Don diego :-(

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
kimmetjuh

Don diego :-(

Bericht door kimmetjuh » za 24 jul 2010, 12:21

Naar aanleiding van het topic van rowenna in discussie heb ik mezelf er dan toch toe gezet dit topic te typen!

Jullie weten allemaal dat Veline in 2007 een hengstveulentje ter wereld heeft gebracht met de naam Don Diego. Dit was natuurlijk helemaal super... Uiteindelijk was hij eigenlijk voor mij gefokt en het zou helemaal mijn paardje worden. Toen Diego 5 maanden was is gij in opfok gegaan en ik bezocht hem toen ook regelmatig.
Toen hij in januari naar huis kwam (in juni zou hij 3 worden) had ik natuurlijk volop ideen en leuke dingen in nijn hoofd om met hem te gaan doen.
Totdat ik te horen kreeg dat hij er op stijl en sprong uit moest.
Dit deed mij onwijs zeer maargoed ik had 'officieel' niks te zeggen (diego is uit goed vertrouwen nooit op mijn naam gezet).

Heel moeilijk, maar ik wist dat hij weg moest! Uiteindelijk ben ik op een woensdagavond diego aan het knippen enzo en komt de 'officiele' eigenaar mij zelfs nog gedag zeggen! Donderdags om 16.00uur uit mijn werk rijd ik naar de wei om te voeren enzo, war denk je, diego is weg.... Met tranen in mijn ogen wist ik niet wat ik moest doen, ik was woedend! Ik mocht ook niet weten waar hij heen was :-(

na ongeveer 4 weken kwam ik er via via achter dat hij naar een handelaar is gegaan in kaatsheuvel (bekend van tv bij 'das je goed recht'). Dit deed mij onwijs zeer.... Toen diego ongeveer 2 maanden weg was kon ik hier nogsteeds niet mee omgaan en zat ik echt in de put! Ik ben op internet gaan zoeken en vond hem! Hij stond inmiddels bij een hoefsmid en stalhouderij in kaatsheuvel! Ik schrok onwijs van de foto, mijn mannetje was zo'n 150kg afgevallen en zag er echt slecht uit. Hij stond weer te koop!
Na lang wikken en wegen had ik dan toch mijn stoute schoenen aangetrokken en die man gebeld...
Ik heb heel het verhaal uitgelegd en hij vroeg mij of ik eens wilde komen kijken naar hem?
Ik heb dit gedaan, nu zo'n 4 weken geleden.
Die man vertelde mij dat hij al bij 2 andere handelaren is geweest en nu dan bij hem staat! Hij had hem zo mager gekocht met als antwoordt van de verkoper (de handelaar van tv) dat hij heel slecht at... Ook steigerde hij met het in dien van het bit en hij kon niet eens aan een halster lopen!
Ik schrok hier natuurlijk onwijs van, dat is niet mijn paardje dacht ik!? We gingen naar zijn stalletje en alsof hij het wist begon hij te brullen en te draaien in zijn box...

De nieuwe eigenaar (waar hij ook te koop staat) haalde hem uit zijn box en zei ook dat hij hem zo nog niet gezien had! Hij was zo blij dat ik er was...
Hij zag er gelukkig goed uit! was weer wat aangekomen en die man wilde hem ook gaan beleren voor de kar! Alleen rijden was wat moeilijk, ze konden er geen weg mee! Ik bood aan om het eens te proberen en dat vond hij geen probleem. Ik ben erop gestapt en kon er zo mee wegrijden... Dit voelde natuurlijk super. Vervolgens heeft die man me gevragen of ik het misschien leuk vind om hem echt door te rijden? Ik vond het natuurlijk erg leuk en het is toch mijn ventje maar toch is het ergens ook wel moeilijk... Ik mag zo vaak komen als ik wil en die man is ook heel aardig maar toch, moeilijk!?
Ook bij veline is het toch allemaal wat moeilijker, ik ben gewoon zo boos en teleurgesteld...!?

Sorry voor het lange verhaal, maar nu heb ik het even van me afgeschreven, misschien dat dat helpt! Ik zit er nog altijd heel erg mee dat het zo is gegaan en dat diego op deze manier van me 'adgepakt' is.
Dewi, mijn eerste eigen knappe fjorden dame!!!
Veline, 1e klasse model!
Mijn meissie is dus STERMERRIE!!!
M1 + 7
Love_Jordy

Re: Don diego :-(

Bericht door Love_Jordy » za 24 jul 2010, 13:04

jeetje das wel hefig zeg...
Ik snap natuurlijk dat je hem heel erg mist, en een rot manier is waarop hij is weggegaan.'Maar ik zou Of hem helemaal terug nemen OF helemaal niet.
Anders krijg je dalijk weer hetzelfde, en is hij ook ineens weg'?
Het is een moeilijke situatie. En ik weet eigenlijk niet echt je te helpen met wat je moet doen.
Sucses ermee!
(en die paardehandelaar van Tv heb ik gezien, en heb daar werkelijkwaar geen Enkel maar dan ook geen enkel woordje goeds voor over netzoals iedereen, en dus echt een werkelijke nachtmerrie dat jou paardje daar terecht is gekomen Helaas)
Sterkte,
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★

L2 Startgerechtigd!

Keandra

Bericht door Keandra » za 24 jul 2010, 13:16

sterkte

en ook wel fijn dat je hem terug gevonden hebt en dat die smid zo begrijpensvol is, is ook wel super dat hij hem dan nog een kans wilt geven

zou eens goed nadenken wat je gaat doen, ofwel korte harde pijn nu of binnenkort, ofwel lange pijn en er nog meer moeite mee hebben
mss beter dat je hem toch officieel koopt als je zo erg aan hem hangt, heb je een zekerheid maar dat moet je dan financieel ook weer aankunnen

denk nu maar eens goed na voor je verdere stappen onderneemt

nogmaals sterkte
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » za 24 jul 2010, 14:43

poeh
als hij nu ook weer te koop staat denk ik niet dat ik hem zou gaan rijden e.d.
zometeen is hij weer in ene foetsie aangezien hij jou geen verantwoording af hoeft te leggen
dan denk ik idd dat ik hem zelf zou kopen :j

bij veline lijkt me idd ook heel moeilijk ik denk dat ik die eigenaar er toch op aangesproken had en als dat ruzie was geworden dan maar tot ziens, maar dat is misschien makkelijker gezegd dan gedaan

ik hoop dat je voor jezelf een beetje kunt beslissen wat je gaat doen!
misschien kopen en stoppen met veline, dan heb je lekker je eigen beestje
succes!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Fran

Bericht door Fran » za 24 jul 2010, 15:15

Pff lastig. Is altijd lastig met verzorgpony´s, de eigenaar beslist uiteindelijk altijd, zeker als je niks op papier hebt staan en hij zegt van ja doe maar wat leuk vindt er mee.
Als ik jou was en je het geld hebt dan zou ik hem kopen. Maar dat is aan jou. En dit keer sowieso goede afspraken maken, hoe aardig die mensen ook zijn. Zet iets op papier, dan weet jij en zij waar ze aan toe zijn. Succes en sterkte.
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Dennis

Bericht door Dennis » za 24 jul 2010, 17:13

Het beste wat je kunt doen is hem zelf kopen en als dat niet gaat nu afscheid van hem nemen, hoe moeilijk dat ook is en hoe veel pijn dat ook doet.

Hij staat nu bij een handelaar die jou niets verplicht is, er is dan altijd kans dat hij weer van de een op de andere dag weg is. Die ervaring heb je nu gehad en je moet je afvragen of je het risico wilt lopen om nogmaals dat te moeten ervaren.

Heel veel sterkte met je keuze
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Esther

Bericht door Esther » zo 25 jul 2010, 04:16

Ik ben het wel met de anderen eens.. Wees voorzichtig met de keuze die je nu te maken hebt.. Het doet sowieso pijn, maar wanneer doet het meer pijn, als hij nu weg is uit je leven of straks..

Ik dacht trouwens altijs dat Don Diego en Veline van jou waren..
Wat een rotsituatie zeg, sterkte er mee!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anna

Bericht door Anna » zo 25 jul 2010, 04:45

Wat een rot situatie zeg, ik dacht ook dat ze van jou waren, ik heb hem nog als veulen vastgehouden bij fjorvrili wat een schatje was het toen al, heel veel sterkte met het maken van jou beslissing :(:)
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » zo 25 jul 2010, 05:18

Ik dacht eerlij gezegd ook altijd dat Veline van jou was (en DD).
Ga volledig met Dennis mee, meteen kopen en alles weer zelf in de hand hebben of stoppen want als hij weer weg is ineens heb je weer pijn en begint de zoektocht opnieuw.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 25 jul 2010, 07:20

Hier nog iemand die dacht dat de paarden van jouzelf waren, niet dus. Ik kan je ook alleen maar datgene aanraden wat hierboven ook al gezegd is. Kopen of afscheid nemen en jezelf niet nog meer verdriet bezorgen. Zeker als je wel de mogelijkheid hebt om hem te kopen dan zou ik ook afscheid nemen van Veline. Je hebt dan lekker je eigen paardje waar jij alleen alles over te zeggen hebt.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
jessica
Contacteer:

Bericht door jessica » zo 25 jul 2010, 07:22

Jeetje wat erg zeg en wat een verhaal...
Ik ben het helemaal met Cindy eens. :j
Sterkte meid en succes met het maken van de juiste beslissingen.
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984

Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman

Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 25 jul 2010, 07:54

Moeilijk hoor! Ik kan me voorstellen dat het heel moeilijk is om de knoop door te hakken als je hem zelf niet over neemt om niet meer te gaan. Zeker na zijn reactie! Maar goed, voor jou en hem is het ook niet leuk als hij straks weer weg gaat...
Hoop dat je hem over kan kopen en lekker met hem aan de slag kan gaan. Maar idd wat de rest al zegt hij heeft geen verplichtingen naar jou toe!
Wat een tosk zeg die oude eigenaar van DD, snap er niks van dat ze zo met mensen om kunnen gaan. Je verzorgd ze samen toch al een hele tijd en dan zo van de een op andere dag je paardje weg doen. Ik snap trouwens ook niet dat als hij aan jou gegeven was hij hem nu ineens afneemt....
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 25 jul 2010, 08:21

ik zie dat ik niet de enige ben die dacht dat ze van jou waren, ik snapte het verhaal in het begin ook niet, totdat Fran die opmerking maakte over verzorgpaarden.
Als je de mogelijkheid hebt dan zou ik 'm kopen en lekker met hem verder gaan, heb je je eigen paardje. Is de eigenaar van Veline het daar niet mee eens, dan is het jammer en raakt hij z'n verzorgster van Veline kwijt. Zal jou overigens ook veel pijn doen denk ik, maarja je hebt dan wel "jouw" paardje terug.
Heel veel sterkte met je besluit
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
kimmetjuh

Bericht door kimmetjuh » zo 25 jul 2010, 14:47

Bedankt voor al jullie reacties.
Ik snap best wat jullie allemaal zeggen maar mijn situatie is toch anders denk ik!
Veline doe ik nu al 7 jaar, alles wat ze doet en kan doet ze met mij en heeft ze geleerd van mij... Sommige hier op fw weten hoe de relatie was tussen mij en de 'officiele' eigenaar van veline. Vroeg aan hem van wie de paarden waren en je kreeg als antwoord 'kim'.
Ik ben daar thuis eigenlijk zowat opgegroeid, hij is namelijk al 32 jaar kameraad met mijn vader!
Dat hij mij dit aan zou doen had ik ook nooit verwacht... Het doet nog elke dag pijn.
Zomaar stoppen met veline is dan voor mij ook niet te bevatten, ik geloof niet dat ik er dat nog bij kan hebben...

Diego kopen is natuurlijk allemaal een optie! Ik zou ook niks liever willen! Maar dan komt de 'maar' de hoek om!
Ik heb 3 jaar geleden een eigen bedrijf gestart wat helaas door de recessie vorig jaar op de klippen is gelopen. Ik ben hier noodgedwongen mee moeten stoppen. Alleen jullie snappen wel dat de bank wel elke maand met de handjes open staat...
Ik zit dus echt in een rot situatie :-(
Veline, 1e klasse model!
M1 + 7
Love_Jordy

Bericht door Love_Jordy » zo 25 jul 2010, 15:56

Dan moet je denk ik toch de knoop doorhakken, en je allen richten op Feline, En afscheid nemen van DD.
Dit klinkt zo hard. EN het is makkelijk gezegt dan gedaan. Als ik jou verhaal hierboven lees, Maak ik daarop uit dat Feline eigenlijk belangrijker is dan Diego. Hier moet je jezelf doorheen zetten En Feline kan je daarbij helpen. ZIj is je steun en toeverlaat. Het leven is hard en bestaat uit keuzes's maken. Heel veel sterkte..

Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★

L2 Startgerechtigd!

Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 25 jul 2010, 18:46

Love_Jordy schreef:Dan moet je denk ik toch de knoop doorhakken, en je allen richten op Feline, En afscheid nemen van DD.
Dit klinkt zo hard. EN het is makkelijk gezegt dan gedaan. Als ik jou verhaal hierboven lees, Maak ik daarop uit dat Feline eigenlijk belangrijker is dan Diego. Hier moet je jezelf doorheen zetten En Feline kan je daarbij helpen. ZIj is je steun en toeverlaat. Het leven is hard en bestaat uit keuzes's maken. Heel veel sterkte..
ik sluit me hierbij aan, want als je nu Don Diego gaat rijden, ga je je weer aan hem hechten en als die handelaar dan een koper heeft, sta jij weer met lege handen :? Ik denk dat je jezelf moet beschermen in deze meis, kan jij het aan om straks weer afscheid van hem te nemen?
Is het misschien geen optie om nog eens met de eigenaar van Veline te gaan praten en te vertellen wat je uitgevonden hebt over Don Diego? En wat er allemaal met hem is gebeurd? En hoe jij je voelt onder hetgeen er allemaal gebeurd is?
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Suus

Bericht door Suus » ma 26 jul 2010, 08:37

Poeh, wat lastig! Ik dacht eigenlijk metee'; stoppen met Veline. Een vent die jou zo behandelt zou ik niet meer willen helpen, ik zou hem nog niet aan willen kijken, maar goed, dat gaat niet zo maar. Veline is toch jouw paardje waar je al jaren mee bezig bent. Daar kan je niet zo maar weglopen. Maar gaat hij zo'n actie niet ooit ook met Veline uithalen? Daar heb je geen zekerheid over lijkt me.

Aangezien Don Diëge te koop staat weet je dat je weer afscheid moet nemen. Toch zou ik er wel over nadenken om hem te gaan rijden. Dan wordt ie in ieder geval door een vertrouwd iemand en op een fijne manier aangereden. Dat is voor hem alleen maar beter en fijner, zo vindt hij misschien ook een beter tehuis. Je weet dan ook waar hij naar toe gaat wellicht.
Je moet alleen voor jezelf bepalen of je het aankunt om hem straks weer gedag te moeten zeggen....
Morris, mijn superfjord!
kimmetjuh

Bericht door kimmetjuh » ma 26 jul 2010, 10:10

Suus, jij zegt eigenlijk precies wat ik voel!
Ik ben inderdaad wel heel bang dat met veline hetzelfde gaat gebeuren, ik vertrouw hem nergens meer in! Ik heb er natuurlijk ook wel over gedacht om veline gedag te zeggen maar dan kom ik weer op de wei en dan is ze zo blij dat ik er ben. Dan hinnikt ze en komt in volle galop aangerend en dan denk ik weer: kan ik het voor mezelf? En kan ik haar zomaar in de steek laten?
Het is zo moeilijk want ik ben inderdaad wel helemaal klaar met haar 'eigenaar'.
Ik heb ook gedacht om diego misschien wel te blijven rijden om de reden die jij al noemt suus... Maar inderdaad, kan ik dat wel aan! Het is niet 'zomaar een paard' dat ik voor iemand ga rijden om door te verkopen. Voor mij komt er veel emotie en ook wel liefde bij kijken, ik ben natuurlijk altijd diego zijn 'mama' geweest.
Ik vind het heel moeilijk, het liefst zou ik hem zelf terug kopen maar dat is op het moment gewoon even heel moeilijk denk ik.

@ ziggy: praten met de eigenaar van Veline is voor mij echt geen optie. Hij heeft mij zoveel afgenomen en zoveel pijn gedaan dat ik dat echt niet meer
wil. Eens houd het op natuurlijk.
Veline, 1e klasse model!
M1 + 7
rowenna

Bericht door rowenna » ma 26 jul 2010, 13:06

Als je om financiele redenen hem niet kunt kopen zou ik ik kappen met het contact, en geloof me is echt het beste.
Je weet dat hij weer door verkocht word, dan heb jij er al je tijd en liefde in gestoken, je bouwt weer een band met hem op en vervolgens word hij je weer afgenomen.
Het is natuurlijk helemaal jou keuze, maar denk er over na.
En misschien is het toch wel handig om met de eigenaar van Veline te gaan praten over of zij misschien ook weg gaat, is misschien niet leuk, maar als je er naar vraagt en je legt hem uit waarom je het wil weten en dat je het niet leuk vond hoe het gegaan is met Diego, misschien begrijpt hij je dan wel.
Sterkte er mee.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
kimmetjuh

Bericht door kimmetjuh » ma 26 jul 2010, 14:35

Het is allemaal niet zo makkelijk als dat je het kunt zeggen natuurlijk.
Praten met de eigenaar van veline is echt geen optie... Met hem valt namelijk niet te praten! Dit heb ik 1x geprobeerd voor diego weg was en daarvan was dit het resultaat. Die vlieger gaat dus helaas niet op :-(
Veline, 1e klasse model!
M1 + 7
Plaats reactie