wat een lekker.....

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Jankeke

wat een lekker.....

Bericht door Jankeke » vr 27 feb 2009, 14:09

....ding is Vlin toch. Ik heb zo vaak geklaagd dat hij geen rem heeft of dat ik er niet meer mee naar buiten durf.
Maar vandaag alleen naar de les gestapt.(=half uur). Heel rustig, op advies van mijn instructrice, omdat hij te gehaast stapt en daardoor zijn passen niet afmaakt. Ook regelmatig halt gehouden en enkele pasjes achterwaarts gedaan. Zelfs gedraafd.....en dat ging alles heerlijk onder controle met ontspannen teugeltje!!!!! *o/*
In de bak veel gedraafd en voltes gereden. Die voltes ook verkleind en weer vergroot en toen ging hij, zonder dat ik verder iets deed, heerlijk met gebogen hals lopen!!!!!!!!!!!!Hij raakte helemaal ontspannen. Het voelde zo super aan. Ik voelde gewoon dat hij zijn achterbenen meer gebruikte. Toen er een ander paard in de buurt kwam werd hij wel weer even hyper maar dmv de nodige korte ophoudingen kreeg ik hem weer helemaal terug en liep hij even later weer zo ontspannen!!!!! Het klinkt flauw, maar ik kreeg tranen in mijn ogen dat hij dit nu deed zonder druk van de teugel of wat dan ook. Wat een poepie :+: !
Ook de terug weg ging soepeltjes. Eerst wilde hij er even de turbo op zetten maar ook toen had ik hem snel terug en zo kon ik hem heerlijk uit laten stappen.
Ik ben zo blij, het gaat nu al een aantal ritten en lessen zo ongelofelijk goed!!! Ik heb zelfs al weer in de bak gegaloppeerd! het gaat helemaal goed komen!!!!
Braaaaaaaaf paardje. :)ddd :)ddd :)ddd ik ben zo blijijijij, zooo blijijij, da'k weer lekker op mijn eigen paardje rij :)ddd :)ddd :)ddd
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
nina1993

Re: wat een lekker.....

Bericht door nina1993 » vr 27 feb 2009, 15:06

Heerlijk om zo met hem bezig te kunnen zijn. Ik wil ook weer zo graag met ze aan de slag, maarja, als ik vrij heb gooit het weer roet in het eten.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » vr 27 feb 2009, 15:47

Datie een lekker ding was dat wisten we al wel ;)
Heerlijk dat het rijden nu zo goed gaat!
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 27 feb 2009, 16:33

Goh, het lijkt wel of je blij bent of lijkt dat maar zo? Geniet er maar lekker van dat het zo goed gaat.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Jankeke

Bericht door Jankeke » vr 27 feb 2009, 16:43

Nina11993; dat probleem ken ik. Hoeveel lessen er al niet door mijn neus geboord zijn door regen, vorst of storm....Maar toch blijven proberen. Al is het maar voor een uurtje.

Nientje-Pjotr: ach ja...dat wisten jullie al maar het is af en toe zo fijn om dat toch nog eens te vertellen. Misschien dat ik er morgen weer anders over denk maar dit moment heb ik tenminste weer binnen!!

Anita45: Tralalalalllaaalalalaaa blij......hoezo? Deze momenten schrijf ik ook allemaal op. Het is ook zo fijn als het lekker gaat.
All that we see
All that we seem
sparky10

Bericht door sparky10 » vr 27 feb 2009, 17:13

heerlijk te horen het plezier dat je eraan hebt !
geweldig als ze laten zien dat ze het kunnen !
en als het weer een tijdje minder gaat hou dan goed in je achterhoofd dat die het wel degelijk kan!
leekr van nagenieten !
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
Jankeke

Bericht door Jankeke » vr 27 feb 2009, 17:44

Sparky10: Reken maar van yes! Hij kan het wel degelijk, mijn gele drakement!
All that we see
All that we seem
Melanie&Fjordy

Bericht door Melanie&Fjordy » vr 27 feb 2009, 18:42

Heerlijk gevoel is dat he! Ik ervaar het nu na een maandje ook met Fjordy, echt fijn :D
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » vr 27 feb 2009, 19:41

heerlijk hé! ik heb ook vaak van die geluks momenten, dat ik een traantje weg pink, dat snappen allleen andere paarden eigenaren, een ander zou je zo vrumd aankijken van, die spoort niet, huilen omdat je knol zo braaf is,haha
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Jankeke

Bericht door Jankeke » vr 27 feb 2009, 20:21

Melanie &Fjordy; Na het lezen van jouw berichtje moest ik even nadenken. Ik vond het vreemd dat je zei dat je het nu na een maandje ook bij Fjordy ervaart. En ik dacht "Fjordy, die rijdt toch in de cross e.d. Dat is toch een veelzijdig paardje" Maar na enig zoekwerk zie ik dat dat de Fjordy van een ander is. Dat was even verwarrend. Ik zie nu ook dat jij nog maar net op FW zit. Welkom in ieder geval hier op FW. Is jouw Fjordy ook zo'n drakement als mijn Vlin? Toch vergeef je ze dat weer snel he. Fijn als ze het dan toch goed gaan doen. Nou maar volhouden. Succes Melanie!

Tamara: Bedankt voor je reactie. Heerlijk om te lezen dat ik daarin niet de enige ben. Je bent vaak zo hard samen aan het werken en het lukt ook zo vaak niet. Als het dan ineens wel lukt dan ben je zo blij en trots op je paardje dat je ervan ontroert raakt. Want je hebt samen iets bereikt al is het nog zo klein, het is weer een stapje dichterbij.
All that we see
All that we seem
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » za 28 feb 2009, 13:01

Dat is inderdaad een heerlijk gevoel. Mijne is erg braaf hoor, maar krijg die turbo er af en toe ook niet vanaf. Dus ken je gevoel wel. Ben ook lang bang geweest buiten te rijden. Ben nog geen held, maar ja ik sta maar alleen waar ik sta en heb geen bak dus dan word je vanzelf in het diepe gegooid zullen we maar zeggen. Ga zo door hoor.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Jankeke

Bericht door Jankeke » za 28 feb 2009, 14:13

DeeDee schreef:Dat is inderdaad een heerlijk gevoel. Mijne is erg braaf hoor, maar krijg die turbo er af en toe ook niet vanaf. Dus ken je gevoel wel. Ben ook lang bang geweest buiten te rijden. Ben nog geen held, maar ja ik sta maar alleen waar ik sta en heb geen bak dus dan word je vanzelf in het diepe gegooid zullen we maar zeggen. Ga zo door hoor.
Hoe heb jij dat dan gedaan? Bij mij is Marleen op d"r fiets mee gecrossed (door het mulle zand of de modder) zodat ik "ontspannen" kon kletsen met haar of ik ging met mijn rijmaatje. Ik stap nu al wel alleen naar- en terug van de les maar alleen het bos in durf ik toch nog niet. Zou ik eigenlijk ook , net als jij, gewoon moeten doen. Waar ik sta, bij mijn rijmaatje, hebben we ook geen bak, alleen heeeeeel veeeeel bos en zand. Het is eigenlijk een prachtige omgeving om te rijden. Ik ben ervan overtuigd dat het bij mij ook helemaal goed gaat komen. (Heb net een nieuwe cap gekocht dus .....). Ik heb me als doel gesteld dat ik in de zomer weer alleen door bos en duinen rijd. En dat gaat me lukken!!!!!
Fijn dat het bij jou in elk geval ook steeds beter gaat. Is het bij jou in de omgeving ook zo mooi om te rijden? Het is dan zo jammer om daar geen gebruik van te maken he. Het is juist dat vrij buiten rijden met je fjord, een natuurpaardje bij uitstek, wat dit alles zo aantrekkelijk maakt. Ook bij jou gaat het goed komen omdat je het graag wil. Jij ook veel succes!
All that we see
All that we seem
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » za 28 feb 2009, 16:35

en dat is weer een drempel die je zelf met vlin hebt overwonnen, dan is t dubbel feest natuurlijk, goed gedaan!!!!
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Esther

Bericht door Esther » za 28 feb 2009, 17:28

Ik ken het gevoel.. Na 2 jaar heb ik met Tea laatst ook voor het eerst een stukje heel ontspannen buiten kunnen rijden, die kan er ook wat van, die heeft als bijnaam ook echt Turbo..

Heerlijk als het zo goed gaat, daar krijg je zo'n opkikker van!! Super!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Martin009

Bericht door Martin009 » za 28 feb 2009, 19:38

Begin ook al steeds meer ervan te genieten :D
Zoals een heleboel mensen hier ook vast wel weten is Benz toch altijd een grote eigenwijs geweest en hij ging best vaak net op het laatste moment de verkeerde kant een bocht om vooral tijdens het drafen :(
Maar met wat goede oefening en zeker nog meer doorzettings vermogen doet hij het nu niet tot nauwelijks meer en ben er steeds weer blij mee ! :D
En dan ook nog de eerste buitenrit die helemaal 100% goed gaat dus zeker een super goed gevoel ! :) :)
Pamba
Contacteer:

Bericht door Pamba » zo 01 mar 2009, 15:27

Lekker dat alles zo goed gaat, hopelijk blijft dat ook zo!
Vera

Bericht door Vera » zo 01 mar 2009, 15:37

Dat gaat in elk geval de goede kant op!
Lekker joh dat je nu zelf met hem naar buiten durft en kan
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Ilona

Bericht door Ilona » zo 01 mar 2009, 19:01

Super Janneke!
Dit soort momenten zijn zo'n lekkere oppepper voor je zelf vertrouwen.
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » zo 01 mar 2009, 19:52

heerlijk he, ik ken dat gevoel. Vaak bedank ik mn paardjes ook voor de fijne rit. (jullie zijn de eersten die dat horen).
Met raika wordt ik ook steeds meer een. Ze begint me al behoorlijk te beschermen tegen ons pensionpaard.

Ook dat traantje wegpinken.................het is zo'n rijkdom, als je zo met je paard kan zijn. Vooral van blijven genieten en op teren als het eens wat minder goed gaat
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Fran

Bericht door Fran » di 03 mar 2009, 12:40

Wat goed! Ik vind wel dapper van je zo alleen naar buiten. Ik stap soms wel wat rond in de buurt, maar ver ga ik echt niet, dat heb ik na me val wel afgeleerd.
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Plaats reactie