Ik ging Woudina knippen (was hoognodig, oeps), dus ik had haar vastgezet. Aan de buis, net als anders. Nu wil Woudientje wel eens met haar hoofd onder de buis door, om te kijken of er nog wat eetbaars ligt (eens een fjord, altijd een fjord). Zo ook vandaag. Niet handig als je wilt knippen, dus ik wilde dat ze d'r hoofd omhoog deed...en dat deed ze ook, maar aan de verkeerde kant van het touwtje...
Zodra ze de druk van het touw achter haar oren voelde, raakte ze compleet in paniek. Een paar 100 kg aan paard dat heen en weer springt, totaal over haar toeren, om maar van die druk af te komen. Ik ben met m'n volle gewicht aan haar hoofd gaan hangen, ondertussen van alles schreeuwend om haar rustig te krijgen (dat helpt dan natuurlijk niet, maargoed), heb echt álles in de strijd gegooid. En wonder, het leek uren later, maar ik kreeg het halster los. Het touw niet, de knoop was helemaal vastgesnoerd....
Het heeft toch denk ik wel 5 minuten geduurd voordat ik weer een beetje bij de wereld was. En Woudina was gelijk weer rustig...maar ben er later niet meer opgestapt, vond ik iets te link. Alleen even een stukje gewandeld, zat genoeg vaart in gelukkig.
Voorlopig gaat ze iig. niet meer aan de buis vast, en ik zet haar nu altijd met paniekhaak vast, lijkt me wel zo veilig...