Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Na archibald zijn ziekte. 
Auteur Bericht

Bericht Na archibald zijn ziekte.
Het is nu ongeveer drie weken geleden dat archibald ziek is geweest. Zo'n anderhalve week geleden heb ik hem weer rustig aan opgepakt met rijden. Dit ging opzich wel weer aardig. Hij had alleen totaal geen conditie. Heb hem dus ook maar 3 keer gereden vorige week steeds met dag vrij ertussen. drie dagen geleden weer ff gereden, bewust die dag niet in de paddock gehad, dacht mischien dat ie dan wat meer energie heeft. Dat viel ook nog mee. Hij liep wel braaf zijn rondje en was nog steeds niet echt voorwaarts. Heb daarna nog lekker met hem aan de hand gestapt en wat spaanse pas geoefend aan de hand. Eergister heeft Archy een dag vrij gehad en heeft hij niet zo lang in de paddock gestaan, omdat ik de volgende dag les had en hij anders al zijn energie er in de paddock uitgooit (wat hij normaal niet doet) komt er wel vaker niet uit als ik les heb of gewoon ga rijden, merk er dan niks van. Dus gister les. Had de instructie al ff gemeld dat archy nog geen uur kan rijden omdat hij zo ziek is geweest en totaal geen conditie meer heeft en stap er op, ben nog geen half rondje door de bak en meneer schiet naar binnen toe van stap naar rengalop en crosst als een idioot zonder rem en stuur naar de andere kant van de bak recht op hindernissen, losse staanders, pionnen en cavaletti's af. Gelukkig voor de bakrand op de remgekregen, dan is een 20x60 bak groot!!!!! Dacht dat ie ergens van geschrokken was. (schrikt anders nooit, maar je weet het nooit) uit voorzorg toch maar ff op de volte gereden. Nou dat maakte weinig uit, want daar deed meneer precies hetzelfde! Dus toen toch maar weer de hele bak doorgereden. Daar werd het niet beter van. Steeds als de instructie zei nu loopt hij braaf en ontspannen, dan nog geen 2 seconden later explodeerde archy weer!!!! Echt een maf beest soms. Dus uiteindelijk toch dik een uur gereden. tot aan het uitstappen toe is hij alleen maar idioot geweest. Normaal zou ik door hebben gereden, totdat hij normaal doet. Maar omdat hij nog maar net beter is wil ik hem ook niet spierbevangen hebben. Instructie had nog nooit gezien dat een fjord zo snel kan en zo hoog kan bokken!!!! Moet ook eerlijk zeggen dat ik er ook niet op mijn gemak meer op zat gister, ben niet snel bang maar dit ging echt mal! Moet er vandaag weer op, denk dat ik hem eerst toch maar ff in de paddoch zet. Hoop in ieder geval dat hij voor morgen wat uitgeraast is want dan heb ik mijn tweede L1 wedstrijd......

do 28 okt 2010, 10:34
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 1 bericht ]