mijn rots in de branding

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Ziggy

mijn rots in de branding

Bericht door Ziggy » za 15 mei 2010, 18:28

ik kreeg gisteravond een smsje van de eigenaresse van de wei of ik zin had in een buitenritje vanmiddag, ja tuurlijk :)) Zij weet ook meer routes, altijd handig, toch?
Ze zou de eigenaresse van Boy ook meevragen, dus ik vroeg aan haar of ze nog een ruiter wist, want Exel blijft echt niet alleen in de wei staan, die breekt onherroepelijk uit, heeft ie bij Cathy ook een paar keer gedaan en Vera alleen laten vond ik ook niet zo'n strak plan. Ze staan hier tenslotte pas kort.
Nou ze zou vragen of 1 van de zusjes van dat meisje van Boy mee wilde, nou die kon je niet blijer maken, dus vanmiddag met z'n vieren op pad.
Meisje op Vera gezet en ik op Exel, eigenaresse van weiland vroeg of die van mij een beetje bomproof zijn, omdat Bravoure weleens zou kunnen gaan klieren. Ja hoor, die van mij gaan overal langs........................ behalve dus als het voorste paard omdraait kwam ik vandaag achter |o
Bravoure draaide om voor puin wat in de berm lag, dus ik Exel voorop gezet, meisje op Vera bleef op veilige afstand van die omdraaiende paarden. Nou Exel ging er dus ook niet langs, dus Joyce van Bravoure afgestapt en er lopend langs, nou de rest ging netjes mee.
Op een gegeven moment moesten we over een bruggetje, Bravoure draait om, Boy en Exel mee grrrrrr. Exel je gaat normaal overal langs en nou gedraag je je als een baby -:(-
Stuk verder besloten om dat meisje met Vera naast me te laten lopen en samen voorop, dat ging super. Tot ik even alleen voorop liep met Exel en hij ineens weer "iets" zag. Heb ik tegen dat meisje gezegd dat ze Vera maar even voorop moest zetten en ja hoor daar ging Veertje zonder twijfelen overal langs.
De rest van de rit moest Vera dus bij alle "enge" stukken voorop en zo heeft ze de 3 heren weer veilig thuis gebracht.
Wat Exel mankeerde is me een raadsel, die gaat normaal overal langs, maar ik denk dat ie zich door die andere 2 mee heeft laten slepen.
Ik ben in ieder geval wel ontzettend trots op mijn meisje die toch maar stoer in een vreemde omgeving even 3 heren overal langs heeft geloodst :))
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Faith5

Re: mijn rots in de branding

Bericht door Faith5 » za 15 mei 2010, 20:54

whahaha ik hoop wel dat je ook op de omgeving hebt opgelet, zodat we weer een keer een leuk tochtje kunnen maken :=
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 15 mei 2010, 21:04

Faith5 schreef:whahaha ik hoop wel dat je ook op de omgeving hebt opgelet, zodat we weer een keer een leuk tochtje kunnen maken :=
ja was een leuk rondje met wat bruggetjes, alleen kwamen we weer langs die rothond -:(-
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

AmonDhay

Bericht door AmonDhay » za 15 mei 2010, 23:44

:D wat een fantastisch verhaal!!

Geweldig hoe dat dan weer gaat.. Zo herkenbaar!
Wat heb je dan een trots gevoel hé dat je veer zonder twijfel overal langs loopt..
Amon-dhay mijn Schatje!! :D
(Manus x Ragni v. Lenngard)
foss

Bericht door foss » zo 16 mei 2010, 05:37

Fantastisch ja paarden kunnen je aardig in de zeik nemen en je lekker voor schut zetten.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 16 mei 2010, 07:58

@AmonDhay: ja ik was uiteraard super trots op mijn bomproof Veertje *o/* Had alleen van Exel dat gemiep niet verwacht, voelde me echt even voor l*l staan |o

@foss: ja echt wel, Vera liet zien dat ik geen onzin had verteld over ze, maar Exel maakte er duidelijk een potje van de draak }-)

lientje

Bericht door lientje » zo 16 mei 2010, 08:26

Ik weet precies hoe je je voel, Yuur heeft nu ook zo'n fase onder het zadel :@

Sinds onze nieuwe pensiontopper er staat die dus wel eens wil mutsen is yuur het gaan overnemen.

Maar moet zeggen dat een paar goede tikken voor zijn billen aardig geholpen hebben :d

Maar je voelt je inderdaad knap hammerysk :P
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 16 mei 2010, 09:17

die tikken op z'n billen heb ik ook geprobeerd, maar we gingen nog harder achteruit ipv vooruit _-:(

silvericathy

Bericht door silvericathy » wo 19 mei 2010, 09:47

Ziggy schreef:die tikken op z'n billen heb ik ook geprobeerd, maar we gingen nog harder achteruit ipv vooruit _-:(
miss de volgende keer ergens voorin tikken ipv achterin.. 8)7 gaat hij miss vooruit :=
(L) Exel & Vera You Changed My Life For Ever (L)

http://i933.photobucket.com/albums/ad17 ... _003-6.jpg
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » di 25 mei 2010, 06:32

Ik herken het wel. RB heeft soms ook van die "als je er nu niet langs gaat dan spijker ik je hier tegen een boom" fases. Meestal gaan ze net zo snel weer weg als ze gekomen zijn.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 25 mei 2010, 15:30

nou dit stukje blijft een vervelend stukje voor ze, heb begrepen van Joyce dat alle paarden daar problemen maken

Anouska

Bericht door Anouska » di 25 mei 2010, 17:40

Gelukkig dat Vera wel liet zien dat ze bomproof is.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Plaats reactie