Hond gered

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Ziggy

Hond gered

Bericht door Ziggy » ma 07 jun 2010, 10:05

Vanmorgen voor het eerst een ritje gemaakt vanaf ons nieuwe (en wat mij betreft laatste) stekkie. Nou ken ik de omgeving daar redelijk goed, dus ik wist dat vlakbij een park was. Lekker op ons gemakkie naar het park gestapt, onderweg best "enge" dingen tegen gekomen zoals een vrachtwagen die geladen werd, kwam een man met zo'n karretje aan met kratten, waar Vera ineens heel goed voor kon wijken 8)7
Nou in het park kwamen we gelijk een lekker bergje tegen yeahhhhh die hebben we hier ook dachten Vera en Exel, dus dat was gelijk even standje race :D
Hier en daar een bruggetje wat met gemak genomen werd, totdat we bij een bruggetje kwamen met maar 1 leuning en ik dacht: "bah dat is niet prettig", hierop besloot Vera dat zij het bruggetje ook heel eng vond, maar daar kwam dappere Exel met Samantha en die liepen er overheen en ja als Exel het durft dan durft Vera ook ineens.
Ineens kwamen we een loslopende hond tegen, nou heeft Samantha daar in de buurt een dierenwinkel en ze herkende de hond. Alleen baasje zagen we niet, Samantha werd ongerust, want Maatje gaat nooit ver bij zijn baasje vandaan. We besloten om het baasje te zoeken, maarja Maatje was bang voor de paarden en liep telkens voor ons weg. We hebben hem toen maar op een afstandje gevolgd in de hoop dat we zijn baasje tegen kwamen.
Ging die oen naar broedende zwanen := , zo die werden toen behoorlijk vals zeg, gelukkig had Maatja ook door dat de zwanen niet lief waren en liep hij gauw weg.
Nou was Maatje heel slim en bedacht een manier om die 2 gele monsters achter hem ook kwijt te raken, dus hij ging over een heel smal bruggetje waar wij niet over konden met de paarden |o Op dat bruggetje zat een man te vissen en wij vroegen of hij iemand naar een hond had zien zoeken, nee dat had hij niet :\
En terwijl we met die man stonden te praten hoorden we ineens iemand roepen naar Maatje, daar kwam het vrouwtje van hem aan gelopen, alleen Maatje liep maar verder en verder richting de drukke weg.
Hij liep op het graspad, daarnaast is een slootje en daarnaast is een fietspad met de grote weg, dus wij zijn in de berm naast het fietspad gaan draven om eerder bij de uitgang te komen waar Maatje z'n pad zou eindigen. We waren net op tijd om hem tegen te houden, toen hadden we voordeel dat hij de paarden eng vond en dat hij terug liep in de armen van zijn vrouwtje.
Het arme dier was compleet van slag, het is al een oud beestje en wijkt nooit meer dan een meter van z'n baasjes, alleen nu was er ergens iets mis gegaan en was hij dus z'n vrouwtje kwijt ;(

Na deze reddingspoging konden wij alweer terug naar de wei, want Samantha moest haar dochter om 12 uur uit school halen. Komen we bij de wei aan, horen we in de verte al gehinnik en daar kwamen 5 paardjes naar het hek gegaloppeerd om Exel en Vera "welkom thuis" te wensen. Dit was zo mooi om te zien en horen, ze horen er nu echt bij :))

Op deze manier mogen mijn weken altijd wel beginnen *D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Faith5

Re: Hond gered

Bericht door Faith5 » ma 07 jun 2010, 15:07

Wat hebben we weer heerlijk gereden. Helaas hadden we het te druk met The Dog Rescue, zodat foto's dit keer ontbreken := .
Clau je moet toch leren om ook op een hogere snelheid foto's te maken :)) .
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 07 jun 2010, 17:14

ja hoor zie je het voor je? In galop ff een foto maken met me telefoon 8)7
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 07 jun 2010, 19:36

Wat een verhaal! Als jullie maar niet iedere week van die gekke avonturen beleven! ;)
Ivonne

Bericht door Ivonne » ma 07 jun 2010, 19:40

gelukkig is Maatje weer terug bij zijn baasje. Goeie actie +:)+
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 08 jun 2010, 05:33

kristelhans schreef:Wat een verhaal! Als jullie maar niet iedere week van die gekke avonturen beleven! ;)
nee want dan komen we nooit toe aan het vinden van het meertje waar we met de paarden in kunnen

silvericathy

Bericht door silvericathy » do 10 jun 2010, 14:24

krijg in eens een beeld in mijn hoofd van een clau en een vera en dan in galop achter hond aan terwijl clau met een lasso zwaait.... :D
(L) Exel & Vera You Changed My Life For Ever (L)

http://i933.photobucket.com/albums/ad17 ... _003-6.jpg
Plaats reactie