Van Pennypony naar Barbiepaard

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
astrid

Van Pennypony naar Barbiepaard

Bericht door astrid » zo 04 nov 2007, 06:19

Lang getwijfeld heb ik of ik dit op Internet zou zetten. Niet alleen omdat ik niet graag mijn hele hebben en houden op Internet zet, maar ook omdat ik niet wist of veel mensen hier mij nog kenden. Daarnaast ben ik er niet trots op (of moet ik dat juist wel zijn?)

Voor degenen die mij niet kennen: ik ben al jaren actief in de Fjorden/ Internet. Eerst op Thier/ Fjordennet en toen via Clubs/ Fjordenmania naar Fjordenwereld. Toen Fjordenwereld betaald werd, ben ik er een tijdje uit geweest. Ik ben alweer een tijdje lid, maar niet actief. Ik heb een Fjord van Toddy genaamd Marius/ Mustang: http://home.wanadoo.nl/hensberp. hij heeft M2 gelopen bij de paarden met mij en komt uit het wild.

De reden hiervoor is dat ik ook niet erg actief ben geweest met mijn Fjord het afgelopen jaar. Dit vanwege persoonlijke redenen: ik heb een eetstoornis gehad. In het begin ontkende ik dit in alle toonsoorten en startte ik nog gewoon, maar op een gegeven moment ging het niet meer: de dagen waren slopend en ik had er geen plezier in. Een jaar lang heb ik geroepen dat ik eruit wilde, maar eigenlijk wilde ik het niet. Op mijn dekjes/ verkooptopic (http://www.fjordenwereld.nl/phpBB2/view ... hp?t=24307) kreeg ik echter veel reacties over "aankoop nieuw paard" dus vandaar mijn toelichting. Ik vond het toch leuk te zien dat mensen mij kenden en geinteresseerd waren in het wel-en-wee!

De laatste tijd werd ik wel sterker. Ik heb ook nog eens een collega sinds begin dit jaar welke erg fanatiek is met rijden (ik werk bij Harry´s Horse dus veel paardrijdende collega's) en ze werkt ook bij Kelly/ Stal Jasper. Door haar zag ik wel in dat de wedstrijden toch wel leuk waren. Ik had het de laatste tijd echt afgehouden. Dit gevoel werd weer steeds sterker.

De omslag kwam een paar weken geleden. Er was een nieuw paard op stal gekomen, een grote, dansende. Ik zat een beetje met de eigenaresse te grappen dat ik ook wel zo een paard wilde. Wat bleek: ze wilde hem wel verkopen! Dit is te gek, dacht ik, heb ik straks zo een paard kan ik er niks mee vanwege ondergewicht! Er MOET iets aan gedaan worden.

Met het paard is het niets geworden. Maar, ik had besloten beide dromen (eerst aankomen en dan weer starten) waar te gaan maken: ik sta er ZO achter. Dat resulteerde in een zoektocht naar een echt paard en die zoektocht duurde niet lang. Het is allemaal snel gegaan maar ik ben blij met de keuzen die ik heb gemaakt.

Gisteren is mijn nieuwe aanwinst gekomen. Ze heet Ulrieke, is 6 jaar, KWPN V. Olivi en ze is HEEL lief:
Afbeelding
Ik weet zeker dat we veel plezier gaan beleven en ik hoop dat ze kan helpen mijn dromen te realiseren.

Marius gaat vandaag naar Stal Jasper. Dus Kelly kan een oogje in het zijl houden. Ik hoop dat hij zich daar gedraagd want het lijkt mij een superoplossing. Manegepony klinkt naar, maar hij is GEK op aandacht!

Fjorden blijven leuk en ik zal altijd een zwak voor ze houden. Ik heb ook altijd een leuke tijd beleefd met de Fjordenmensen en wil ook weer lekker naar evenementen gaan! Dus wie weet zie ik dan ook de nieuwere garde.

Marius, bedankt voor alles! Je hebt me gesteund en we hebben veel leuke dingen meegemaakt!
Afbeelding

Afbeelding
Hee, wat is dit voor een figuur, is dit afwenden zonder af te wenden?
- Mijn vader (bij het zien van schouderbinnenwaarts)
http://home.wanadoo.nl/hensberp
heidie

Bericht door heidie » zo 04 nov 2007, 07:12

Jeetje...
Wat een tijd heb jij achter de rug!
Ik denk dat als jij erachter staat je de goede keuze hebt gemaakt. Knap van je dat je gaat aankomen en een motivatie daarvoor hebt kunnen vinden.

Even over je nieuwe paardje: Ik vind het een superbeest!!! Mooi koppie zit erop.
Viv

Bericht door Viv » zo 04 nov 2007, 07:27

Wauw As wat een verhaal.... As zonder Marius ik moet er ff aan wennen hoor dat idee. Maar denk idd dat Maar het super gaat krijgen op de manees, niet iedere manege is slecht gelukkig.
Superwijs merrietje heb je gekocht en weer zeker dat ze jouw beide dromen waar gaat maken. Heel veel sterkte en we zien je toch zeker wel weer op de HK????? Of zoveel eerder?
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 04 nov 2007, 07:29

Jeetje wat heb jij veel meegemaakt zeg!
Ik denk dat het heel verstandig is om in dit geval voor jezelf te kiezen, en iets achter de hand te hebben wat je goed kan motiveren. Volgens mij krijgt Marius wel een goed plekje! En een leuke merrie heb je gekocht :j
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » zo 04 nov 2007, 09:21

Wat heb je een mooie merrie gekocht zeg :)
Het klinkt alsof je met haar een geheel nieuwe start gaat maken! Hardstikke goed dat je voor jezelf kiest en weer aan gaat komen. Ook heel fijn dat Kelly een oogje in het zeil kan houden hoe het met Marius gaat op de manege! Klinkt als een goede oplossing.
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » zo 04 nov 2007, 09:27

Goh Astrid meid wat knap van je dat je je eetstoornis heb t aangepakt en overwonnen, zal vast niet makelijk zijn geweest.

Super ook dat je de sport draad weer op pakt en ach je bent zelf duidelijk groter en volwassener geworden en jouw keuze voor een ander paard is dan ook begrijpelijk.

ik wens je heel veel geluk met jouw paardje toe en dat je jezelf vooral goed blijft voelen, Marius zal het bij stal Jaspers zeker goed hebben.
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » zo 04 nov 2007, 09:33

Ik vind het echt dapper dat je deze keuze hebt durven maken. Je nieuwe merrie is ook echt een knapperd. Moet net als Viv wel even wennen aan Astrid zonder Marius. Heel veel succes met je nieuwe paard.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » zo 04 nov 2007, 10:00

Hey meissie,

Wat een tijd is het geweest zeg. Ik had wel al eens de foto's op hyves van je stal gezien maar was in de veronderstelling dat er iemand anders op zat.

Knap dat je nu doorzet! Een nieuwe start met een nieuwe paard. Mooi beestje hoor. Al zal ik wel even moeten wennen aan hetidee dat marius niet meer van jou is.

8 jaar lief en leed(voor Nan en mij is het aankomen week 8 jaar) is toch een hele tijd. Maar ik denk dat je marius vast nog wel zal zien toch?!

En zoals je al op mijn hyves zei we moeten echt eens afspreken hoor! LIjkt mij ook zeker leuk.
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
Leentje

Bericht door Leentje » zo 04 nov 2007, 10:10

ten eerste alle respect voor wat je allemaal aan het overwinnen bent!

en natuurlijk kennen we je hie nog wel!
wat een pachtig paard heb je nu,echt een plaatje,veel plezier met haar.
en Marius is goed terecht gekomen,dus daar kun je je ook in berusten.
heel veel sterkte nog verder,ik begrijp vaak uit verhalen dat je daar neit zomaar van af bent,maar je kunt het!
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
lauraatje

Bericht door lauraatje » zo 04 nov 2007, 11:07

Wow, mooi paard heb je gekocht!
Wat heb je veel meegemaakt meid... Marius krijgt het vast super bij Kelly op stal :j
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 04 nov 2007, 12:08

wat knap van je dat je die eetstoornis aangepakt hebt Astrid, mijn complimenten voor je doorzettings vermogen.

En Astrid zonder Marius is wel ff wennen hoor, maar je nieuwe aanwinst is een plaatje :~
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
anika

Bericht door anika » zo 04 nov 2007, 12:40

Knap van je ! +:)+

En leuk, een Olivi, onwijs leuke nakomelingen heeft hij!
Succes ermee! :D
Murphy :+: Ysha
Daphne

Bericht door Daphne » zo 04 nov 2007, 13:41

Knap diertje heb je gekocht hoor, echt een geweldig mooi hoofdje!

Heel veel succes!
yvette

Bericht door yvette » zo 04 nov 2007, 17:30

Wat een verhaal zeg! En wat mooi dat de paarden je zoveel motivatie hebben gegeven dat je je leven zo op de rails hebben gekregen.
Wel een super mooi dier zeg! Laat je nog eens vaker foto's zien?
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Tanja

Bericht door Tanja » zo 04 nov 2007, 17:40

Wel een heftig verhaal!
Als dit jou gevoel is moet je dat doen! :j
Het is wel een erg mooi paard,gefeliciteerd met je aanwinst.
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.

Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
astrid

Bericht door astrid » zo 04 nov 2007, 17:47

Bedankt voor jullie super lieve berichtjes :+: .
Viv schreef:Heel veel sterkte en we zien je toch zeker wel weer op de HK????? Of zoveel eerder?
Wat mij betreft wel - Fjorden en de mensen erachter blijven TOP! Wat dachten jullie van een ouderwets "rondje Fjorden"?
Hee, wat is dit voor een figuur, is dit afwenden zonder af te wenden?
- Mijn vader (bij het zien van schouderbinnenwaarts)
http://home.wanadoo.nl/hensberp
Anna

Bericht door Anna » ma 05 nov 2007, 01:07

Heel veel plezier met je nieuwe paardje en Marius gaat het zeker goed krijgen als Kel een oogje in het zeil houdt.
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » ma 05 nov 2007, 07:01

woow wat een pracht paard :~
wat knap dat je het toch zelf in bent gaan zien en er helemaal voor gaat!! dan is die collega ook wel een schouderklopje waard?!?! of niet?!?!?
en manegeles klinkt helemaal zo gek niet hoor! uniek vervangd op dit moment een kreupele manegepony en die vind het prachtig!!! ze ging zo hard in galop dat er al een meisje naast lag (niks aan de hand verder) hahahaha das echt een prestatie om van brave uniek af te vallen hoor!!!
dus dat kan ook erg leuk voor ze zijn!!!

ik denk dat je met dit paard wel een end vooruit kan in de wedstrijden :D

succes met alles!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Kelly

Bericht door Kelly » ma 05 nov 2007, 12:01

Het komt vast helemaal goed met Mari bij ons op stal.
Zal hem vanavond nog even een worteltje brengen en hem een knuf geven van jou...

Misschien is dit dat straks eindelijk weer mijn kans om in de instructriceles mee te gaan rijden op een manegepaard naar mijn hart :)

Lieve As! Ik hoop voor je dat je alles snel weer op orde krijgt in je priveleven en dat je heerlijk kan genieten van je paard!

Enne... ik heb hier ook nog een geel monstertje staan waar je altijd nog eens een ritje op mag maken.
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
Claudje

Bericht door Claudje » ma 05 nov 2007, 12:40

Wat een onwijs gave merrie heb je nu zeg :j Jammer van dat ene zwarte beentje (als ik even mag miepen O:) )
Marius krijgt het vast goed als ik het zo hoor en ik vind het knap dat je alles weer zo netjes op een tijtje hebt!
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Plaats reactie