Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Bye paardjes! 
Auteur Bericht

Bericht Bye paardjes!
Yep, gisteren paardjes weer in een geleend (superdeluxe! ik ga een bank overvallen en me zelf zo'n ding aanschaffen) vrachtwagentje gepropt en op weg naar Néthen. Eerst Jaldiña op de vrachtwagen, dan Falcje erachter... Nou.. eer die dikkie doorhad dat zijn achterbeentjes er ook écht bij moesten als we dat vrachtwagentje dicht wilden krijgen, dat had wel even wat in. Volgende keer toch echt dikkie eerst en Dientje erna, die is minder moeilijk te overtuigen..

Twee redenen voor onze escapade: Falco wordt onderhanden genomen door de smid van die stal. Helaas heeft hij te veel cliënteel in Wallonië en te weinig in Vlaanderen waardoor hij het niet ziet zitten om voor twee paarden naar Rotselaar city af te zakken. Wil de smid niet naar ons, dan gaan wij naar de smid! Het was nu de tweede keer dat hij dikkie onder handen nam en ik merkte enorm veel verschil! Hij krijgt zowaar een hieltje en van die lange tenen is geen spoor meer! Na een Beslagje met equilibriums zonder lippen nu equilibriums met twee lippen om zijn voetjes wat meer te stabiliseren. Het gaat echt de goede kant uit! Na vier jaar eindelijk een smid die platvoeten, struikelen en aantikken verleden tijd heeft gemaakt.. Je zou voor minder lyrisch worden! Mijn zoektocht naar een goede smid in mijn omgeving loopt natuurlijk onverminderd voort... Kan echt niet om de 8 weken het vrachtwagentje van die vriend gaan lenen...

Reden twee is dat Pj en ik volgende week een weekje gaan stalsitten.. Beetje eng, maar wel leuk om zoveel vertrouwen te krijgen van de eigenaars. Ze gaan een weekje naar Golegã (Portugal) naar de week van de Lusitano. Wij gaan een weekje paarden verzorgen in Néthen :) de onze moesten dan uiteraard wel mee. Ze zijn alvast vooruit gereisd :)

Komende week zal ik er dus niet vaak zijn, maar zal jullie wel voorzien van een fotoverslagje!

http://pijama.come2me.nl

di 03 nov 2009, 08:14
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 1 bericht ]