kon vanmiddag Ubie wel dooien, ik kwam met Brent en de wormpasta's aan, paarden stonden buiten, haal r 1 spuit uit, loop naar ubie, die staat rustig dus leg mijn hand onder langs over zijn neus heen, kom met de wormpasta naar zijn mond, duw m zachtjes zijn mond in, hij looopt naar achter, ik loop mee maar meneer draait zich weg en ik heb geen hou vast, ok denk ik, dan maar halster pakken, loop dus met halster naar m toen (brent had ik al zadelkamertje in gestuurd, Ubie had zich verstopt achter de hooiruif, was niet van plan zich te laten pakken, flipt helemaal en loopt zo doopr t stroomdraad heen, tsjakka, sluitingen kapot en ubie in volle galop t boeren pad op, haakon was gelukkig de stal in geschoten dus die snel dicht gedaan, eerst brent gechecked, die stond gelukkig nog binnen, ik heb aan begin van boeren pad bij mijn wei , het hek dicht gedaan en met halster 150 meter over boeren pad naar achter waar meneer gras stond te eten, wat denk je kom ik aan, probeert die oetl+l eerst nog verder te lopen maarja afgesloten, draait ie zich om, staart omhoog en zoefff, zo langs mij heen weer richting stal. ik kon m wel dooien!!!
ik weer naar stal terug gelopen.....maarja zag mijzelf al 10x heen en weer achter m aanlopen, dus brokjes gepakt m n handje gegeven en vast kunnen maken aan halster!!! oeeeee was boos, hij had de brokjes ook noet verdiend maarja moest toch wat, nou hem bij haakon in stal gezet, eerst Ubie die wormspuit in zijn mik gedouwd, beest helemaal gespannen, haakon ook, sloeg echt nergens op, toen maar eten gegeven om ze tot rust te krijgen, beetje geaaid en toen stroomdraad gerepareerd, moest nog op en neer naar de hubo aangezien hij een bevestiging stuk van de geleider had gesloopt,
dom beest paniek om niks, maar goed, wormpasta's op (haha mijn wil is wet) en paarden weer enigszins met rust op stal, zal m laten lopen maandag

had echt zoiets van, ggrrr je gaat de worst in, maar goed dat meen ik natuurlijk niet