Eerste les gehad!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Cindy+Uniek

Eerste les gehad!

Bericht door Cindy+Uniek » wo 04 nov 2009, 06:32

en die was helemaal super!!!!!!!!!!!!!!!!

omdat dus mijn eigen bak nog te zwaar is (moet nog even wat meer regenen)
heb ik bij reinanda gelest op haar paard
zijzelf op de schimmel casper(officieel Z1) en ik op de tuiger melvira(officieel Z2)

het was inmiddels zo erg met ze, dat ze niet meer voorwaarts waren, nergens meer op reageerden, het gewoon niet meer wilde...

ik had natuurlijk ruim een jaar geleden al een keer een jaar les gehad op de Antoine de Bodt manier, dus sinds een paar weken was ik haar hiermee al aan het helpen en merkte we vooral bij casper al veel vooruitgang, met melvira liepen we vast, dus daar moest ik dan maar op :P

We hebben les gekregen van Monique Hijdra (MH Stables uit Houten)
zij heeft zelf Prix st George gereden én de opleiding bij AdB gehaald (niveau 3, het hoogste tot nu toe behaald samen met een paar anderen waaronder onze fysio www.horseinmotion.nl)

zij heeft zelf zo'n beetje alle methodes gehad die je maar kan bedenken, net als wij paard helemaal vast gereden vroeger, zelfs bij anky gelest etc
en nu kijkt ze vooral goed naar paard en ruiter en voegt op die manier van alles bij elkaar om het voor de combinatie te laten werken

zoals ze ook zei 'de basis hoort gewoon bij alles hetzelfde te zijn, een rechtgericht paard wat van achter naar voren loopt'

reinanda begon met casper, zij moest uiteraard nog wat uitleg krijgen over de logica en het hoe en waarom, maar aan het einde van de les had ze al een redelijke aanleuning! casper vond ze mooi los in zijn nek/kaak alleen hij loopt voornamelijk met zijn achterhand te ver achter de massa, dat wordt zijn grote werkpunt

daarna ik met melvira, fijn puntje was dat ik al goed had leren 'voelen' en netjes voor me uit bleef kijken (wat ze bij reinanda het hele uur heeft geroepen hihi)
nu bleek ook waarom we met mel vast liepen... die was te lang op een te strenge binnenhand gereden, vast in de kaak....

ook ik had al redelijk vlot (in de stromende regen) een mooie verbinding, ik heb alleen de neiging om als ze lekker in aanleuning komt, dan teveel toe te staan waardoor er helemaal geen contact meer is en op dat moment is dan alles weer kwijt... we moeten gewoon nog even gaan zoeken naar het 'elastiekje' wat we in handen moeten houden (of wat ik ook een goede vond 'het vogeltje in je handen mag je niet doodknijpen, maar ook niet zo los laten dat hij wegvliegt')

ik had al een beetje het idee dat ik bij de vorige instructrice niet veel verder kwam en dit bevestigde zij ook... ik had in een jaar tijd eigenlijk maar zo weinig geleerd dan alleen de basisoefeningen in stap/draf/galop maargoed zij had dan ook haar opleiding bij AdB niet gehaald mede door 'te weinig ervaring'

ik voelde nu iig na dit ene uurtje al een hoop meer qua aanleuning e.d. dan zij mij in dat jaar uitgelegd had bij uniek (dat was vaak nog óf los óf vast en meestal te los, omdat ik niet meer vast durfde te houden, omdat ik te bang was dat het teveel was)

over 2 weken ga ik op casper en reinanda op melvira en de keer erop hoop ik met uniek te kunnen beginnen!
wij zijn iig helemaal happy
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
rocky&moby

Re: Eerste les gehad!

Bericht door rocky&moby » do 05 nov 2009, 10:31

volgens mij heb ik een tijdje terug op bokt foto's van die 2 gezien, ik vond ze er toen alles behalve z waardig uitzien. Terwijl een jaar of 1 1/2 jaar terug op wedstrijd ik de tuiger best leuk vond. Iemand van mij stal rede toen op dezelfde wedstrijd ook z1 met haar tuiger ruin.

Leuk dat lessen zo goed gaat, straks lekker met uniek?
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » do 05 nov 2009, 14:44

rocky&moby schreef:volgens mij heb ik een tijdje terug op bokt foto's van die 2 gezien, ik vond ze er toen alles behalve z waardig uitzien. Terwijl een jaar of 1 1/2 jaar terug op wedstrijd ik de tuiger best leuk vond. Iemand van mij stal rede toen op dezelfde wedstrijd ook z1 met haar tuiger ruin.

Leuk dat lessen zo goed gaat, straks lekker met uniek?
ja klopt, dat is zij :D
daarom liep ze dus ook vast :+

ja ik hoop nog 1 keer daar te lessen en de keer erop lekker op uniek!
Daphne

Bericht door Daphne » do 05 nov 2009, 20:40

Leuk he, weer lessen! Klint wel of deze manier van lesgeven goed voor jou/jullie werkt :j
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » vr 06 nov 2009, 06:56

Daphne schreef:Leuk he, weer lessen! Klint wel of deze manier van lesgeven goed voor jou/jullie werkt :j
het is niet echt 'die manier'
deze vrouw is helemaal geen 'antoine de bodt aanhanger met oogkleppen op'
:D

zij had ook al prix st george gereden voor ze volgens mij wat met AdB heeft gedaan
ze combineert gewoon heel veel dingen tot 'lesgeven'
en ik denk dat dát het gewoon goed maakt

het enige wat je bij AdB gewoon goed leert en waar die instructeurs dan ook imo beter op letten, is dat je eerst begint met ontspanning op zoeken en rechtrichten en dát vergeten heel wat 'overige' instructeurs (ik heb er iig door de jaren heen nooit niet 1 gehad, anders had ik uniek niet vast gereden denk :D

edit: ze heeft trouwens ook gewoon 3 fasen orun en ze is Z jury :D
dus de combinatie van dat alles en hoe ze uitelegd en hoe ze lesgeeft bevalt goed
Plaats reactie