Voor degenen die mij niet kennen: ik ben al jaren actief in de Fjorden/ Internet. Eerst op Thier/ Fjordennet en toen via Clubs/ Fjordenmania naar Fjordenwereld. Toen Fjordenwereld betaald werd, ben ik er een tijdje uit geweest. Ik ben alweer een tijdje lid, maar niet actief. Ik heb een Fjord van Toddy genaamd Marius/ Mustang: http://home.wanadoo.nl/hensberp. hij heeft M2 gelopen bij de paarden met mij en komt uit het wild.
De reden hiervoor is dat ik ook niet erg actief ben geweest met mijn Fjord het afgelopen jaar. Dit vanwege persoonlijke redenen: ik heb een eetstoornis gehad. In het begin ontkende ik dit in alle toonsoorten en startte ik nog gewoon, maar op een gegeven moment ging het niet meer: de dagen waren slopend en ik had er geen plezier in. Een jaar lang heb ik geroepen dat ik eruit wilde, maar eigenlijk wilde ik het niet. Op mijn dekjes/ verkooptopic (http://www.fjordenwereld.nl/phpBB2/view ... hp?t=24307) kreeg ik echter veel reacties over "aankoop nieuw paard" dus vandaar mijn toelichting. Ik vond het toch leuk te zien dat mensen mij kenden en geinteresseerd waren in het wel-en-wee!
De laatste tijd werd ik wel sterker. Ik heb ook nog eens een collega sinds begin dit jaar welke erg fanatiek is met rijden (ik werk bij Harry´s Horse dus veel paardrijdende collega's) en ze werkt ook bij Kelly/ Stal Jasper. Door haar zag ik wel in dat de wedstrijden toch wel leuk waren. Ik had het de laatste tijd echt afgehouden. Dit gevoel werd weer steeds sterker.
De omslag kwam een paar weken geleden. Er was een nieuw paard op stal gekomen, een grote, dansende. Ik zat een beetje met de eigenaresse te grappen dat ik ook wel zo een paard wilde. Wat bleek: ze wilde hem wel verkopen! Dit is te gek, dacht ik, heb ik straks zo een paard kan ik er niks mee vanwege ondergewicht! Er MOET iets aan gedaan worden.
Met het paard is het niets geworden. Maar, ik had besloten beide dromen (eerst aankomen en dan weer starten) waar te gaan maken: ik sta er ZO achter. Dat resulteerde in een zoektocht naar een echt paard en die zoektocht duurde niet lang. Het is allemaal snel gegaan maar ik ben blij met de keuzen die ik heb gemaakt.
Gisteren is mijn nieuwe aanwinst gekomen. Ze heet Ulrieke, is 6 jaar, KWPN V. Olivi en ze is HEEL lief:
Ik weet zeker dat we veel plezier gaan beleven en ik hoop dat ze kan helpen mijn dromen te realiseren.
Marius gaat vandaag naar Stal Jasper. Dus Kelly kan een oogje in het zijl houden. Ik hoop dat hij zich daar gedraagd want het lijkt mij een superoplossing. Manegepony klinkt naar, maar hij is GEK op aandacht!
Fjorden blijven leuk en ik zal altijd een zwak voor ze houden. Ik heb ook altijd een leuke tijd beleefd met de Fjordenmensen en wil ook weer lekker naar evenementen gaan! Dus wie weet zie ik dan ook de nieuwere garde.
Marius, bedankt voor alles! Je hebt me gesteund en we hebben veel leuke dingen meegemaakt!