijp je angst t.o.v. de drachtige dame, je hebt misschien mijn menongelukverhaal gelezen, ook met drachtige merrie.. Heb je nog beweging gezien in haar buik? Tea's veulen hebben we alweer zien bewegen..
Tea heeft ook een behoorlijke smak gemaakt en daar lijkt het goed te gaan!!

Heel veel sterkte met de rest!!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Vera

Bericht door Vera » ma 14 feb 2011, 09:22

jeetje wat een toestand. Hoe is het met Nikita? Als een paard bovenop je terecht komt is geen pretje (weet ik uit ervaring)
Gelukkig valt het met Tymen erg mee.
Hoe lang moest de shet nog voor het veulen verwacht wordt? Meestal zit die wel goed beschermd achter de ribben en in het vruchtwater. Ik hoop maar dat het allemaal goed komt en dat ze nog wat tijd heeft om de gekneusde ribben te laten genezen voordat het veulen besluit eruit tekomen.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Plaats reactie