10 augustus 2008. Ik reed mijn laatste L2 wedstrijd en in de eerste proef ging het echt heel goed, 185 punten! Yeah M1! 2e proef, ik zet een middendraf in en hij knalt keihard kreupel de proef door..
Op het land gezet, nooit meer beter geworden.
Verschillende klinieken bezocht, eerst slootdorp, (3x geweest) hij zou atrose hebben op zijn kogel. Hij reageerde niet op de inspuitingen dus volgens hem was het einde verhaal!

Hup naar Utrecht, met mn foto's en mn verhaal. Alle onderzoeken gehad die ik kon hebben, foto's, buigproeven, verdovingen etc. Het kwam onderin zn voet vandaan, maar op de foto's was niets te zien..

Om er achter te komen wat hij nou precies had (het zat bij zn hoefgewricht) moest ik een MRI scan doen. Ik wilde Nimroy niet onder gehele narcose ivm zn gewicht/leeftijd/bronchitus. Ik werd doorverwezen naar Emmeloord voor een staande MRI scan. Zo gezegt zo gedaan..
Hieruit kwam helaas iets minder goed nieuws.
Hij had flinke verwondingen in zijn voeten aan zijn hoefbeen, straalbeen en diepe buigpees.
Zn straalbeen was klasse 3 beschadigd.
Verder heeft hij in zijn hoef ten grootte van kiezelsteentjes, verwondingen zitten.
Zn diepe buigpees was op de aanhechting van het bot afgescheurd.
Eerst kreeg ik te horen dat ik nog een kans had dat het geneesde (ook al lag deze onder de 50%..) daarvoor moest hij op boxrust, op dieet en iedere dag enkel 15 min over het harde stappen. Hij mag niet los, want daar kan het goed mis mee gaan. Dit heb ik 2 dagen gedaan (want als je zoiets hoord ga je niet twijfelen) alleen na 1,5 dag kwam het besef.. en de vragen..
Hierop heb ik besloten de arts nog even te bellen over de prognose. Ik had nog al wat vragen, zoals; word hij ooit nog de oude? Mag hij ooit nog los? Zal hij ooit nog pijnvrij worden?
Hierop was het antwoord van de arts dat de kans dat Nimroy er ooit nog bovenop komt.. zeer klein is.
Volgens de scan moet hij ernstige pijn lijden aan zijn voet (ook al laat hij het niet altijd merken. )
Om te kijken of hij er nog bovenop komt zou ik minstens 1 jaar moeten lopen met hem, met daarbij enkel boxrust en dieet.
Helaas zet je Nimroy niet zomaar op boxrust als derest lekker buiten aan het spelen is. Ik heb het 2 dagen gedaan, en hij heeft de hele tent op zn kop gezet en dat gaat ten koste van zijn voet (als hij ook niet los mag.. ) Buiten dat moet je bedenken dat hij al bijna 9 maanden op deze erge pijn loopt, en ik kan hem niet langer laten lijden.

Ik heb van hem geleerd te vechten voor wat ik wil.. maar deze keer heb ik de strijd verloren..
Ik heb van hem geleerd sterk te zijn in tegenslagen.. Dus deze keer moet ik voor hem ook sterk zijn en hem uit zijn lijden verlossen.
Nimroy heeft met deze slijtage altijd zijn kiezen op elkaar gehad en doorgaan.. Deze keer moet ik mijn kiezen op elkaar zetten en doorgaan.. Hoe zwaar dat ook zal vallen.
Mijn vriendje, mijn maatje, door dik en dun.. Ik moet eerlijk zijn, zoals hij ook altijd is geweest tegen mij.
Het verscheurt mijn hart.. Maar op Donderdag 4 Juni, word mijn grootste Kanjer met een mega goud hart, ingeslapen.

Tot die tijd staat hij heerlijk op het land en verwen ik hem met lekkere dingetjes en knuffels, waar hij zo gek op is.