Vandaag kwam Callista zadels passen.
De eerste die eerst de rugbespiering voelde en bekeek, de breedte van haar rug voor en achter opmeette, bekeek op welk stuk van de rug het zadel mocht liggen (een erg klein stukje bij Zanoukje

Vervolgens even twee Zaldi's (waar ik eigenlijk voor dacht te gaan) erop gelegd, maar die waren allebei te lang voor Zanouk haar rug.
Hierna kwamen we uit bij de Strada en de Jeremy Rudge. De laaste wordt alleen helemaal op maat gemaakt dus viel niet zo erg te passen.
Voor de Strada's werden eerst de bomen van de zadels op Zanouk haar rug gelegd. Callista twijfelde en beetje welke er nou beter paste, de ene keer leek het de een te zijn en de andere keer de ander

Conclusie: Zanouk moest even stoppen met friemelen, aandacht vragen en om zich heen te kijken en 'gewoon' voor zich kijken, arme pony

Hierna gereden met het eerste zadel. Help wat was dat opeens breed. Zat veel dichter op Zanouk waardoor ik meer haar vorm moest volgen en dus niet op een 'punt-achtige' vorm zit zoals bij mijn zadel nu.
Verder zat het zadel erg lekker, nergens hobbels en bobbels. Eigenlijk is het zelfs een beetje een kaal zadel.
Toen ik ging draven begreep Callista wel een beetje waar ik tegenaanloop (naast de korte en brede rug van Zanouk), haar rug beweegt vrolijk mee. Dit zadel is flexibeler dan 'gewone' zadels en dan de Jeremy Rudge.
Voor een logisch verhaal hierover zie: http://www.exclusivesaddles.com/html200 ... -about.htm
Over 't zadel: http://www.exclusivesaddles.com/html200 ... esprit.htm
en even een plaatje

En ik heb er een lichtbruin zadel besteld, gewoon omdat 't er in het zwart helemaal zo weinig zadel overbleef en bruin eigenlijk stiekem wel mooi stond .. dus nu heb ik weer genoeg te vragen met de feestdagen de komende tijd...ik denk dat ik een fonds ga oprichten.. help Nienke en Zanouk in het bruin

Nu nog 6-8 weken wachten...

vorige verhaal

Pff wat heb ik daar een hekel aan inmiddels

Inmiddels is het drunens ruiterhuis 2 keer langsgeweest..
De eerste keer was meer oriëntatie, conclusie: hij moest bredere zadels meenemen als hij weer kwam...
Gister heb ik op van alles gezeten.. een zelfde anatomica als ik al heb maar dan een boommaat breder, een nieuwe model van anatomica, met voor mijn gevoel enorme kniewrongen, zat niet lekker, vervolgens zo'n beetje alle euroridings, welke allemaal echt niet mijn ding zijn (zwabberde ik alle kanten in op of ik werd juist 'klem' gezet door alle hobbels en bobbels in het zadel, en waarvan er één goed leek te liggen op Zanouk, geen idee meer welke ) een bates zadel heb ik ook nog 2 seconden op gezeten, paste niet en zat niet, prestige wilde ik proberen maar had hij niet in de goede maat... verder heb ik op een albion slk gezeten.
Die zat eigenlijk wel heel lekker, maar was voor Zanouk nog te smal (was ook weer een smallere boommaat dan de andere gepaste zadels), een bredere had hij nu niet mee laat staan een breder zadel in een kleinere inch maat..
Die gaat hij nu bestellen, dan gaan we weer passen...
De bredere anatomica lag wel wat beter dan degene die ze nu heeft, maar durf ik toch niet helemaal meer aan.. de albion zat ook echt lekkerder en ik zat dichter bij Zanouk, dus die gaan we nog een maatje breder passen.. als hij die binnen heeft
En als die niet passen ga ik huilen

Iemand nog briljante tips/aanraders