Mijn dagje Centrale keuring!!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Esther

Mijn dagje Centrale keuring!!

Bericht door Esther » zo 12 okt 2008, 16:44

Nog een verslagje erbij dan..

Donderdag geknipt, geschoren en de staart gewassen.

Vrijdag bijknippen, wat echt niet goed wilde, wat een rotboog eigenlijk, al heb ik veel moeilijkere paarden gezien..
Gewassen, wat Tea niet leuk vond en erg koud was.. Ze stond op het einde te bibberen, dus maar even een zweetdekentje van Jeskim opgegooid, die van haar liggen bij de wasserette.. Verschil in body was wel even grappig.. Dekentje was veel te klein.. :=
Lekker op stal met een laag stro en een ruif met hooi. Jeskim ook lekker op stal, anders wordt het een gegil van jewelste..
Lekker wat brokken en maar afwachten wat de ochtend zou brengen..

Om kwart over 6 ging de wekker en ben meteen naar de stal gegaan om Tea te inspecteren.. Die was echt nog heel netjes, paar vlekjes, maar niets dramatisch..
Snel laatste spullen inpakken en naar stal. Toen kwam ook mijn chaufffeur, groom e.d. Wendy eraan en snel de trailer erachter, hooinet erin en Tea laden. Die liep er zo op als altijd..
Net op tijd kwamen we aan, we zaten al wat te zenuwen in de auto.. We hadden iets eerder weg gemoeten, hihi..
Ik had het nummer gehaald en wat naar de wc geweest, loop het trailerterrein weer op en ik zie allemaal paarden vertrekken en Van Bon die van het terrein afkomt, die had dus aangekondigd dat ze gingen beginnen.. Oeps..
Gelukkig was Wendy al klaar met Tea, vlekjes eraf, staart gekamd e.d. Snel nummer om, witte kleren aan hoofdstel om en gaan!!

Tea was echt vreselijk aan het drammen, die was nauwelijks te houden.. Ze vind het volgens mij wat eng en dan gaat ze extra lopen drammen.. |o Meteen de ring in en aan de hand stappen. In het begin volgens mij wat dribbelig, maar later ontspande ze toch wat..

We liepen achter Tonny en hij werd tijdens de hele dag een constante factor voor Tea.. Hij deed niet moeilijk en dat was echt een steun voor Tea..
Waar ze ook erg op reageerde was dat er vaak geluidje werden gemaakt om het paard aan te sporen, dacht ze dat de voor haar waren.. Claudia Wouda achter ons hield Unique zo lekker aan het lopen, maar Tea werd daar nog drukker door. Even gevraagd of ze het iets kon beperken en dat deed ze..
Zit zelf altijd te zeuren dat mensen hun paarden beter moeten opvoeden, kom ik zelf met zo'n idioot op de keuring, hihi.. :o :D

Tijdens het wachten was het dan weer een engeltje.. Bleef geduldig staan.. Opstellen ging niet vlekkeloos, beetje dribbelig, Tea gaat ook altijd een beetje mongool staan, heel wijd o.i.d.
Draven deed Bart voor me, wilde het zelf doen, maar was nog zo slap, dus toch maar niet gedaan..

Weer wachten en daarna naar de volgende ring.
Met het wegstappen na het opstellen leek ze wat slomig, dus ik raakte haar aan met de zweep, nou ze was er.. Ging ze meteen in draf oeps.. Maar ze liet de draf naar mijn mening daarna wel mooier zien en ik hoefde er niet eens achteraan..
Opstellen voor de foto was ook weer een ramp.. Niet stilstaan, oren niet naar voren doen.. e.d.

Naar de trailer terug was helemaal een ramp, ze wild e alleen maar hard en toen Tonny afsloeg naar de behendigheid was ze ook nog haar steunpilaar kwijt..

Bij de trailer vastgezet en Wendy vulde een emmer met water.. Tea dacht, oeh brokken!! Wendy hield de emmer voor en Tea duikt er vol overgave in, om een natte neus in ontvangst te nemen, ze schrok ervan, was zo'n grappig gezicht.. Nou water hoefde ze niet..

Toen konden we verder even lekker rustig aan doen.. Lekker gekeken bij het keuren, jammer genoeg Janna en Cariena gemist bij de behendigheid..
Gekeken bij bestgaand in de bak, hier een praatje maken, daar een praatje maken, even een broodje eten..

Af en toe even bij Tea checken.. Wendy kwam een keer terug met het verhaal dat ze met twee meiden per pony achter Tea langs aan het rijden waren, maar dat ze er zich niets van aantrok..
Een zak met hooi en een fjord vergeet de rest..

Ik vond dat Svernadet het bestgaand aangespannen zeer verdient had gewonen, wat echt een mooi gezicht!! We waren al op weg naar Tea toen ik de uitslag nog opving..

Tea nog even laten drinken, borsteltje door de staart, hoofdstel om. Toen kwamen Wundy en Winfieldi terug van het bestgaand en hoorde ik iemand zeggen dat de menner voorzichtig moest zijn bij Tea, omdat die schopte.. Vond ik raar, want dat doet ze alleen als ze echt in de stress is, denk aan die rit die we toen met een heel stel hadden gemaakt..
Wendy dacht dat het misschien ook kwam omdat ze er de hele tijd achter langs hadden gereden.. Naja..

Toen maar vertrokken naar de ring. Dat deden op dat moment meerderen en was vor Tea dus ook weer een reden om te panieken..

Ik nog even naar het toilet en toen het defile. Gelukkig was grote steun Tonny :L er weer en liep Claudia Wouda achter ons, daar maar even tegen gezegd dat Tea had geslagen en die hield er rekening mee..

Tijdens het opstellen wilde Tea wel even met Tonny snuffelen, maar dat vonden we toch maar niet goed.. Volgens ons zagen ze elkaar wel zitten, hihi.. :+:
Was ook ontzettend melig, ik was erg moe, en sommigen (Lees: Mieke, Annabel en Janna) weten al dat ik dan heel druk en lacherig kan worden..

Toen kwam de uitslag in onze rubriek.. Eerste was Senna.. Tweede was svernadet en toen mochten wij ineens opstellen!!! *o/*
Ik was SUPERTROTS op Tea!! Jemig derde!!! *o/* *o/* *o/*
Dagkampioen worden in Epe is mooi, maar het ligt per keuring weer aan de kwaliteit. Het is dus maar afwachten hoe zo'n paard zich op de nationale staande houdt.. Maar erg goed dus!!

Zelf nog even met haar een ereronde gedraafd.. Dacht nog wel even, ohoh, hoe ga ik haar nu stoppen, maar dat lukte wel..

Weer naast onze vriend Tonny opstellen..
Jolanda zei dat de medaille wel leuk was met dat koppie erop.. Ik kijken en ik zeg.. Hee, wat leuk, het is ook nog Tea!! Jolanda: Echt?!! _O-
Ik lag helemaal blauw natuurlijk, Nee man, natuurlijk niet!!! Moest er de rest van de dag nog om grinniken..

Toen het was afgelopen Tea halster om gedaan, laten drinken en op de trailer.. Dacht ik.. Wilde ze niet op de trailer!! Ze loopt er altijd zo in, maar ze wilde niet meer..
Na twee pogingen, was ook niets dramatisch, maar voor Tea uitzonderlijk, liep ze er wel zo op..

Nog even een pannenkoek gegeten met Ellen, van Tim en ben haar naam kwijt, sorry.. van Palermo e.d. En toen op weg naar Wannperveen..
Daar Tea in de bak gelaten, waar ze meteen in het zand plofte, en Bente opgehaald, want die mocht nu weer mee naar huis.
Wel even met gemengde gevoels, want ik vond het nogal hammerysk tegenover Tea.. Bente had het er wel naar haar zin geloof ik.. Stond met allemaal maatjes in de wei..

Meteen maar bij Jeskim in de wei gegooid en het was even gillen, maar ook snel goed..

In huis zag ik het witte lint liggen en vond het toch wel gek dat dat witte lint voor mij meer betekent dan al die bekers en linten van Epe..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 12 okt 2008, 16:49

Klinkt als een geslaagde dag dus!
Echt een heel mooi resultaat, 3e in zo'n rubriek.
Gefeliciteerd! En ik ben benieuwd naar foto's :D
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 12 okt 2008, 16:53

Het was een superdagje voor jou Esther, gefeliciteerd met het resultaat hoor. Leuk je nu ook even gesproken te hebben.

Misschien vraag ik iets raars, maar wat is er dan met het witte lint dat dit zoveel voor jou betekent?
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » zo 12 okt 2008, 17:14

Het is een mooiere plaats.. Derde in zo'n rubriek zegt meer over het paard dan dagkampioen in Epe..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
fjordido

Bericht door fjordido » zo 12 okt 2008, 17:24

goed zeg! gefeliciteerd met de plaatsing.
Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » zo 12 okt 2008, 17:55

Gefeliciteerd met je 3de plaats +:)+
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 12 okt 2008, 18:51

Gefeliciteerd Es! Ze deed het ook super. Echt ook wel paar leuke draffotos van haar volgens mij. Ze kan gaan...

We vroegen ons verder al af wat jullie opgehouden had, want jullie waren eerder van het terrein maar nog niet in Vene en had jullie ook niet ingehaald. Eenmaal janna en mieke thuisgebracht te hebben kwamen jullie voorbij gereden.
Tea maar in de eerste stal gezet met water en kuil, want die stond wat zenuwachtig te hinniken in de bak. En geloof dat ze daar wel prettig stond, want ze begon vrolijk aan dr eten.
Geluk is de vrucht van intens werk
Esther

Bericht door Esther » zo 12 okt 2008, 19:02

Fijn dat je Tea in de stal hebt gezet.. Ik hoop echt dat ze haar groove binnenkort een beetje vindt daar..
We hebben op de terugweg ook nog even omgereden.. Waren de verkeerde kant op gegaan.. :D
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » ma 13 okt 2008, 06:54

Gefeliciteerd! *o/*
tonny

Bericht door tonny » ma 13 okt 2008, 17:54

Het was echt een gezellige dag...die Tea en Tonny....en ja van die medaille dat was echt te blond van mij :o? , haha
Tonny is mijn superfjordenpoownie!
Anouska

Bericht door Anouska » di 14 okt 2008, 11:20

Top Esther! Gefeliciteerd met je 3e plaats.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Mir

Bericht door Mir » di 14 okt 2008, 14:47

Super gefeliciteerd Esther, kan me voorstellen dat je heel erg blij bent met zo'n mooie plek van je supermerrie.
sparky10

Bericht door sparky10 » di 14 okt 2008, 15:54

he super joh !
gefeliciteerd!!
vond het jammer dat ik er niet bij kon zijn maar goed hier lees je toch het een en ander weer terug
geniet ervan
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
Plaats reactie