All by myselufffffff...

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Viv

All by myselufffffff...

Bericht door Viv » zo 01 aug 2010, 07:57

Naja met een beetje hulp van Janien en Kristel.... :D

Gister dus met de Diesje naar Dort geweest. Andy moet zo'n beetje alle keuringsdagen werken dus ik moest in mn uppie dus wilde niet te ver gaan.
Gelukkig gingen Janien en Kristel ook mee en dat was wel nodig hihihi.

Vrijdagavond gewassen as usual, meneer was lekker relaxed dus na het wassen even laten rollen en rennen, toen even in zn box om wat te eten en toen begon het geëtter. Had besloten hem toch maar op het land te zetten en meneer denderde zn box zowat uit. Nou dat heefttie echt zolang we hem hebben nog nooit gedaan. Vervolgens richting het land echt van alles en nogwat schrikken en dikke paniek. Hmmmmmmmmm strange....
Maarja dat was gisterochtend dus nog niet over en was met uit het land halen heel druk en kijkerig. Maarja we moesten toch op pad dus hup de trailer op en dat ging als de gesmeerde bliksem.

Ff over 9enen kwamen we aan op Dort waar meneer toennie uit de trailer kwam echt een compleet toneelstuk opvoerde. Gut wist niet dat ik zó sterk kon zijn. Hij hoorde van alles aan de ander kant van het bosje dus maar snel die kant op gewandeld zodattie kon zien hoe of wat.
En daar was meneertje de rust zelve :? Ging grasjes eten en die neus is niet meer omhoog geweest.
Naja best, poetsspul naar het terrein gehaald en daar gepoetst en gedaan.

Keuing uiteindelijk toch maar alleen gelopen zonder aanjaagJanien want hij was op dat moment goed te handelen en lekker voorwaarts.
Voorbrengen ging echt super, hij gedroeg zich keurig! Dus de plaatsing maakte me niet meer uit, was al supertrots op mn ventje.
Daarna op plaatsingsvolgorde lopen en halverwege mochten we nog een plekje naar voren opschuiven :D

Tweeds dus bij de voorlopig modelruinen *o/*

Na de uitslagen aan een jurylid wezen vragen of we nog verbeterpunten hadden om hem (alssie een ABOP haalt) ster te krijgen. Nou hij had weinig commetaar, moest nog wat meer opwaarts gaan lopen met meer afdruk van achter, +:)+ Dat wisten we al en gaan we komend jaar om de dressuurlessen mee aan de slag. Hij zou 36 puntjes hebben met een 7 (ipv de gebruikelijke 8 op zn gangen).

Daarna nog geprobeerd om hem te laten drinken bij de trailer maar elke keer als hij daar kwam was het dikke paniek.... nou dan niet eigen schuld.

Na de demo kwam ineens iedereen de ring weer in (waar we lekker aan het grazen waren) en vroeg aan Claudia wat er nu was.... ja bestgetoileteerd.... oh :D LOL.... mag je daar gewoon aan meedoen? Ja hoor... MOOI... dus hup daar gingen we weer. Gewoon ff statement zetten hihihi. Uiteindelijk telt daar 1 ding en dat is de boog maar dat boeit niet, met een verse hoevenkrabber rijker gingen we weer de ring uit :D Zo ook weer wat tijd gedood...

En toen nog even wachten op bestgaand..

Uiteindelijk rond 4 uur geloof ik huiswaarts gegaan. Al had mijnheer bedacht dattie ineens de trailer niet meer in wilde :? Dus met 3 man erin gehesen en eenmaal erop wassie weer "rustig".
Dus hup rijden met die hap.
Onderweg ook niet gegeten (ook al raar voor hem) en thuis moesttie even zn box in zodat we de trailer weg konden brengen.
Nou toen werd het me duidelijk dat daar dus iets gebeurd moest zijn de avond ervoor want hij wilde zn box niet eens in ???????
Na het trailer wegzetten wassie richting de wei ook nog steeds erg druk. Dus ik weet niet wat er is maar hij is helemaal zichzelf niet nu.

's avonds laat ook nog even getsjekt in de wei omdattie de hele dag zo weinig had gedronken en zoveel gras had gegeten en hij was nog steeds erg onrustig.
Ben benieuwd hoe hij er vandaag bij staat.

Nien en Kris, bedankt voor het af en toe even overnemen van de kleuter en de support +:)+
en kris, nogmaals gefeliciteerd *o/*

En nu vandaag even lekker helemaal niksssssssssssssssssssssssssssss :z
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Ivonne

Re: All by myselufffffff...

Bericht door Ivonne » zo 01 aug 2010, 08:09

Gefeliciteerd met je mooie peerd! Goed toch?
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 01 aug 2010, 08:11

Jeeehjj! Ik vond het ook supergezellig! Leuk dat ik jullie huis nou ook eens heb gezien..jammer van het gesnurk ;) maar verder prima geslapen! Vond de dag in Dordrecht ook leuk..veeeel paarden en dingen te zien..van haffies tot mega trekpaarden en ezels..leuk! Ook veel FW mensen, ook al zo leuk! En Sjolvir en Do..heel leuk! Ohja, en een prijsje voor Sjol en mij..nog leuker!
Anouska

Bericht door Anouska » zo 01 aug 2010, 08:46

Gefeliciteerd Viv! Ben benieuwd wat er nou in de box gebeurd is.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Viv

Bericht door Viv » zo 01 aug 2010, 09:11

Nou wij ook, misschien zn kop gestoten aan het stroom draaadje wat ovenlangs zn box loopt (was Andy zn optie), kan echt niks anders bedenken. Vandaag eens kijken of hij weer niet wil.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 01 aug 2010, 09:15

jeetje wat is ie groot zeg, ik vond Exel gewoon een baby paard naast Cadiz :D

En wat raar dat ie ineens zo reageerde, je zou idd heel hard gaan denken dat er iets gebeurd moet zijn in z'n stal :?
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Megan

Bericht door Megan » zo 01 aug 2010, 09:23

Gefeliciteerd! Dat klinkt toch wel als een gezellige en geslaagde dag.

Een stroomdraadje in de stal :roll: dat zou best de boosdoener kunnen zijn.

Ik heb een poosje geleden gehad dat Zero panisch in de stal was. Geen idee wat het was, tot ik maanden later het oude aanhangertje wilde pakken die pal naast de stal stond. Die had volgens de garagehouder een klapband gehad..... Arme Zero.... Heeft toch wel een paar weken geduurd voor hij weer de oude was.
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » zo 01 aug 2010, 09:32

hmmm stroomdraadje zou best de dader kunnen zijn....

Ik vond hem gisteren zooooooo braaf!!!!!!!
En dat met laden viel ook wel mee, deed ie ook nog best netjes.
Hij vond het gewoon gezelliger als we er allemaal bij waren!

Volgend jaar gaat ie het helemaal maken op de keuring!!!!!

computer is zijn best aan het doen foto's te laden, gooi ze straks wel op FW.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Viv

Bericht door Viv » zo 01 aug 2010, 09:38

Sjolvir schreef:hmmm stroomdraadje zou best de dader kunnen zijn....
Even erover nagedacht denk ik dat dus ook. De avond ervoor was er nl nog niks aan de hand, die avond was het draad weer verzet van de weitjes en hing de hele kudde ertegenaan. Dus denk dat Theo de stroom heeft opgevoerd. Nu hangt die prikklok en de voedingsdraad dus open en bloot bovenin zn box (kop omhoog en hij zit ertegenaan) en tikt harder dan normaal.
Diesje heeft als jaarling vastgelegen in het stroomdraad en is er echt panisch voor dus zou best kunnen dattie door de verhoogde stroom en hardere getik nu zn box niet meer in wil. Zou toch wat zijn zeg.

Naja straks een updeet.
Afbeelding
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » zo 01 aug 2010, 09:49

Dan zou dat stroomdraadje best kunnen zijn....
Ik dacht dat hij mss wat last van de zenuwen zou kunnen hebben? Nou is Diesje wel een koele kikker, maar mss waren de voorbereidingen nu anders dan anders?
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Viv

Bericht door Viv » zo 01 aug 2010, 10:08

Tsja voorbereidingen mistten natuurlijk de grote baas :D Maar zo panisch als nu (ook thuis dus op stal) heb ik hem al jaren niet meer gezien. Op het terrein zelf wassie gelukkig superrelaxed. Naja we zien wel. Hoop maar dattie het jubileum ook nog trekt we zien wel komende week hoe hij is. Alssie zo schrikkerig blijft laat ik hem thuis, heb geen zin in ongelukken met de kar.
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 01 aug 2010, 10:30

Ondanks dat Diesje af en toe wat tegendraads was heb je volgens mij toch wel een erg gezellige dag hebt gehad met een goed resultaat.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » zo 01 aug 2010, 10:59

Jaaahh was echt supergezellig, bedenk me net dat het precies 10 jaar geleden is dat ik daar met Tjootje stond als 2 jarige.
Afbeelding
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » zo 01 aug 2010, 11:05

Hoi Viv, inderdaad vreemd dat-ie ineens zo reageert, maar als dat met een stroomdraadje te maken heeft kan ik me er iets bij voorstellen, heb gisteravond bij Jan het draadje verzet en ook even het draad gevoeld en dat is niet fijn... 8)7

Toch een leuke dag gehad zo te lezen....
Nathalie

Bericht door Nathalie » zo 01 aug 2010, 12:48

wat leuk en gefeliciteerd natuurlijk....brave man ook en wat super dat je gewoon meedeed aan best getoiletteerd :D :D :D
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Tass

Bericht door Tass » zo 01 aug 2010, 12:53

Gefeliciteerd Viv :D

Hij is echt super knap hoor en ook super groot :D.
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 01 aug 2010, 12:59

Gefeliciteerd met het resultaat! Netjes gedaan, zo helemaal alleen!
Geweldige actie idd, mee doen aan best getoilletteerd en dan nog iets winnen ook :D
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Mir

Bericht door Mir » zo 01 aug 2010, 15:11

Ik vond Cadiz ook erg braaf, heerlijk toch want het is een grote knoert, is niks als ie gaat boomslepen :D . Mooi resultaat weer en toch super dat je het idd all by yourself hebt gedaan (with a little help of your friends ;) )!
Esther

Bericht door Esther » zo 01 aug 2010, 17:26

Mooi resultaat voor dit langharige tuig, hihi..

Ehm, best getoiletteerd is niet alleen knippen hoor.. Wel een groot deel, maar een dikke staart, mooi pluk, netjes op de hoeven telt toch ook wel mee!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Viv

Bericht door Viv » zo 01 aug 2010, 19:38

Esther schreef:Mooi resultaat voor dit langharige tuig, hihi..

Ehm, best getoiletteerd is niet alleen knippen hoor.. Wel een groot deel, maar een dikke staart, mooi pluk, netjes op de hoeven telt toch ook wel mee!!
Nou in Dort niet hoor _O- Maar dat maakt ook niet uit, geen boog, geen prijs (ja troostprijs) al staattie nog zo netjes op zn hoeven met verse ijzers, met keurig geplozen staart (zonder schuurharen) en geen afgekloven lange manen (die toch echt meer zorg kosten dan een boogje (ik spreek uit ervaring) om ze netjes te houden). Maar deze houden we erin, volgende best getoiletteerd doen we gewoon wéér mee :D _O-

Ohja en vandaag liep meneer weer gewoon zn box in gelukkig en was braaf met inspannen (andy heeft nog even wat gereden in de bak). Gelukkig weer zorgje minder.
Afbeelding
Plaats reactie