Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Bella gaat vooruit!!!! 
Auteur Bericht

Bericht Bella gaat vooruit!!!!
Hallo, daar ben ik weer eens!
Even een update, want we hebben al die tijd natuurlijk niet stil gezeten, en de fjorden ook niet, haha.
Ik ben met name heel erg trots op ons meissie Sjaan en haar eigenste Bella, die echt zóóó braaf is en met alles wat we voor haar verzinnen zo haar best doet, dat het me zelfs ontroert...

Ik ben (onder professionele begeleiding) dit voorjaar voor het echie begonnen Bella te beleren, ze is nu een ruim jaar bij ons en nog effe lekker doorgegroeid, zodat ze ons goed kan dragen. In maart is ze vijf jaar geworden en onze dochter Sjaan is vanaf vorige zomer al aan het lessen met haar, om grondwerk te leren (Parelli), één van onze pensionklanten is zo lief om haar elke week een hele middag les te geven(!)
Dit hebben we gedaan om Sjaan een goede en positieve band te kunnen laten opbouwen met haar pony.
Er op gezeten hadden we al en zadel kende ze ook.
Verder kende Bella nog helemaal niets; het geven van haar hoefjes was al een hele moeilijke opgave voor haar; dat resulteerde in een ontwrichte schouder van mijn man...
Groot was dus gisteren mijn verassing en trots, toen Sjaan aan ons liet zien hoe braaf Bella alle vier haar hoefjes voor haar optilde en ze ook nog eens uit liet krabben(!)

Het inrijden gaat ook heel erg naar mijn tevredenheid, longeren kent ze nu goed, en we hebben al stukken voorwaarts gestapt en zelfs gedraafd, met een apetrotse Sjaan erop, ze pikt het echt heel snel op en volgens mij vindt ze het ook echt leuk (gek op aandacht)
We doen het trouwens wel echt rustig aan, mijn instructrice heeft me ook op het hart gedrukt niet te veel te vragen in een te korte tijd.
Ze moet nog zoveel leren en dat kan niet allemaal tegelijk.
maar goed, daar weten jullie alles van, hè.

Met Zibby ben ik ook aan het longeren geslagen en verrek, hij doet 't!!
In de bak is het nog steeds een aap, maar dat wordt al weer wat minder, gewoon volhouden.

Ik was nooit zo'n fan van Parelli, maar als ik zie wat het resultaat is als ik naar Sjaan en Bella kijk, kan ik die man wel zoenen; een klein half jaar geleden mocht Sjaan van mij niet eens in haar eentje met Bella aan de slag, omdat ik het gewoon te link vond en nu...wat kan het veranderen hè.
Nou, ik vlieg weer verder op mijn roze wolk, ik houd jullie wel weer op de hoogte!

(Heb dit bericht ook op Bokt geplaatst, sorry als je dit dus twee keer leest...moet het gewoon aan iedereen kwijt!)

di 15 jun 2010, 10:21
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 1 bericht ]