Maar vandaag alleen naar de les gestapt.(=half uur). Heel rustig, op advies van mijn instructrice, omdat hij te gehaast stapt en daardoor zijn passen niet afmaakt. Ook regelmatig halt gehouden en enkele pasjes achterwaarts gedaan. Zelfs gedraafd.....en dat ging alles heerlijk onder controle met ontspannen teugeltje!!!!!

In de bak veel gedraafd en voltes gereden. Die voltes ook verkleind en weer vergroot en toen ging hij, zonder dat ik verder iets deed, heerlijk met gebogen hals lopen!!!!!!!!!!!!Hij raakte helemaal ontspannen. Het voelde zo super aan. Ik voelde gewoon dat hij zijn achterbenen meer gebruikte. Toen er een ander paard in de buurt kwam werd hij wel weer even hyper maar dmv de nodige korte ophoudingen kreeg ik hem weer helemaal terug en liep hij even later weer zo ontspannen!!!!! Het klinkt flauw, maar ik kreeg tranen in mijn ogen dat hij dit nu deed zonder druk van de teugel of wat dan ook. Wat een poepie

Ook de terug weg ging soepeltjes. Eerst wilde hij er even de turbo op zetten maar ook toen had ik hem snel terug en zo kon ik hem heerlijk uit laten stappen.
Ik ben zo blij, het gaat nu al een aantal ritten en lessen zo ongelofelijk goed!!! Ik heb zelfs al weer in de bak gegaloppeerd! het gaat helemaal goed komen!!!!
Braaaaaaaaf paardje.