Vandaag snapte hij precies wat de bedoeling was.
Wat zullen jullie zich afvragen.....
Nou, zaterdag rijden Yvette en ik samen met Reitze en Zortin een demo bij de hengsten.
Zortin heeft dit al vaker gedaan maar met Reitze is de laatste jaren niet zo veel meer gedaan dus het was even afwachten hoe hij zou reageren.
We wilde wat met de grote bal, het zeil en de plu's doen. Voor Zortin een eitje maar Reitze vond ze toch wel spannend.
Maar de laatste weken ben ik er wat vaker opgestapt en Thessa rijdt en longeert hem op zaterdag. Het zeil en de plu's vond hij wel oke maar de bal daar had hij geen kaas van gegeten.
Hij werd er niet bang van maar hij snapte gewoon niet wat hij er mee moest.
Maar vandaag veranderde dat toch wel even.
Sven was mee naar Udenhout en die verveelde zich daar natuurlijk dus hij wilde wel met de grote bal spelen. Wat is er leuker dan met de paarden te voetballen.
Zortin speelde het spelletje wel mee en schopte of duwde de bal netjes naar Sven terug. Hij is juist heel fel op de bal.
Na Zort was Reitze aan de beurt.
Eerst even wat losrijden en daar was hij ook lekker braaf en toen met de bal.
In het begin sjokte hij er een beetje achter aan maar hoe sneller Sven werd hoe feller Reitze werd

Op het laatst kon ik hem gewoon loslaten en ging hij zelf achter de bal aan.
Het heeft even wat tijd gekost maar hij heeft het helemaal door

Morgen oefenen Yvette en ik nog een keertje samen en de rest van de week rijdt ik ze allebei nog en dan moet het er zaterdag van komen.
Maar als hij zich zo gerdaagt zaterdag dan zijn we tevreden.